Siden været her nord er så flott for tiden tenkte jeg i dag at jeg skulle kjøpe meg en flaske alkoholfri hvitvin for å kose meg med i varmen. Jeg fikk hjelp på vinmonopolet til å finne den som skulle være best, men ble jo litt usikker da jeg så det stod at det var 0.5% alkohol. Hun som jobbet der forsikret meg om at det var bare tull, vinen var fullstendig fri for alkohol. Magen min er jo temmelig synlig nå, og jeg regner jo med at folk ikke vil lure gravide til å drikke akohol, så jeg stolte på henne, og betalte for vinen. Jeg hadde tatt meg et glass da jeg tenkte jeg skulle søke det opp for sikkerhets skyld. Det stemmer nok at vinen inneholder den prosenten, og selv om den er liten ble jeg veldig skuffet over at dama på vinmonopolet lovet noe annet. Kanskje hun ikke var klar over det, men hun burde vel undersøke helt sikkert før hun garanterer noe?
Slik jeg har forstått det er det ikke værre å drikke denne vinen enn kefir, men ldet føles likevel litt feil. Ser jo at også alkoholfri øl som Munkholm inneholder en liten mengde alkohol, og i følge matportalen går det helt fint å innta så liten mengde. Jeg vet ikke helt om det er en blanding av hormoner og følelsen av å ha blitt lurt, men jeg er fortsatt litt usikker på om jeg tør drikke mer
Hva tenker dere? Drikker dere alkoholfri øl og vin? Eller vil dere holde dere unna alt sånt for å være sikker?
Slik jeg har forstått det er det ikke værre å drikke denne vinen enn kefir, men ldet føles likevel litt feil. Ser jo at også alkoholfri øl som Munkholm inneholder en liten mengde alkohol, og i følge matportalen går det helt fint å innta så liten mengde. Jeg vet ikke helt om det er en blanding av hormoner og følelsen av å ha blitt lurt, men jeg er fortsatt litt usikker på om jeg tør drikke mer