Alkohol...

Morena

Gift med forumet
Mannen begynte å lure på dette med alkohol og hvor lang tid det tar før jeg kan amme etter jeg foreksempel har tatt en halvliter øl eller et glass vin.. Noen som vet?

Leste her om dagen at hvis du tar et glass vin er det ute av kroppen etter 3 timer.. Men jeg ville ha sjekka det....[:D]

Jeg er usikker på hvor lenge det henger i, men alkoholen forsvinner ut av morsmelken likt som med blode, så en trenger ikke å pumpe og hive det i hvert fall. Tror dei rekner like lang tid som det tar før du er kjørbar igjen... Så spørs jo litt hvor mye en drikker...

ORIGINAL: SecondTimeAround

Mener å huske at det er 12 timer som er anbefalt... Men da bør man pumpe seg i mellomtiden å kaste dette... [8|] Nei, vet du, jeg husker ærlig talt ikke... Help anyone?! [:D]
Jeg tar meg faktisk en øl nå jeg, (den aller første på 9 måneder!!!) men det er fordi Aron får både pupp og mme, så da gir jeg han bare flaske i natt da vet du [;)][;)][;)] Den var veeeeeeeldig god!!! [:D][:D][:D]

Har ingen hensikt å pumpe seg for å kaste[;)] For når alkoholen er ute av blodet, er den også ute av melken.. Men hvor lang tid det tar før det er ute av blodet, varierer jo veldig fra person til person.. jeg husker jeg ventet 4 mnd før jeg turte å ta et glass vin sist[8D] men du kan jo pumpe deg FØR du tar en øl, så har du melk å gi om den lille skulle trenge noe [:)] Kan neppe tror det tar sånn kjempelang tid før en øl er ute av blodet..

Hehe! Var i kjøleskapet å henta meg litt melk nå, og da forsto jeg hvorfor han spurte.. Der sto d jammen meg en øl.. Hehe! han hadde vist tenkt at vi skulle dele den nå når lille sovner etter maten sin... Meeen.. Er litt usikker jeg ja.. Kansje jeg bare skal ta en liten sup av hans sin, og ikke no mer.. [&:]

ORIGINAL: wimza

Mener å huske at det er 12 timer som er anbefalt... Men da bør man pumpe seg i mellomtiden å kaste dette... [8|] Nei, vet du, jeg husker ærlig talt ikke... Help anyone?! [:D]
Jeg tar meg faktisk en øl nå jeg, (den aller første på 9 måneder!!!) men det er fordi Aron får både pupp og mme, så da gir jeg han bare flaske i natt da vet du [;)][;)][;)] Den var veeeeeeeldig god!!! [:D][:D][:D]

Har ingen hensikt å pumpe seg for å kaste[;)] For når alkoholen er ute av blodet, er den også ute av melken.. Men hvor lang tid det tar før det er ute av blodet, varierer jo veldig fra person til person.. jeg husker jeg ventet 4 mnd før jeg turte å ta et glass vin sist[8D] men du kan jo pumpe deg FØR du tar en øl, så har du melk å gi om den lille skulle trenge noe [:)] Kan neppe tror det tar sånn kjempelang tid før en øl er ute av blodet..

Men om man får sykt melkespreng i mellomtiden da...? Altså før alkoholen er ute av blodet...? Man kan jo ikke bruke denne melken da...?? [8|]

Nei, så lenge du har alkohol i blodet, så er det alkohol i melka også. Men alkoholen blir ikke værende i melka selv om du ikke pumper det ut, så det er ikke vits å kaste det.
Om du tar èn øl, eller ett glass vin, så kan du fint amme etter 3 timer. Ellers så er det vel ''kjørbar''-regelen som gjelder. Jeg ventet alltid minst 12 timer etter en bytur før jeg ammet.

Husker ikke hvor mange prosent det er, men er veldig lite som går
over i melken. Er ikke det samme som å ta seg et glass når man er gravid og når man ammer. 2-3 timer etter er det borte fra melken.

Så jeg kan med god samvittighet amme han ved neste måltid da egentlig??

Fikk et skriv av hs ang dette.. Og der står det at man ikke trenger å pumpe seg og man kan amme etter 3 timer.. 

hmm

jeg har lest og hørt fra jordmora mi at du kan amme etter 3 timer, dersom du har kost deg med ett glass[:)] å helst vent 6 uker etter fødselen.. kos deg med god samvittighet du[:)]

ORIGINAL: Lovee

Husker ikke hvor mange prosent det er, men er veldig lite som går
over i melken.
Er ikke det samme som å ta seg et glass når man er gravid og når man ammer. 2-3 timer etter er det borte fra melken.

Ta en titt på linken over her. Dette stemmer ikke.

Melken får samme prosent som blode mitt, men blir igjen utvannet i blode til baby, så han får ikke like høy promille som om han hadde fått under svangerskapet da det gikk rett i blode på han også..

Det er jo ikke store promillen du får av en halv halvliter som var det jeg hadde tenkt å prøve meg på.. Men det ble ikke noe av [8D] Skulle jeg ha drukket mere hadde jeg nok pumpet ja... Bare for å være på den sikre siden...

Back
Topp