Alkoholfri vin.....

Trultan

Gift med forumet
Jeg er gravid. Men er for tidlig å fortelle om graviditeten til folk. Jeg skal på fest i morgen og da må jeg "late" som jeg skal drikke, ellers blir jeg klart avslørt! Sjømat, sol og sjø.. og vin! Så min plan er å ta en tom vin flaske og helle alkoholfri vin oppi der. Men da kjøpte jeg torres alkoholfri vin (som ligner riesling vin, som jeg liker). Men så oppdaget jeg at det er 0,5% alkohol i den... Gikk så tilbake til poolet å spurte om det. Og de mente ikke det var farlig for gravide, såpass lite var vanlig. Ellers kunne det bare vært saft...fikk jeg til svar... Men jeg er ennå itvil.. Er veldig imot alkohol i svangerskapet uansett.. Er denne vinen god nok mener dere??? Har flere brukt denne som gravid?!

Eg har ikkje prøvd den, men trur nok godt du kan drikke den uten dårlig samvittighet. Det blir det samme som å drikke cider uten alkohol (som og er 0, noko prosent i, og den drikker jo ungar av og).
Kos deg på fest, og gratulera så masse!!!

All drikke med prosent fra 0,7 og ned regnes som alkoholfri i Norge.

Den cideren de selger på europris har 0,7% alkohol i og den drikker jo barn så.. :-)

Kos deg:-)

Du får aldri vinen til å bli 100% alkoholfri, men 0,5 % er så lite at det har ingenting å si. Tror faktisk det er en liten alkoholprosent i brød også, pga gjæren... Men altså så lite at det er ubetydelig og ufarlig for babyen din. 

Det er ikke farlig! Til og med alkoholfri øl har rundt 0.7%.

Back
Topp