Alle gode ting er tre ❤️

Karogalaro

Betatt av forumet
På tide med en ny prøvedagbok :D
De andre prøvedagbøkene mine ble borte når Mammanett forsvant, i hvertfall så finner jeg de ikke igjen. Supertrist egentlig, hadde vært så gøy å lest de igjen!
Hvis noen vet om de ev er å finne et sted så setter jeg pris på tips :D

Litt om meg:
33 år, holder til i Viken.
Har to herlige barn fra før, to gutter på straks 6 og 4, begge født i Oktober med 2 år og 9 dager i mellom. Er tydeligvis Januar/Februar jeg er mest fruktbar :p
Det tok ca 1 år med prøving på begge to, så regner med det tar litt tid denne gangen også.

Forrige fødsel ble gjort ved keisersnitt i uke 38+0 da den ene eggstokken min hadde vridd seg, så de snudde den samtidig som de gjorde KS. De kunne ikke si med sikkerhet at den nå har 100% funksjon, men de redda den i hvertfall :smiley-angelic001

Jeg fikk diagnosen Endometriose da jeg var 20 år og har hatt en del komplikasjoner i forhold til dette. Siste operasjon var da minstemann var 5mnd, da måtte jeg fjerne en cyste på 8cm i diameter, pluss at de brant bort en del endo-vev.
For hver gang jeg har mensen blør jeg rett ut i bukhulen, og derfor håper jeg selvfølgelig på en kort prøveperiode, men tiden vil vise :confused:

Vi begynte denne prøveperioden i Juli og det passet såå fint siden det var ferie, vi var avslappa og hadde masse overskudd til å hoppe i høyet :p
Dessverre kom TR i går på CD26 og med en lutealfase på 8-9 dager.
Men jeg får ikke panikk av den grunn, slutta på P-pillen i Juni så tar nok litt tid før syklusen stabiliserer seg.
Det som er positivt er at EL-testing fungerer bra enn så lenge, blir positiv ca når den skal, og negativ etter ca en dag/ett døgn.

Så da er jeg altså PP2 og CD1 i dag og håper at spiren sitter snart :angel4

Plan denne PP er å begynne EL-testingen den 20. August siden EL er estimert til 24.August
 
CD2 bare :confused:
Tålmodigheten lenge leve :D

I dag var det tilbake til jobb og hverdag..
Eldstemann begynte på SFO idag, mens yngste fortsatt er i bhg. Med en mann som pendler til Oslo hver dag er det litt av en kabal som må gå opp kjenner jeg.
Siden mannen drar 6 om morgenen og kommer hjem 6 på kvelden føler jeg meg litt som alenemor :p

Håper virkelig det klaffer denne PP!
Kjenner faktisk jeg er mer stresset denne runden enn de to andre..rett og slett fordi jeg har blitt eldre og pga endometriosen..man vet jo aldri om alt fungerer som det skal :pompus:
 
10 DPO (PP7)

Ja, her har jeg ikke vært på en stund ser jeg :wacky:

Jeg er allerede i PP7, med en liten graviditet bak meg (i Oktober) som dessverre endte i SA (?) i uke 5.

Motet er for så vidt oppe, men begynner å bli ganske utålmodig, blir tross alt 34 år om et par uker :confused:

Tok en RSFU test i dag tidlig med en svært svak rosa strek som jeg ikke helt stoler på, så planen er å vente til Onsdag (12 dpo) og ta en CB Digital da...
 
CD1 - PP8

Jaja, ingen vits i å vente til onsdag...TR kom med et brak nå :angry4

Jeg hadde faktisk veldig troen denne gangen...

Kjenner jeg sliter veldig med å holde motet oppe, et begynner å dra veldig ut, vil gjerne bli gravid NÅ, ikke når jeg er 35/36.

Men men, ny PP nye muligheter :rolleyes:
 
CD2 - PP8

Formen er heldigvis bedre i dag, både fysisk og psykisk :D
Jeg får alltid en veldig knekk den dagen mensen kommer, og så går det som regel myyye bedre dagen etter.

