alkoholfri øl?

venterpånr3

Forelsket i forumet
drikker dere det? jeg skal på jentekveld ikveld, og de skal kose seg med rødvin og go mat. er det trygt for meg å drikke munkholm feks? jeg drikker ikke brus, blir kjedelig å drikke vann :/
hva mener dere? 

Jeg har drukket alkoholfri øl i begge mine svangerskap. Ser ikke noe grunn til at det skal være farlig. Den er jo alkoholfri. Lettøl derimot holder jeg meg unna.
Min favoritt er clausthaler :)

jeg har hørt at clausthaler er godt se ;) kanskje jeg skal kjøpe meg en ''six pack''  hahah..

Vi hadde bryggefest i sommer, og når det var strålende sol og godt og varmt så måtte liksom ølen være med.
Drakk "Null" (tror jeg den heter) fra Hansa, syns den var veldig god :)

jeg får kjøpe en av hver.. blir spennende å drikke litt øl igjen 

Ja,det er HELT trygt å drikke alkoholfri øl, det blir som å drikke brus eller saft :)

Kos deg!

Jeg eeeeeelsker cider så når jeg skal kose meg litt nå under svangerskapet så kjøper jeg de alkoholfie de har på plastikkflasker på europris. Den ene smaker ganske likt grevens pærecider ;P

Heeeeilt ufarlig å drikke alkoholfritt øl ja ;)  Drikk det med goood samvittighet.
Clausthaler er faktisk veldig god. :) en fin erstatning til vanligt øl:)

Kom over en artikkel her i sommer...

"– I Spania har ledende gynekologer begynt å anbefale alkoholfritt øl til gravide, fremfor brus og andre leskedrikker, fordi det inneholder vitaminer, mineraler og andre næringsstoffer som kroppen trenger, sier Nome."

Les hele artikkelen her:
http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article591984.ece

Anbefaler Hansa 0%. Den er supergod! Ellers er det jo noen gode alkoholfrie viner på polet som er veldig gode da hvis du liker sånt. Bonne Nouvelle rødvin passer til det meste, hvitvinen er litt sur for min del, men funket veldig bra til reker =) Fant en annen hvitvin som var litt søtere som heter Ebony Vale. Tror den koster ca. 50 kr for en flaske. Det finnes rødvin i den typen også. =)

Kos deg!

Jeg er ikke glad i pils, men har kost meg et par ganger med et engelsk alkoholfritt øl, Nanny state fra Brewdog. Fantastisk! :) Om du har lyst på øl, så drikk alkoholfritt med god samvittighet.

Jeg er ikke så veldig fan av øl, men til vår hjemmelagede pizza i går så smakte det veldig godt med en kald Alkoholfri øl? Kunne godt ha tenkt meg hvitvin til rekene i kveld, men synes alkoholfri vin er helt pyton. Mannen min hadde vært snill å kjøpt med alkoholfri rosevin til meg i dag, men jeg sjekker alltid innholdsfortegnelsen og der sto det at det var 0,5% alkohol? hvorfor står det stort ALKOHOLFRITT på flasken da???

Tror 0,5% regnes som alkoholfritt. Til sammenligning så er det en viss alkoholprosent i syrnet melk alla kulturmelk, men det regnes jo ikke som alkoholdrikk fordeom. ;)

Jeg tar ingen sjanser, er det alkohol i det så drikker jeg det ikke!!!!

Monsim skrev:
Jeg tar ingen sjanser, er det alkohol i det så drikker jeg det ikke!!!!

" Ufarlig å drikke

– Det er hundre prosent ufarlig å drikke alkoholfritt øl for både gravide, barn og bilkjørende. Alkoholinnholdet kan sammenlignes med alkoholpromillen i brød og kefir, sier Nome.

At det er greit å drikke alkoholfritt øl blir bekreftet i de offisielle kostholdsrådene til gravide fra offentlige myndigheter: Øl som går under betegnelsen alkoholfritt, og inneholder mindre enn 0,7 volumprosent alkohol, anses som et produkt som også gravide kan drikke uten å være bekymret for alkoholens negative virkninger.

– Det er såpass lave mengder alkohol i alkoholfritt øl at det ikke utgjør noen fare for fosteret, sier Marianne Virtanen i Helsedirektoratet."

Da må du holde deg unna brød og kefir også gitt...

Back
Topp