Alkoholfri drikke

Bøtteknott

Forelsket i forumet
Siden jeg fikk gavekort på polet i julegave fra jobben dro jeg rett bort og blåste bort gavekortet på alkoholfri drikke i forskjellige varianter. Men ikke vin, for jeg er kjempeskeptisk på smaken på juksevin. Jeg ville i hvert fall teste ut litt forskjellig som man kan drikke til god mat for eksempel, og har gjort følgende fangst:

IMG_6025.JPG

Musserende: Kiviks Fläderblomsvin
Fruktmoster: Ringi Eple & Aronia, VÅR Eple og rabarbra, VÅR Eple og solbær
Øl: Schneider Weisse Tap 3, Weihenstephaner Hefeweissbier, Brewdog Nanny State, San Miguel 0,0

Jeg har ikke prøvd noen av dem før. Jeg har satt San Miguel'en til kjøling, for den tenkte jeg at jeg skulle prøve i kveld som ren kose-øl for å "feire" at det endelig er juleferie. Til julemiddagen blir det en av fruktmostene, men jeg har ikke bestemt meg for hvilken enda. Den musserende har jeg også lyst til å prøve fortest mulig, for hvis den er god vil jeg kjøpe en jeg kan ta med meg på nyttårsaften. Blir litt skuffende om jeg tar med drikke jeg skal kose meg med, og så smaker det høgg. :) Jeg har også funnet ut at jeg liker Munkholm best av dagligvareølene. Clausthaler synes jeg smaker litt som lukten av sur, klam snus, og går bare hvis det ikke finnes noe annet alternativ. Jeg er veldig glad i øl, så det er tipp topp at det finnes helt ok alternativer uten alkohol.

Er det flere som eksperimenterer med drikkevarer for tiden? Har dere noen ess i ermet? Noen man bør droppe? Noe som passer godt til anledningene som kommer på rad og rekke ut året? Øs gjerne av deres kunnskap! :)
 
Gøy! Min erfaring er at Nanny state hadde alt for mye humle etter min smak, erdinger (hveteøl) uten alkohol er veldig god, jeg liker IKKE munkholm, men synes derimot Hansa null er veldig god, og carlsberg alkoholfri er ok :) musserende har jeg ikke prøvd, tenkte å sjekke ut noe i morgen og ha med på fest 26. :) ellers er jo sånne gode fruktmoster veldig godt å ha som alternativ inntil mat da!

Kommer du med testscore med anmeldelser og terningkast du da eller? ;) hihi :)
 
Gøy! Min erfaring er at Nanny state hadde alt for mye humle etter min smak, erdinger (hveteøl) uten alkohol er veldig god, jeg liker IKKE munkholm, men synes derimot Hansa null er veldig god, og carlsberg alkoholfri er ok :) musserende har jeg ikke prøvd, tenkte å sjekke ut noe i morgen og ha med på fest 26. :) ellers er jo sånne gode fruktmoster veldig godt å ha som alternativ inntil mat da!

Kommer du med testscore med anmeldelser og terningkast du da eller? ;) hihi :)

Jeg merker jeg er spent på hveteølen. Husker ikke hva Hansa null smakte, men den funket. Jeg tror ikke jeg er en kompetent nok tester til å gi terningkast, men jeg kan si om jeg ville kjøpt igjen eller ikke, for alt det er verdt. :) San Miguel 0,0% kunne jeg lett ha kjøpt igjen. Hvis det var vanlig alkoholholdig øl hadde jeg tenkt at den var ganske kjedelig på smak, men den har ikke noen ekkel bismak, så da er det et brillefint (og lettdrikkelig) alternativ for min del. Det eneste som har vært negativt med øl etter at jeg ble gravid er at jeg må mye oftere på do sånn generelt, og da hjelper det ikke akkurat med øl på toppen av det hele. Håper andre trimester blir litt greiere sånn sett. :)
 
Vår eple og rabarbra kjøpte jeg på lørdag, synes den var sur.

SAN Miguel drakk jeg i dag, helt ok.

Munkholm på flaske er min favoritt. Sammen med Ring eple med kullsyre.

Min far har vært på polet å kjøpt alkoholfritt for 800kr, er spent på hva han har kjøpt.
 
Vår eple og rabarbra kjøpte jeg på lørdag, synes den var sur.

SAN Miguel drakk jeg i dag, helt ok.

Munkholm på flaske er min favoritt. Sammen med Ring eple med kullsyre.

Min far har vært på polet å kjøpt alkoholfritt for 800kr, er spent på hva han har kjøpt.

