Alkoholfritt bryllup

xCamillax

Gift med forumet
Hadde dere blitt irritert hvis dere kom i ett bryllup og så ble det ikke servert alkohol? Verken jeg eller sambo drikker, så vi hadde egentlig ikke twnkt å ha drikke i bryllupet, men broren min sa at han ikke gadd komme hvis ikke han kunne drikke (tror han tulla, han er en dust av og til).

Hva mener dere om dette?

Høres litt kjedelig hvis ingen skal få servert vin eller liknende til middagen for eksempel.....
Det hører liksom med til de av gjestene som vil ha synes jeg,[;)] ville selvfølgelig kommet uansett jeg da,drikker heller ikke hehe,men tror mange blir bitte litt skuffet

det hadde ikke brydd meg i det hele tatt[:)] 

Jeg hadde selvsagt dratt, men er jo liksom litt godt med vin til maten da.. Eller en baileys til kaffen.. Men igjen, det er jo ikke alkohol i dåp eller konfirmasjon heller da..
Og enda en "igjen", det er jo deres bryllup - dere bestemmer!![:)]

Har ingenting å si det,vil jo komme i venners/families bryllup uansett

Vi drikker  ikke noe spesielt selv. (liker ikkje noe spesielt fulle folk pga ting jeg har opplevd da jeg var yngre)

Så da vi gifta oss ha vi ikkje alkohol, Hvorfor skulle vi bruke tusen vis på at andre skulle drikke.

Om de ikke klarte ha det morro uten alkohol ja da er det deres problem å ikke vårt.

MEN vi ha barnedåp i samme slengen så syns ikkje alkohol å unger hører sammen  derfor var det enkelt

ORIGINAL: Ivara

Det får være opp til brudeparet å bestemme om de ønsker at gjestene skal drikke i bryllupet deres.
Så lenge brudeparet ikke drikker selv ser jeg ingen grunn til at de skal bruke masse penger på alkohol til andre.

Et bryllup er en fest for å feire kjærligheten mellom to som elsker hverandre og dagen bør bygges opp rundt disse to menneskene sine ønsker da det tross alt er DERES dag.

Broren din kan vel arrangere nachspiel da. Hvor han spanderer drikke på alle? [8D]

sign
kjempebra svar, akkurat som jeg ville svart selv. Det med nachspiel var bare råbra[:D]
brudeparet skal bestemme på selve bryllupsarrangementet sitt[:)][:)]

ORIGINAL: Ivara

Det får være opp til brudeparet å bestemme om de ønsker at gjestene skal drikke i bryllupet deres.
Så lenge brudeparet ikke drikker selv ser jeg ingen grunn til at de skal bruke masse penger på alkohol til andre.

Et bryllup er en fest for å feire kjærligheten mellom to som elsker hverandre og dagen bør bygges opp rundt disse to menneskene sine ønsker da det tross alt er DERES dag.

Broren din kan vel arrangere nachspiel da. Hvor han spanderer drikke på alle? [8D]

Sign

Det må bli opp til brudeparet å bestemme. Jeg hadde kommet jeg[;)] Men kunne ikke tenkt meg mitt eget bryllup uten alkoholservering. Det blir ofte litt løsere i snippen, spes når ikke alle kjenner alle... Vi hadde fri bar, men hadde folk i baren som passet på og kunne gi gjester alkostopp hvis det hadde trengs[:)]

ORIGINAL: Bymusa

Nå synes jeg egentlig ikke at man skal drikke noe særlig i bryllup selv om det er alkoholservering. Jeg hadde ikke brydd meg om alkoholen i et bryllup.

enig der ja...

Jeg har vært i flere alkohol løse bryllup!
Og det er da alltid like gøy og like vakkert fordet!
Drar da ikke i bryllup for og feste vel?
Det er jo ikke det som er meningen med et bryllup iallefall![:D]
Og så husker alle dagen så mye bedre da vettu[;)][8D]

I vårt bryllup så hadde vi alkohol, det var da forsi svigers mente at såpass måtte det være..
Ja,greit det, da regner jeg med dere ordner og betaler den biten da? Så sånn var det!
(Skal sies t vi sto for alt selv,men når de insisterte på alkohol,når vi ikke hadde tenkt det,
så sa vi dette)

Ente med at det ble satt Rød og hvitvin frem og ØL ut på kvelden..

Den alkoholen vi hadde i plnene våre var 1 øl eller 1 glass vin til maten
(dette da siden vi var på "resturant" og spiste.
brudeparet,barn,foreldre og søsken,og en bestemor på hver side)

Hadde reist. Spiller ikke noen rolle om det er eller ikke alkohol.....

Hadde så klart kommet. Men mulig jeg hadde gått tidligere enn om det hadde vært alk der.
Jeg drikker ikke veldig mye selv, men vennene og familien drikker- så i vårt bryllup var vi liksom ikke i tvil om at gjestene må få drikke om de vil. Middagen blir ikke helt det samme med solo.
Skal i bryllup i Mai og jeg kan jo selvfølgelig ikke drikke. Så det blir nok ikke så seint på meg.

Det er greit at det er brudeparets dag- men jeg ville ihvertfall ikke at venna mine skulle synes at det var århundrets dølleste fest. Det er liksom en STOR fest og ikke barnedåp. Gjestene er jo med på å gjøre det til brudeparets dag. Så hvorfor ikke gi gjestene noe tilbake?!

Det hadde ikke gjort meg noen ting, men syns jo de som liker vin til maten kan få det og litt likør eller lignedne til kaffen[;)]

Vi drikker lite vi også, men ville hatt litt drikke til de som vil ha det[:D]

Hadde ikke villet ha det selv, men respekterer det hvis andre ikke vil ha alkohol i bryllupet sitt. Det hadde jo gått an å servere vin til maten, men ikke noe fyllefest etterpå.

Jeg drikker heller ikke så det hadde ikke gjort meg noe, men hvis dere ikke vil så syns jeg ikke dere skulle trenge det. Ei løsning kan jo være at dere kan si at folk får ha med seg selv hvis de vil ha, eller at dere selger alkohol der, så slipper dere utgiftene, kan faktisk tjene litt [:D]. Men ønsker dere et helt alkoholfritt bryllup så gjør det.

Man kan ikke si at et bryllup blir kjipt bare fordi man ikke får drikke seg dritings!!! Det der irriterer meg så sinnsykt! Vi valgte et alkohol- fritt bryllup pga diverse saker, og skjønte at ikek alle likte det, men det er ikek gjestene som bestemmer, det er brudeparet! Man går ikke i bryllup for å drikke seg snydens, man går i bryllup for å feire to mennesker som er glade i hverandre!!!

Vi hadde som sagt ikke alkohol i bryllupet, men alkoholfri vin og øl. Vi hadde bare familie der og med barn, og da ville jeg ikke ha det! Men vi hadde vennefest helgen etter, og likte veldig godt måten vi gjorde det på jeg!!!

hadde ikke gjort noe det, men jeg vil ha det i mitt vertfall=)

ORIGINAL: *cookie*

det hadde ikke brydd meg i det hele tatt[:)] 

Takk for ærlige svar alle sammen!

VI vet fremdeles ikke helt hva vi skal gjøre, godt det er en stund til [:)]

Vi vurderte vin og øl til maten, men det er egentlig kun min familie og noen få venner som drikker, så det blir kanskje litt unødvendig. Pluss at min familie vet å drikke litt for mye [:'(] Det er ikke noe særlig gøy...

Men vi får se. Er jo en ekstra kostnad på noe som vi ikke liker selv.

Back
Topp