Alle fedre og pappa i perm

ORIGINAL: john83

en god forklaring på hvordan en far er gitt.. måtte trekke litt på smilebåndet. men føler egentlig at alt rundt pappa rollen er fortsatt veldig tabu belagt på en måte.. vi er liksom ikke så viktige hvis du skjønner hva jeg mener.. sikkert helt feil formulert men..

Men vi har jo mye ansvar oppe i dette vi også. og er jo ikke født pappaer.. vi må lære rollen vår vi også, og trur ikke damene er de rette til å lære det, så jeg er utrolig glad for at jeg har noen her som kan gi meg et "mannelig" inputs på div ting..

Men det er nå bare meg da:D


Er nok ikke bare deg som tenker sånn gitt. Trur nok de fleste fedre her inne tenker slik. Damene har jo sine fora der de deler erfaringer seg i mellom. Ikke lett som mann å kome inn der. Litt andre inputs der ja.
 
Vi må lære på vår egen måte. Ikke sikkert det er den måten damene ville valgt, men om den funker for oss og våre små er jo det godt nok for oss.

"Fedre kommer som regel alene......har bleiene løst i lomma.....varmer melkeflasken i tevannet.....glemmer kanskje drikke til barnet....kanskje det er tomt for våtservietter.....gir barna litt isvann eller rister kullsyren ut av colaen.....tørker med dopapir og leser ferdig avisen med ene hånden og underholder barnet med den andre" Sier at fedre kanske er overdrevent avslappede og flegmatiske.Men ikke dårligere.Bare på vår egen måte.
Står mye fornuftig om temaet å være far i boka "Verdens beste pappa". Mange gullkorn både for oss som har fått og for de som skal ha.

Så genialt med trilleklubber eller treff for mannfolk.
 
jo eneste som er synd er at vi bor så spredt.. nå har det seg sånn at jeg ofte er innom gjøvik for foreldrene mine bor der så  hvis noen er fra området så gi meg et hint.. men ellers så bor jeg her oppe.. og det virker som om alle bor langt fra hverandre.. så flere her inne hadde gjort seg.. men vi kan nå ha "treff" her inne også.. aktiviteten går ihvertfall veldig opp her virker det som
 
Back
Topp