Alkoholfri drikke - hva er din favoritt?

Favoritt alkoholfri øl: Kronenbourg Blanc 1664, Clausthaler Fruktig IPA og Nøgne Ø Stripped. Sistnevnte liker jeg best.

Ellers er jeg glad i alkoholfritt Ingefær øl, somersby cider og alle typer Radler.

Enten jeg er gravid eller ikke, så er clauthaler radler lemon eller grapefruit en storfavoritt her om sommeren :D
Erdinger har også noe lignende, altså øl med smak av sitron eller grapefrukt. Jeg syns kanskje den er noe bedre, men litt vanskeligere å få tak i, og dyrere..

Jaaa, Clausthaler radler er skikkelig digg :love017

Alkoholfri mojito er fantastisk godt. Har dilla på mynte for tiden, syns det er så friskt og godt. Frister også hvis jeg føler meg litt uvel. Så sprite med isbiter og mynte, eller som nevnt over Jacobs bringebærlemode med is. Godt med mynte det også.

Legger ved link til en alkoholfri cava jeg syns er veldig god ☺️ Denne skal definitivt nytes i et skikkelig cava glass med jordbær oppi, nå i sommer. Jeg ble anbefalt denne fremfor alkoholfri hvitvin, det var visstnok vanskelig å lage.

https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Frankrike/Richard-Juhlin-Blanc-de-blancs/p/1807901
Richard Juhlin er supergod! Og ganske nærme vanlige bobler i smak :) Har flere ganger sjekket flaske for å være sikker på at den er alkoholfri

Natureo free (hvitvin)
Carlsberg når det kommer til pils
Og sommersby cider...

Vinen er ikke suuuupergod slik vin ofte er,men den er god nok til å kunne kose seg med når man vil gi inntrykk av å nyte et glass vin :angelic:

Pepsi Max og vann er nok favoritten uansett :cool:

Alkoholfri vin kan dessverre ikke måle seg med ekte vare i min gane. Men av de jeg har prøvd så synes jeg Jacobs Creek Unvined Riesling er best/ligner mest på vin. Om vinsmak ikke er et kriterie er Natureo og Opia også gode alternativer. Opia er så lite vinete, men god, at jeg sikkert kunne servert den til en familiefrokost.

Sprudlevannet til Richard Juhlin er også ok, men kan ikke heller ikke måle seg med vanlig musserende. Da lar jeg heller være.

Av øl likte jeg de alkoholfrie versjonene til Nøgne Ø og Heineken veldig godt. Skal ikke se bort fra at jeg begynner å kjøpe den fra Heineken selv etter jeg får lov å drikke alkohol igjen. Erdinger er også godt. Den fra 1664 var helt ok, men mye søtere enn originalen.

Anbefaler Mikkeller sitt alkoholfrie bringebærøl!

Hvis noen liker mørkere øl, så drakk jeg Galacticmilk stout i helgen. Det var en veldig god stout! (selv sammenlignet med vanlig). Deilig at tilgang til god alkoholfritt øl er blitt så bra, stor forskjell fra første graviditet i 2016, synes jeg :happy:

Back
Topp