Alkoholfri vin

Ariel‍

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2022
Noen som har smakt en god rød/hvit/rose alkoholfri vin? Jeg er veldig glad i vin :p
 
Noen som har smakt en god rød/hvit/rose alkoholfri vin? Jeg er veldig glad i vin :p

Sniker, jeg var på jakt etter dette, men hun på polet ville knapt anbefale noen :joyful: Testet en rødvin, den hun mente var minst vond. Men den var heller ikke spesielt god :wtf: Jeg er også vinelsker, men har slått meg til ro med at alkoholfri vin ikke kan sammenliknes med vanlig. Vil heller anbefale alkoholfri Grevens cider :D Veldig frisk og god!
 
Sniker, jeg var på jakt etter dette, men hun på polet ville knapt anbefale noen :joyful: Testet en rødvin, den hun mente var minst vond. Men den var heller ikke spesielt god :wtf: Jeg er også vinelsker, men har slått meg til ro med at alkoholfri vin ikke kan sammenliknes med vanlig. Vil heller anbefale alkoholfri Grevens cider :D Veldig frisk og god!
Okei, takk for tips :smiley-bounce012 Har smakt noen gode alkoholfrie øl også, så får kanskje bare holde meg til det. :smiley-bounce015 Skal kose meg med Grevens cider i helgen jeg da :hello2
 
Det er faktisk en god del gode sprudlevarianter. Det er en god en som heter noe med frank
 
Mulig veldig dumt spørsmål her nå men er alkohol fri vin helt alkoholfri? Jeg smakte nemlig på en engang å jeg syntes den smakte omtrent det samme så har vært usikker på å drikke både alkoholfri øl og vin i svangerskapene mine :laughing005
 
Jeg elsker Ginger Joe alkoholfri :Heartpink
Ikke akkurat vin men ett kjempe godt alternativ til alkoholfri drikke:hello2:love017
 
Synes det er vanskelig å finne gode viner, men ja har smakt noen gode musserende.

I sider derimot har de mye godt på polet. Denne er min favoritt:):
 

Vedlegg

  • 7B35F7C4-9DC9-48EF-AD90-F3B90D83B5CB.png
    7B35F7C4-9DC9-48EF-AD90-F3B90D83B5CB.png
    387,8 KB · Visninger: 25
Mulig veldig dumt spørsmål her nå men er alkohol fri vin helt alkoholfri? Jeg smakte nemlig på en engang å jeg syntes den smakte omtrent det samme så har vært usikker på å drikke både alkoholfri øl og vin i svangerskapene mine :laughing005

Jeg tror bare produsentene er flinke. Om det blir igjen alkohol etter at den er fjernet, så står det vel type 0,2%.
Jeg skal i alle fall kose meg med de alkoholfrie alternativene, jeg glemte nemlig å kose meg skikkelig med god vin etter forrige svangerskap. Har ikke vært naturlig, siden minien er så pass liten. Er derfor veldig glad for at det finnes alternativer :happy:.

Anbefaler denne, som ikke er vin men som i alle fall er helt alkoholfri:
 

Vedlegg

  • 7C70CDC9-6630-4F0B-8E51-7D2029F4EEF6.png
    7C70CDC9-6630-4F0B-8E51-7D2029F4EEF6.png
    347,4 KB · Visninger: 23
Mulig veldig dumt spørsmål her nå men er alkohol fri vin helt alkoholfri? Jeg smakte nemlig på en engang å jeg syntes den smakte omtrent det samme så har vært usikker på å drikke både alkoholfri øl og vin i svangerskapene mine :laughing005
Jeg tror bare produsentene er flinke. Om det blir igjen alkohol etter at den er fjernet, så står det vel type 0,2%.
Jeg skal i alle fall kose meg med de alkoholfrie alternativene, jeg glemte nemlig å kose meg skikkelig med god vin etter forrige svangerskap. Har ikke vært naturlig, siden minien er så pass liten. Er derfor veldig glad for at det finnes alternativer :happy:.

