all inclusive - Dumt eller smart?

FancyPants

Forumet er livet
Tenker da på All inclusive i Egypt, nærmere bestemt Blue village Exotic,  Aquamarine i Hurghada. Tar gjerne i mot deres erfaringer!

(Om det har noe å si er det en venninne, jeg og våre 4-åringer som vurderer å reise. Kommer ikke til å farte så mye rundt, men holde oss endel ved hotellet regner jeg med)

flerre av vennene mine sier det lønner seg når en har med seg barn, siden en da får all mat og drikke(også alkohol hvis en drikker de lokale variantene) og is til barna. Alle jeg kjenner de har spart mye på det

Vet om mange som har gjort det, og anbefaler det når man reiser med barn ! Men ville ha sjekket opp på nettet ang maten, vet om noen som reiste på all inclusive nå i sommer, og maten smakte høgg.. Så dem måtte ut å spise hver kveld :) 

Selv valgte vi vekk all inclusive i sommer nå vi dro, men det er for at jeg liker og teste ut forskjellig mat når jeg er på nye steder :) 

smart for deg, men dumt for lokalbefolkningen som driver resturanter rundt.
Jeg kunne aldri dratt på all inclusive, syns det er fantastisk å velge hvor jeg vil spise, og samtidig støtte de lokale som har resturanter i områdene rundt hotellet.

Genialt om man reiser med barn (og maten er god)! :) 

Jeg har vært i hurghada.. Da hadde vi all inclusive. Det var helt genialt! På hotellet vi var kunne vi velge mellom 5 forskjellige restauranter å spise på.. Så var god variasjon:)
Jeg har opplevd dårlig all inclusive før, men det har vært kreta og slike steder. Og det kan ikke sammenlignes med hvordan det var i egypt.
Jeg hadde absolutt tatt all inclusive igjen. Det var ikke det letteste stede å komme seg rundt, iforhold til mange andre typiske feriesteder synes jeg..Dermed tungvindt å måtte finne steder for å spise alle måltider. Kanskje det egentlig er lettere enn vi trodde, men ettersom jeg nesten ble forfulgt overalt utenfor hotellet, endte vi ikke opp med å bevege oss så langt uten å ha reiseleder med oss :P (jeg er blondine,  hehe)
Vi fikk også drikke med bassenget så mye vi ville hele tiden. Vann på rommet hver morgen også..

Jeg vet ikke om det er helt likt på alle hotell, men vil jo tro de driver med noen lunde samme praksis på de samme ferieplassene.
Kommer vel litt ann på hvor mange stjerner hotellet har også vil jeg tro.. Vi hadde 5 stjerners.

*yummymummy* skrev:
Jeg kunne aldri dratt på all inclusive, syns det er fantastisk å velge hvor jeg vil spise, og samtidig støtte de lokale som har resturanter i områdene rundt hotellet.

Ikke alle steder det er så mange andre steder å spise enn på hotellet...

Takk for svar alle sammen!

Jeg ble litt klokere:)

Ser også den med å støtte de lokale, men akkurat nå er jeg i en situasjon som tilsier at jeg må velge det alternativet som er mest økonomisk gunstig for meg.

Kjenner flere som har reist både med og uten, og alle sier at de kommer til å velge det neste gang. Som de andre sier, spesielt hvis du reiser med barn.

jeg syns all inclusive er genailt når jeg reiser med barn.. er det bare meg og mannen.. så velger vi det ikke.. for da syns vi det er koselig å dra ut på kveldene,og velge litt ulike restauranter..

med barns syns vi det er praktisk og ha alt tilgjengelig ferdig betalt på hotellområdet... da spiser vi jo bare,så blir det natten allikevel.. :)

Jeg tror ikke jeg hadde valgt all inclusive... Da vi var på Kreta bodde vi på et veldig fint hotell, og hadde halvpensjon, dvs. middag gratis på hotellet. Vi spiste jo der fordi vi følte at vi måtte, siden vi ikke hadde lyst til å kaste bort penger når vi kunne få mat uten å betale noe for det, men vi likte ikke maten der noe særlig. I tillegg måtte vi betale for drikke til maten.

