Alle dere som er på tidlig ul?

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Er det noe dere ordner selv eller får dere henvisning til lege? Er overrasket over at så mange er på ul så tidlig? Trodde man vanligvis ikke fikk før uke 18 hvis ikke det er mistanke om at det er noe galt? Blødde alle de første ukene av forrige svangerskap, men fikk bare høre at de ikke kunne gjøre noe til eller fra allikevel så måtte bare vente å se. Så derfor jeg lurer på hva årsaken er at så mange andre får ;-) Eller er det kanskje noe dere ordner og betaler selv?

Nok får pga tidligere sa og ma, mens sånn som jeg betaler av egen lomme. Jeg vil kun se etter liv, syns det er bortkastet å gå med masse plager i flere uker for så å finne ut at embryoet har vært dødt i lengre tid..

Tror de fleste bestiller privat og betaler selv. Jeg har bestilt i uke 12 fordi jeg har lyst til å se at alt er bra. Forrige svangerskap gikk jeg kun på oul, og var fornøyd med det. Denne gangen er jeg mye mer engstelig for at noe skal skje.

Bestiller og betaler selv ja ☺️

Slik jeg forstår kan man få henvisning av legen om man har hatt et problematisk svangerskap tidligere.
De fleste bestiller og betaler dette selv om de ønsker det :) om man ikke klarer å vente til ul man får i uke 18 :)

Jeg får på sykehuset på grunn av mange tidligere aborter.

Jeg skal på tidlig ul neste uke, og er da 6+5. Jeg har gått på hormonkurer og gyn ønsker derfor å følge opp og se om det er noe foster der. Så da regner jeg med jeg ikke betaler..? Uansett er jeg veldig spent!

Dersom det ikke er noe som skulle tilsi at noe kan være galt, må en vente til uke 18 på ul. Denne ordner lege med. Dersom en selv ønsker så står en fritt til å velge å kjøpe tjenester hos jordmor/gyn. Jeg var hos gyn på tidlig ul og betalte da 900kr.

Jeg får ul med en gang positiv test pga myskelknute/risikosvangerskap. sist svangerskap hadde jeg ul ca hver 14 dag. Også hatt ma i uke 15. Var på ul nå i uke 5 og skal tilbake til fredag. Går til fødelege/gyn.spesialist fram til uke 22, etter det får jeg videre oppfølging av overlege på føde/barsel pol.

Jeg fikk pga blødninger sist, for å ikke uroe meg, og for å sjekke hvor blødningen kom fra..

Nå kommer vi til å bestille sjøl fordi jeg på ingen måte føler meg gravid, og vil ha det bekrefta :)

Rent egoistisk fra min side. Er superspent forå se om alt er som det skal og "klarer ikke" å vente til uke12. Betaler privat og har time 7+1.

Norn får pga tidligere sa og ma, mens sånn som jeg betaler av egen lomme. Jeg vil kun se etter liv, syns det er bortkastet å gå med masse plager i flere uker for så å finne ut at embryoet har vært dødt i lengre tid..
Signerer denne
Betalte også selv fordi det kun var egen bekymring som var årsaken til at jeg ville ha tidlig ul.

Fikk henvisning til tidlig UL pga tidligere MA og blødning i dette svangerskapet.

Jeg får ul med en gang positiv test pga myskelknute/risikosvangerskap. sist svangerskap hadde jeg ul ca hver 14 dag. Også hatt ma i uke 15. Var på ul nå i uke 5 og skal tilbake til fredag. Går til fødelege/gyn.spesialist fram til uke 22, etter det får jeg videre oppfølging av overlege på føde/barsel pol.

Kan jeg spørre hva de såg på ultralyden i uke 5? Jeg er 5+0 i morgen og skal til legen for ny hcg prøve mandag. Hvis jeg fremdeles er gravid, vil jeg nok få henvisning til tidlig ultralyd. Lurer bare på hvor mye de kan se i uke 5? :)

Kan jeg spørre hva de såg på ultralyden i uke 5? Jeg er 5+0 i morgen og skal til legen for ny hcg prøve mandag. Hvis jeg fremdeles er gravid, vil jeg nok få henvisning til tidlig ultralyd. Lurer bare på hvor mye de kan se i uke 5? :)
Anbefaler å vente til uti uke 6. Jeg var på ul 6+3. Før det er det lite sannsynlig at du får se et hjerte...

Anbefaler å vente til uti uke 6. Jeg var på ul 6+3. Før det er det lite sannsynlig at du får se et hjerte...

Takk for svar. Var det jeg tenkte, så da er det vell bare å smøre seg med tålmodighet. :)

I mitt tilfelle så er ul'en mere for å måle muskelknuten, man ser svært lite, ser fosterhulen, men ser mere fra uke 6, jeg Er nærmere 7 uker til fredag og mye mere spent på den, da får jeg evt se om hjertet slår :) lykke til med hcg prøven :)

Back
Topp