Planen denne mnd er å ta div. vitaminer og kosttilskudd hver dag (Gravid-pakken) i håp om at det kanskje kan øke sjansene litt.
Jeg vurderer også å ringe legen og få time for å sjekke fertiliteten generelt, bare så jeg får det litt "sort på hvitt" :wacky:

Denne mnd tror jeg ikke jeg hadde El en gang, i hvert fall føltes det ikke slik..ingen EL smerter i det hele tatt.
Kanskje jeg burde ta noe som hjelper til på eggløsningen? Har noen tips til hva?
 
10 DPO - PP5

Jaja, da var jeg her igjen da :joyful:
Har vært litt av og på med prøving dette året av ulike grunner, men nå kjører vi for fullt.
Vi er begge 35 år og føler litt at det er nå eller aldri..

Testen i dag var blenda, så har ingen tro på denne runden.
Men er allerede klar for mensen og ny PP.

Denne runden ble det ikke veldig mye sengekos da vi begge hag vært helt tappet for energi, men nå går vi all inn neste runde :hilarious:

Legger ved et bilde av dagens test.
 

Vedlegg

  • 732FAFB8-30B9-4FD1-AE9C-37EF0D7A2544.jpeg
    732FAFB8-30B9-4FD1-AE9C-37EF0D7A2544.jpeg
    946,2 KB · Visninger: 62
CD 13 PP6

Da er vi straks i gang med ny «runde» ;)
Det jeg syns er rart er at EL-testen fra i går er sterkere enn den fra i dag. Redd jeg plutselig har fått EL tidlig og gått glipp av hele aksjeleggingen :nailbiting:

Får håpe den blir sterkere fremover og at EL kommer som planlagt om 3-4 dager :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 537F2C2D-19E9-4189-AB3D-5C50E018869D.jpeg
    537F2C2D-19E9-4189-AB3D-5C50E018869D.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 66
4 DPO PP6

Jada jeg suger på å oppdatere her inne :hilarious:

Jeg føler veldig mye rart denne runden, og jeg aner ikke hvorfor...
Jeg pleier normalt ikke kjenne på symptomer eller lignende i dpo-land, men denne runden kjenner jeg mye rart som f.eks. ømme bryster, veldig oppblåst, stikninger og lett hodepine. Men jeg VET innerst inne at det er for tidlig for symptomer :happy118

Kjenner at fallhøyden denne runden blir veldig stor, sammenlignet med før, og det er rett og slett fordi vi føler vi har timet EL så sjukt bra, og alle symptomer på EL var til stede som f.eks smerter, slim osv.

I følge min countdown-app på mobilen er det 6 dager igjen til testing, puh :bounce
 
CD 1, PP7

Jaja...da var jeg her igjen da, med en helt annen oppdatering enn jeg hadde håpet på.
Akkurat nå føles det veldig kjipt, fallhøyden ble som forventet veldig høy..
Lege er kontaktet for sjekk og ev. veien videre, da vi føler at det ikke skjer noe selv om vi er 100% sikre på at vi treffer EL osv.

Har jo to barn fra før, så det går vel til slutt...
 
Back in business :hilarious:

Altså, disse lange pausene begynner å bli latterlig laughing6

Vi har prøvd litt av og på det siste året, men ingenting fast. Og den «pausen» trengte vi både fysisk og mentalt.
Men NÅ er det siste innspurt her. Vi begynner å «dra på årene» begge to og føler at det er NÅ eller aldri.
Vi skal satse alt på å bli gravide! Og går det ikke da, nei da går det ikke…

Jeg har nå sluttet å snuse, endelig lagt litt på meg og går på Pyridoksin i håp om å forlenge lutealfasen litt.

Jaja CD17 i dag, la inn aksjer CD15 og skal legge inn aksjer i kveld :happy112
 
Back
Topp