Men jeg syns vel kanskje generelt ikke noe særlig om maten på de andre resturantene der heller...

Jeg har hørt at det er veldig lurt når man reiser med barn. I tillegg er det såpass rimelig at man kan spise andre steder noen dager om man ønsker det. Så jeg anbefaler det, ut fra det jeg har hørt av mine mer reisevante venner;)

Jeg har vært på det flere ganger og synes det er genialt når man reiser med barn, man orker gjerne ikke å labbe rundt og lete etter et bra sted å spise da. I tillegg får man smake på mye forskjellig til hvert måltid.
Det eneste som er dumt er at man gjerne legger på seg et par kilo på ferien fordi man "må" smake på flere av de fristende dessertene.

Vi har hatt all inclusive i Hurghada (eller Makadi bay), og det var fantastisk mat! Jeg ville aldri vurdert å reise til Hurghada uten all inclusive, for jeg hatet byen og ville nok heller ha sittet på hotellet og spist knekkebrød med smøreost enn å farte rundt og lete etter restaurant hver kveld. 

Har vanskelig for å se for meg at jeg kommer til å dra til syden med barn UTEN all inclusive, det er jo verdens beste oppfinnelse! Der vi har vært har vi hatt 5-6 ulike restauranter å velge mellom, i tillegg til hamburgerbarer og kebabsjapper, vafler, is osv osv. Ubegrenset tilgang til drikke og fantastisk mat. Store AI-anlegg har ofte svært store krav til hygiene og renhold generelt, det synes jeg er et viktig moment når jeg drar med unger hvertfall. Prismessig trenger det ikke være dyrere heller totalt sett. Hadde nylig ei venninne med familie som har reist 2 år til Bulgaria på ferie, første år med AI, i år med kun frokost. Ferien ble 7000 kr billigere med AI for de 4.

Har bare hørt positive ting om det når venner har reist med barn :) Jeg hadde absolutt valgt det.

*yummymummy* skrev:

Nei, nei, nei. Nå var jeg ikke vært i Hurgada, men regner med tilstandene er ganske like der som der vi har vært. Skal jeg noen gang tilbake til Egypt skal det velges all inclusive, bare så vi slipper å bevege oss ut blant "lokalbefolkningen" igjen. Makan til innpåslitne ekle mennesker, kan jo ikke bare gå seg en liten tur en gang uten å bli "overfalt" av folk som vil selge noe eller skal ha deg til å spise på "restauranten" sin. Anbefaler så absolutt all inclusive.

Vi pleier og ha det. Nødvendigvis ikke hele ferien men store Deler av den. Vi sparer alltid mye på det. Og de fleste stedene vi har vært Tilbyr de og lage lunch med I kjølebag om man skal på utflukt,som en del av all inclusiven. Men vi oppgraderer alltid til AL når vi kommer ned dit. Sist, når vi var på kypros sparte vi faktisk Fem tusen,mot og bestille det når vi bestilte turen hjemme I norge. All drikke og alkohol var med,frokost, Lunch og middag pluss snacks mellom frokost og lunch,lunch og middag.og etter middag. I tillegg til all dessert og is.

Vi kjører all inc da vi er på chartertur med barn. Og ihvertfall om vi bor langt unna "sivilisasjonen" Kom hjem fra tyrkia nå for 2 uker siden. . Hotellet lå på stranda ganske langt unna restauranter og andre handlegreier. Da synes jeg det er greit med all inc. Spiste så masse is, tyrkiske pannekaker (både orginale og med sjokolade. Himmelsk), slush, cola, flaskevann osv.. Helt genialt om man bor på hotell med en viss standard og beliggenhet.

Vet ikke åssen egyptisk mat er, men maten i tyrkia er helt himmelsk, så har ingen issues med å ta all inc der ihvertfall.. Spania derimotemoticon*juck*

nussnøff skrev:
Kjenner flere som har reist både med og uten, og alle sier at de kommer til å velge det neste gang. Som de andre sier, spesielt hvis du reiser med barn.

Back
Topp