Alkoholfritt

Okergul

Flørter med forumet
Hei.

Jeg har tidligere kost med med et glass eller to vin i helgene og kjenner jeg savner dette

Er ikke noe glad i brus/kullsyre, og er ikke helt det samme med saft

Noen tips på god alkohol fri drikke?
 
Jeg synes alkoholfri hvitvin fra vinmonopolet er god. Koser meg like mye skikkelig god eplejuice, sånne du får kjøpt på glassflaske :)
 
Kommer helt an på hva du liker da, men digger ferskencideren fra Askim. Ellers er Fripa fra clock&co nydelig alkoholfri IPA, hvis du er glad i øl :happy: Er også en blå flaske ginger beer fra Naturfrisk tror jeg) og Kiviks Fäderblomsvin (vinmonopolet) også gode. :) Går vel under kullsyre, men kanskje noen andre som trenger tips også :angelic:
 
Last edited:
Kjøpte en flaske hvit og en flaske rød, spent på å prøve ut, håper de faller i smak
 
Kjøpte en flaske hvit og en flaske rød, spent på å prøve ut, håper de faller i smak

Ut fra erfaring er alkoholfri rødvin en stor skuffelse.. Har vel smakt et par og de smakte som helt ok saft. Tar gjerne imot tips om du mot formodning har funnet en god en! Innen hvitvin og sprudlende er det derimot noen gode alkoholfrie alternativer :happy:
 
Mange gode alternativer på vinmonopolet nå, anbefaler å ta en titt. Synes spesielt fläderblomstvinen (hylleblomst) fra Kivik er veldig god, ikke veldig mye kullsyre men går under sprudlende vil jeg si. Om du liker rosé og champagne så har Richard Juhlin noen veldig gode der. Og så har vinene blitt mye bedre enn de var før, både rød og hvit
 
Er normalt en vin og øl person... men i denne graviditeten smaker ikke alkoholfritt i det hele tatt:hilarious::wacky::D
Det går isvann og saft + en brus av og til:smug:;)
 
Har hørt at du kan koke vanlig vin, så kjøle ned, da forsvinner alkoholen.. har selv ikke smakt det, men vurderer det... om all alkoholen forsvinner er jo vanskelig å vite...
 
Slenger meg på her. Vinmonopolet har et veldig bra utvalg i alkoholfritt synes jeg(selvsagt litt varierende fra butikk til butikk). Enig at alkoholfri rødvin kan smake som en slags kraftig saft, men jeg synes det ikke gjør noe. Hadde en favortitt rødvin forrige svangerskap men husker jo selsvagt ikke 8 år senere hva det var, så nå prøver jeg meg litt frem etter hva det lokale polet har å tilby. Ellers hvis øl er fristende, vil jeg anbefale Erdinger sin alkoholfrie. Den er den beste jeg har smakt.
 
Er normalt en vin og øl person... men i denne graviditeten smaker ikke alkoholfritt i det hele tatt:hilarious::wacky::D
Det går isvann og saft + en brus av og til:smug:;)

Enig, samme her! Har faktisk en del alkoholfri drikke liggende, men jeg har bare lyst på Farris og sånt. Er fortsatt ofte kvalm, så det kan jo endre seg om et par uker!

Jeg liker godt rabarbradrikk, for eksempel en fra Mikkelhaug som er kjempegod. Det er jo en slags saft/juice, men den er frisk og veldig god på smak!
 
Har hørt at du kan koke vanlig vin, så kjøle ned, da forsvinner alkoholen.. har selv ikke smakt det, men vurderer det... om all alkoholen forsvinner er jo vanskelig å vite...

Dette fungerer IKKE! For det første tar det flere timer før alkoholen fordamper skikkelig, og for det andre, med en gang vinen bikker 40 grader vil den endre såpass på smak at den vil være å regne som ødelagt. Da kan man like gjerne helle masse andre ingredienser i den og lage saus eller noe.
 
Denne er kjempe god:)
 

Vedlegg

  • 33D47E8B-A5F0-4EA4-8F63-F24B1F3DA0B8.png
    33D47E8B-A5F0-4EA4-8F63-F24B1F3DA0B8.png
    31,6 KB · Visninger: 15
Back
Topp