Takk for tips om den eple-rabarbra-mosten. Skal sørge for å ha med en backup i tilfelle den ikke er noe god til maten, når den står for tur. :) Ringi eple med kullsyre hørtes spennende ut! Den så jeg ikke. Skal lete etter den neste gang. Så kult av faren din å dra på polshopping for deg! Kommer sikkert hjem med masse godt. :) Jeg kunne sikkert fint ha blåst bort enda mer penger der i dag selv, men hadde ikke flere ledige hender. Ser i hvert fall frem til å prøve ut masse nye greier i tiden fremover, og håper jeg kommer over noen nye favoritter. :)
 
Jeg er veldig fan av claustaler sin pale ale! Ellers er det alltid interessant å be om en alkoholfri drink ute på byen. Gjerne en sur en! Men nå fyser jeg veldig på sitrus og kan spise en hel sitron uten å rynke på nesa :p
 
Takk for tips om den eple-rabarbra-mosten. Skal sørge for å ha med en backup i tilfelle den ikke er noe god til maten, når den står for tur. :) Ringi eple med kullsyre hørtes spennende ut! Den så jeg ikke. Skal lete etter den neste gang. Så kult av faren din å dra på polshopping for deg! Kommer sikkert hjem med masse godt. :) Jeg kunne sikkert fint ha blåst bort enda mer penger der i dag selv, men hadde ikke flere ledige hender. Ser i hvert fall frem til å prøve ut masse nye greier i tiden fremover, og håper jeg kommer over noen nye favoritter. :)

Pappa har vakt på jobb og kan heller ikke drikke, så er til oss da :)

Jeg fikk Ringi med kullsyre i en barnedåp i høst. Tror den var kjøpt hos Ringi, har ikke sett den noe sted siden.
Liker også vanlig eplemost med kullsyre (Tau, Berntsen+++).
Synes det hjelper litt med kullsyre i..

Var i et bryllup i høst der jeg fikk perfekt sammensetning av Vår juicer til maten. Utrolig godt! Tror jeg må spør på polet hvilken de anbefaler til pinnekjøtt / kalkun osv..
 
Vår epler og solbær skal jeg drikke til julemiddagen, gjorde det sist jeg var gravid også :) Ellers liker jeg Erdinger øl. Har 5stk Estrella i kjøleskapet, de smakte ORDENTLIG utvannet øl o_O Drakk en rødvin i går, Syrah-noe :D den var god, selv om rødvin mister fylden når alkoholen blir tatt ut. Skal på polet i dag å se om jeg finner noe spennende :happy:
 
Pappa har vakt på jobb og kan heller ikke drikke, så er til oss da :)

Jeg fikk Ringi med kullsyre i en barnedåp i høst. Tror den var kjøpt hos Ringi, har ikke sett den noe sted siden.
Liker også vanlig eplemost med kullsyre (Tau, Berntsen+++).
Synes det hjelper litt med kullsyre i..

Var i et bryllup i høst der jeg fikk perfekt sammensetning av Vår juicer til maten. Utrolig godt! Tror jeg må spør på polet hvilken de anbefaler til pinnekjøtt / kalkun osv..

Åå som jeg savner Tau og Berentsen eplemost her på østlandet. Noen som vet om det kan skaffes noe sted i østlandsområdet???
Mvh. Utflyttet rogalending
 
Åå som jeg savner Tau og Berentsen eplemost her på østlandet. Noen som vet om det kan skaffes noe sted i østlandsområdet???
Mvh. Utflyttet rogalending
Jeg lurer på om meny ikke har, Jacobs på Holte og centra på Høvik? Men er ikke sikker.

Elsker tau eplemost!
 
Den rød VÅR den er sykt sur syntes jeg. Den var så sur at jeg og mannen tok et glass hver for å smake, for så å kaste resten. Men de som liker veldig surt vil sikkert like den:D
 
Den rød VÅR den er sykt sur syntes jeg. Den var så sur at jeg og mannen tok et glass hver for å smake, for så å kaste resten. Men de som liker veldig surt vil sikkert like den:D

Kan det ha vært noe feil på den? Kan ikke huske at den var sur i det hele tatt jeg :p
 
Vært på polet og handlet i dag! Så skulle jeg gå til innkjøp av Erdinger men alle butikkene var tomme! Nei og nei :dead:
 
Fikk testet ut litt nå de siste dagene. På julaften drakk jeg eple+solbærmost, men synes ikke den var noen høydare. Den rene eplemosten jeg ble servert av vertskapet var bedre. Den jeg hadde med hadde muligens litt besk bismak. Etterpå drakk jeg Weihenstephaner Hefeweissbier, og den var jeg heller ikke så begeistret over. Den smakte litt surt. Etter den drakk jeg Brewdog Nanny State, og den ble jeg positivt overrasket over. Den smakte ordentlig øl, typ hjemmebrygget. Jeg kunne fint ha kjøpt den igjen, som supplement til vanlig alkoholfri øl, siden den tross alt er litt bitter/tung (i mine øyne). I går prøvde jeg meg på Schneider Weisse Tap 3, og den var heller ikke så god. Ble vant til smaken etter hvert, så den gikk ned, men vanlig Munkholm etterpå var veldig godt. Jeg ville allikevel valgt alle pol-ølene fremfor Clausthaler. Det var min romjulsrapport. :)
 
Brewdog nanny er den jeg også har drukket i jula.

Kjøpte Ringi med kullsyre i dag, til å ha på nyttår.
 
Back
Topp