alle dere som er "redd" sukker *link*

Fru Lotten

Forumet er livet
Fikk ikke sett det..Hva handler det om?

ORIGINAL: Suppadura

Jeg så det.
Aspartam er forbudt i en del land, (deriblant finland tror jeg)

Jeg gir heller barna mine rent naturlig sukker i liten grad, enn kunstig drit i stor grad.

Så lenge barna får i seg sunn mat og frukt og grønt, skader ikke lørdagsgodt i det hele tatt.

ja ikke sant!?! Og barn under 3 år skal jo ikke ha kunstig søtning i det hele tatt, de tåler mye mye mindre nn voksne...

ORIGINAL: ~Milla~

Fikk ikke sett det..Hva handler det om?
om kunstig søtning (aspartam) og hva det kan gjøre med oss

Uff. ja. er ikke så begeistret for "lett" brus. Smaker død.
Mannen mn sa for et par år siden at han fikk så vondt i hodet og magen av lightbrus.. Jeg trodde han bare var sær og ville ha "vanlig" cola[:D]. Kul kone[8D]

ORIGINAL: Suppadura

Jeg så det.
Aspartam er forbudt i en del land, (deriblant finland tror jeg)

Jeg gir heller barna mine rent naturlig sukker i liten grad, enn kunstig drit i stor grad.

Så lenge barna får i seg sunn mat og frukt og grønt, skader ikke lørdagsgodt i det hele tatt.

Helt enig. Mye bedre med ekte sukker i moderate mengder enn kunstig sukker! (Er ikke like flink med meg selv, og drikker for mye lettbrus. Men med Mathias er jeg nøye. Ikke noe fun saft her nei.[:D] )

hmm[8|] jeg drikker en del pepsi max[&:] hjelp...

Jeg vet at dette stemmer.

Men jeg syns likevel at foreldre som da gir ungene vanlig brus nesten hver dag i uka fordi "søtningsstoffer er såååå farlig, bedre med ekte sukker" gjør noe feil.

Ikke så mye ekstra søtt overhodet, mener jeg :)

ORIGINAL: Undrende85

Jeg vet at dette stemmer.

Men jeg syns likevel at foreldre som da gir ungene vanlig brus nesten hver dag i uka fordi "søtningsstoffer er såååå farlig, bedre med ekte sukker" gjør noe feil.

Ikke så mye ekstra søtt overhodet, mener jeg :)

var ikke det jeg mente heller, men det er mange her inne som drikker litervis med lettbrus i uka f.eks.
Jeg sier ikke at man skal proppe i unga masse sukker, selv om jeg advarer mot aspartam[8|]

ORIGINAL: Dollface™

Tobias får ingen av delene - så jeg ser ikke helt problemet...
tenkte i grunn mer på alle pepsi max-mammaene her inne....

synes det blir litt vel mye hysteri om dette assa! folk får gjøre som de vil, og som de føler selv lissom! om man skal unngå alt som sies å være "farlig" nå til dags, da tror jeg ikke d blir mye igjen[;)]

selv drikker jeg MASSE pepsimax, og stoor koser meg med det[:D][:D]

Jeg tror kanskje jeg kan være aspartam forgiftet faktisk.. har de samme symptomene som hun i Puls.. ikke helt det samme.. men mye likt! Jeg har fått påvist flekker i hodet... mistenkte MS.. men fant ingen andre symptomer.. enn de døde hjernecellene..

Hver 2 år faktisk så mister jeg deler av synet på høyre øyet..

Og jeg plages med dårlig hukommelse.. svimmelhet osv..

Så ja, jeg holder meg unna aspartam en stund nå! Og veldig spent på når jeg skal ta nye bilder

Back
Topp