Anbefaler denne, som ikke er vin men som i alle fall er helt alkoholfri:
I Norge (vet ikke med andre land) er alt under 0,5 definert som alkoholfritt. Så selv om det står 0% kan det være 0,5 %. Men for å drikke nok til at det skal ha noe å si har du større problemer med vannforgiftning enn alkoholprosent.

Kan også nevne at både gjærbakst og surmelksprodukter kan ha høyere alkoholprosent enn 0,5, men de er ikke merket i det hele tatt.
 
Tusen takk for mye gode tips :smiley-bounce012 Må ta meg en tur på polet å handle litt forskjellig før helgen :love7
 
Så herlig med tips! Må på en poltur selv ser jeg:dance008 Har hittil bare utforsket øl-hyllene på butikkene etter alkoholfri alternativer, men jeg føler det så tidlig i svangerskapet er et problem at de fleste boksene/flaskene nærmest skriker at det er alkoholfritt innhold inni.. Er invitert på diverse fester den kommende tiden og ønsker ikke å fortelle noen om graviditet før om en måneds tid eller to. Og jeg er ikke den som spytter i glasset til vanlig, så om noen oppdager at jeg ikke drikker på fest kan jeg liksågodt skrive gravid i panna :hello Og øl er jo ikke akkurat så lett å helle over i en tom "alkoholholdig" flaske heller, det blir nok ihvertfall en ganske dau smaksopplevelse :dead: Det vil kanskje funke bedre med alkoholfri vin :happy:
 
Jeg tror bare produsentene er flinke. Om det blir igjen alkohol etter at den er fjernet, så står det vel type 0,2%.
Jeg skal i alle fall kose meg med de alkoholfrie alternativene, jeg glemte nemlig å kose meg skikkelig med god vin etter forrige svangerskap. Har ikke vært naturlig, siden minien er så pass liten. Er derfor veldig glad for at det finnes alternativer :happy:.

Anbefaler denne, som ikke er vin men som i alle fall er helt alkoholfri:

denne skal jeg prøve!

Jeg er godt i gang med utforskingen av alkoholfritt øl, for jeg er veeeeeldig glad i øl til vanlig. Klarer ikke alkoholfri cider og ingefærøl og sånt for jeg vil liksom ha den smaken av «alkohol», så man ikke føler man bare drikker en brus liksom. Haha det hørtes ikke helt bra ut. Men vil ha den litt bitre ettersmaken hvis det gir mening. Har noen tips til en sprudlende vin som ikke er veldig søt og kunne blitt forvekslet med alkoholholdig sprudlende, smaksmessig? :)

Kan ellers anbefale alkoholfri Carlsberg hvis noen er som meg og vil føle at de drikker en «vanlig» øl. Veldig god og nærme vanlig øl i smaken!
 
Var og kjøpte denne nå som du anbefalte MHV, gleder meg til å smake! Hun på polet kunne også bekrefte at det var den alkoholfrie de hadde som var nærest vanlig musserende i smak :smug:
 

Vedlegg

  • IMG_0791.jpg
    IMG_0791.jpg
    3,4 MB · Visninger: 41
Var og kjøpte denne nå som du anbefalte MHV, gleder meg til å smake! Hun på polet kunne også bekrefte at det var den alkoholfrie de hadde som var nærest vanlig musserende i smak :smug:
Sniker fra juni. Jeg ElSKER denne, er virkelig nærmest sprudlende av de jeg har smakt :p
 
Sniker fra juni. Jeg ElSKER denne, er virkelig nærmest sprudlende av de jeg har smakt :p

Ååh, skulle ønske jeg kunne si det samme.... Her falt den dessverre ikke i smak :( Syns den smakte som Freixnet, altså den musserende i hvert fall vi pleide kjøpe da vi skulle flotte oss på vgs :wacky: Men kan også være at smaksløkene mine er litt ute av vater da!
 
Back
Topp