Alle er så negative!

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
De: Åååå så koselig at du er gravid. Du har vel masse plager
Meg: Bortsett fra en lungebetennelse som er kjipt uansett så har jeg det greit
De: bare vent, det kommer...
De: hvordan er det å være gravid nå helt på slutten?
Jeg: litt tungt, men egentlig greit
De: ja du vet de sier at snille barn under svangerskap tar igjen når de blir født
De: hvordan er det med en nyfødt?
Jeg: hun er så snill og sover hele tiden
De: bare gi det noen uker så kommer kolikken
De: nå er hun noen uker, hvordan går det?
Jeg: det går fint, hun sover 6+3 timer hver natt og kan fint sove 2 timer til på toppen av det igjen
De: nyt det for det går over snart
De: hyler hun mye uten grunn?
Jeg: nei, bare når hun er sulten eller vil ha bleie. Slutter ofte med en gang problemet fikses
De: Da blir hun nok en pøbel når hub vokser opp

Hvorfor skal alt være så negativt hele tiden? Hvorfor kan ikke folk bare aksepetere at vi har en snill unge og slutte og prøve å skremme oss hele tiden. Noen unger er enklere enn andre, men det virker som det er negativt det også tydeligvis.
Jeg er så lei av at folk stadig forteller oss hvor ille det blir. Hvorfor fikk de unger selv om alt er så kjipt da.

Grr! Dagens utblåsing fra meg :-)

De: ja du vet de sier at snille barn under svangerskap tar igjen når de blir født
Jeg: det går fint, hun sover 6+3 timer hver natt og kan fint sove 2 timer til på toppen av det igjen
Jeg: nei, bare når hun er sulten eller vil ha bleie. Slutter ofte med en gang problemet fikses

Hvorfor skal alt være så negativt hele tiden? Hvorfor kan ikke folk bare aksepetere at vi har en snill unge og slutte og prøve å skremme oss hele tiden. Noen unger er enklere enn andre, men det virker som det er negativt det også tydeligvis.
Jeg er så lei av at folk stadig forteller oss hvor ille det blir. Hvorfor fikk de unger selv om alt er så kjipt da.

Haha! Slik har vi det og!
Vi har hørt det så mange ganger at vi må banke i bordet når vi sier at han er så snill og god.

Tror det er folk som har hatt vanskelige svangerskap eller babyer som sier dette.

Tror nok ikke de har lyst til å tro at det går ann å få i pose og sekk. Særlig hvis de ikke har fått det selv. Mange foreldre har en tendens til å tro at de vet mer enn deg og er bedrevitere bare fordi de har vært foreldre lenger enn deg.
Ikke noen vits i å høre på de. De kommer nok ikke til å forandre seg. Mennesker er generelt irriterende (har en litt dårlig dag:D)

Ignorer dem og nyt! :D

Ikke sant!! Tror det er litt sånn over alt... Jeg får hele tiden høre at alt er så slitsomt, men vi bare nyter... Selvfølgelig er det mye jobb, men elsker det :)

Enig med deg - hvorfor skal folk alltid komme med "bare vent..." når man sier at noe er bra (soving f.eks)? :p blir irritert når folk alltid skal være bedrevitere og mene noe om mitt barn og hvordan han kommer til å være :p

Altså, det er aakkurat som jeg skulle ssgt det selv !! Folk blir nesten overrasket når jeg sier hvor "enkel" han er.. Sover som en stein både natt og dag og gråter kun når han er sulten omtrent. Da kommer alle kommentarene, "bare vent"....

Hehe, skjønner jeg er heldig som aldri får slike kommentarer fra noen. :P men skjønner det er frustrerende!

Folk spør hvordan det går, jeg svarer veldig bra og får som regel til svar "å så flott, det er deilig da". Når jeg sier at han helst bare vil sove oppå meg og die hver time døgnet rundt sier mange at jeg bare må nyte det for plutselig er han stor og har ikke tid mer.
Har aldri opplevd kommentarene som negative. :)

Jeg får heldigvis ikke sånne kommentarer:p med kolikkunge som nr 1 er det ingen som unner meg annet enn et rolig barn og tørr ikke so noe slikt heller xD men jeg har sel fått å vært redd, begynner heldigvis å slappe av no :)

Grr! Dagens utblåsing fra meg :)

Nå sniker jeg, men vi har alltid fått høre det samme. Nå er hun så stor at de har gått over til:

"Bare vent til hun blir tenåring, DA!"

Jeg forstår godt at det oppfattes som skremselstaktikk eller negativitet, men jeg tror mange faktisk prøver å gi gode råd, og man vet ingenting om hva morgendagen bringer, og da er det mange som fremstår som veldig naive og uvitende når de avblåser historier om kolikk og søvnløse netter, fordi de har hatt en "snill" baby så langt.
Da blir mange litt "bitre," og vil advare om det ikke alltid er like rosenrødt, og at alle barn har utfordringer.

Ja, det kan gjøres på en bedre måte, og dere skal absolutt nyte tiden som den er nå, men ikke tenk på alle slike kommentarer som negativitet, for jeg vet selv hvor lett det er å skulle advare nye foreldre, som fortsatt svever på skyen der fallhøyden brått kan være veldig stor.

Jeg forstår godt at det oppfattes som skremselstaktikk eller negativitet, men jeg tror mange faktisk prøver å gi gode råd, og man vet ingenting om hva morgendagen bringer, og da er det mange som fremstår som veldig naive og uvitende når de avblåser historier om kolikk og søvnløse netter, fordi de har hatt en "snill" baby så langt.
Da blir mange litt "bitre," og vil advare om det ikke alltid er like rosenrødt, og at alle barn har utfordringer.

Ja, det kan gjøres på en bedre måte, og dere skal absolutt nyte tiden som den er nå, men ikke tenk på alle slike kommentarer som negativitet, for jeg vet selv hvor lett det er å skulle advare nye foreldre, som fortsatt svever på skyen der fallhøyden brått kan være veldig stor.
Om det snur så får det være men jeg trenger ikke folk som stadig skal gi meg råd som gjør at jeg skal gå og bekymre meg eller vente på at noe skal blir ille. Det er forskjell på å si "pass på og ikke gå ut fra at det alltid vil være slik da ting kan endre seg" og "åååå, bare vent det blir nok verre".
Jeg trives best på mine rosa skyer og trenger ikke skremmes vekk fra dem unødvendig :)

Folk unner oss ikke lykke ;) hadde en perfekt graviditet og fødsel gikk fort og greit.. Alle har sagt at bare vent! Hadde gulsott så hu sov og var rolig de første ukene. Nå er det en del magevondt og da sier de; var påtide du fikk noe også, kan ikke bare surfe gjennom detta uten noe plager :P hva er det med folk? Hehe..

Folk unner oss ikke lykke ;) hadde en perfekt graviditet og fødsel gikk fort og greit.. Alle har sagt at bare vent! Hadde gulsott så hu sov og var rolig de første ukene. Nå er det en del magevondt og da sier de; var påtide du fikk noe også, kan ikke bare surfe gjennom detta uten noe plager :P hva er det med folk? Hehe..
Håper magevontene snart går over og at du får en perfekt hverdag igjen så kan de andre bare plages med hvor enkelt du har det ;-)

Kjenner meg så godt igjen! April-jenta vår er vår første og vi koser oss glugg ihjel med henne! Jeg forstår at alle har ulike opplevelser av å få barn, og noen får barn som gråter masse, har mye magevondt etc, men jeg opplever at mange ødelegger gleden av å vente barn med masse skremselspropaganda! For vår del har lille bare vært en enorm glede og berikelse :)

Back
Topp