Alkoholinntak

Skravlemor

Elsker forumet
Har en diskusjon med en venninne, og er litt uenig i hvor mye som er vanlig å drikke i helger da det ikke skjer noe spesielt.

Så hvor mange øl, flakser vin og drinker går det hos dere på en slik helg, og hvor ofte drikkes det på slike helger?

Skjer det ingenting spesiellt, drikker jeg ikke...

Er det fest går det kanskje en flaske vin eller noe sånn. Kommer an på hvilken fest for hvor lenge den varer og hvilken form jeg er i. Akkurat nå er det ingenting vel å merke da jeg har ei lita tulle på 4 dager [:D]

0 Øl
0 Brennvin
0vin
På en vanlig helg der det ikke skjer så mye, bare hjemmesitting.

Jeg er så å si avholds, liker ikke kosedrikking av øl, for øl smaker ikke godt. :p Vin er heller ikke godt, og vil helst ikke drikke når lillemann er hjemme. Hender mannen tar en øl da, men det er og sjeldent. Vi er kjedelige, men det hender vi har middagsgjester eller noe slikt og da drikkes det litt mer, men det er sjeldent nå for tiden.

Hender vi deler en flaske vin når vi koser oss i helger! Men er noen måneder siden sist.. :P

Sånn utenom det skjer noe spesielt hender vi deler en flaske vin eller en 6 pk med øl.
Kommer ann på maten vi skal spise [:)]

Har en rødvinsdunk - den har stått i rundt 5 mnd. Halvfull enda.
Jeg kan ta meg et glass rødvin innimellom, men blir bare sjeldnere og sjeldnere.

skjer det ikke noe drikker ej ikke. er vi på fest går det med 6-8rusbrus å litt sprit.. eller ikke på 8rusbrus. det holder. drikker kansje 8ganger i året.. kansje ikke det en gang. men no har ej drukket en gang på 2år å 2mnd.... har ammet, så da drikker ej ikke, kan gå ut, men syns det er ok å være kjørbar om snuppa ble umulig.. så drakk ej en gang når ho nesten hadde slutta å få melk, men oops, var vist gravid igjen. så blir vel en goood stund til neste gang.

Ingen ting.. Drikker kun når vi har barnefri.. Om vi i det hele tatt drikker da..

Vi tar oss et glass rødvin eller et par øl innimellom. Ikke stort mer.

Vi deler en flaske vin på fredags kvelden til kosemiddagen vår etter barna har lagt seg.

Back
Topp