Alkoholfritt alternativ

Nissemor

Forelsket i forumet
Desemberskattene 2014
Nå trenger jeg litt råd. Til helgen skal jeg på jentetur. Der er alkohol et selvsagt tilbehør! Men, jeg kan selvfølgelig ikke drikke og ønsker heller ikke å gå ut med nyheten enda. Har dere noen gode forslag på hvordan jeg kan komme meg unna?
Jeg har gjort det litt vanskelig for meg selv, og kan ikke gjemme meg bak medisinbruk, så håper dere er litt mer kreative enn meg [emoji85]

Jeg har tenkt på å kjøpe alkoholfri vin og helle det over i en vanlig vinflaske, men om dere har andre forslag så tar jeg de gjerne i mot [emoji1374]

Om du drikker whisky eller annen gylden brennevin, så bytt det med sånn eplemost å bytt det ut med i flasken.
Øl er vanskelig å få til, men finnes spesial øl med skrukork, så er det bare å bytte med alkoholfritt.

Er vel det jeg kommer på i farten :)

Vet det finnes noen vinflasker hvor merking av at det er alkoholfritt er veldig diskré, husker ikke hvilken er så lenge siden jeg var borti det sist...

Kanskje kjøpe en grønn eller annen sterkt farget hvitvin og så fylle på med sprite med litt gul konditorfarge i, så det ser ut som vin.
Ville vært litt skeptisk til "alkoholfritt", er faktisk ikke alt som er fritt for alkohol, bare så lite at de får lov til å skrive at det er alkoholfri

Image1539697669.017082.jpg

Denne er veldig god! Og har sluppet unna med den på fest mange ganger, men hvis noen ser veldig nærme så kan de jo se at den ikke inneholder alkohol.

Er bobler i den [emoji39]

I mitt første svangerskap feiret jeg en venninne da jeg var 10 uker på vei. De hadde skjønt det hadde jeg ikke drukket. Jeg laget tyrkershot uten alkohol, og laget solbærsaft og helte over i en tom vinflaske :cool:

Nå skal jeg på to julebord i starten av desember, skal da være rundt 12-13 uker, men ønsker å skjule det. Jeg tror jeg må si det til en kollega på det ene julebordet, men på det andre vet jeg ikke. Jeg vet de har alkoholfri cider på Rema 1000 :rolleyes:

I mitt første svangerskap feiret jeg en venninne da jeg var 10 uker på vei. De hadde skjønt det hadde jeg ikke drukket. Jeg laget tyrkershot uten alkohol, og laget solbærsaft og helte over i en tom vinflaske :cool:

Nå skal jeg på to julebord i starten av desember, skal da være rundt 12-13 uker, men ønsker å skjule det. Jeg tror jeg må si det til en kollega på det ene julebordet, men på det andre vet jeg ikke. Jeg vet de har alkoholfri cider på Rema 1000 :rolleyes:

Herregud - julebordene! De har jeg ikke tenkt på engang [emoji85] Har fredag og lørdag nesten hele desember og vi skal ikke fortelle før juleaften [emoji848]

Herregud - julebordene! De har jeg ikke tenkt på engang [emoji85] Har fredag og lørdag nesten hele desember og vi skal ikke fortelle før juleaften [emoji848]

Samme her! Har to dager på rad, en med jobben og en med vennegjengen :wtf:
Lurer fælt på hva jeg skal gjøre denne gang :hungover: Samma gjengen jeg lurte sist, så lurer nok ikke de like lett denne gang :sorry:

Skal du ta med egen dricka eller bjuds det? Mitt bästa tips är att ta emot ett glass. Efter första glasset är folk meget opptatt med sina egna glass så då kan man ha oppi vad man vill i sitt eget! :p:D

Jeg syns carlsberg alkoholfrie øl er veldig god, men viss du ikke vanligvis drikker øk er vel ikke d et alternativ:p når det kommer til alkoholfri vin har jeg per dags dato ikke funnet noe jeg syns smaker godt:wacky:

Ikke så enkelt å bruke at du kjører når det er jentetur kanskje, men det er min go to :)

Julebordet med jobb kjører jeg, har gjort det nesten hvert år både som gravid og ikke gravid.

Skal i 40 års dag når jeg er i uke 7, og satser på å bruke bilen som unnskyldning da også. Mini (og vi) skal overnatte hos mamma og pappa, selv om det bare er ca 10 minutter å gå, kan det være lenge om mini våkner og nekter at bestemor skal legge han igjen.

Jeg er mer redd for trøttheten, enn å klare å skule at jeg ikke drikker alkohol:hilarious:

Jeg syns carlsberg alkoholfrie øl er veldig god, men viss du ikke vanligvis drikker øk er vel ikke d et alternativ:p når det kommer til alkoholfri vin har jeg per dags dato ikke funnet noe jeg syns smaker godt:wacky:
Den er jo veldig diskre også når det kommer til merking, Må sjekke to ganger for å være sikker :)

Drakk to sånne i går. Men oppdaget på den siste at det var 0,5% i de! Er det farlig tror dere?

Back
Topp