Alkohol

KoKo

Forelsket i forumet
Er det noe holdbarhetsdato på alkoholvarer??
Vi har noe stående som ikke er åpnet og noe som er åpent. Alt er gjerne noen år gamle.
Ikke mye drikking her i gården nei[8D]
Er snakk om f.eks vodka, tyrkisk pepper osv dette da

vodka og brnt brnnevin holder seg nok i årevis... Men baylies ol er dt nok holdbarhets dato på.

sprit da? hvor lenge er det holdbart? Har to flasker som er mange år, men vi får aldri drukket de opp[:)]

ORIGINAL: nina

sprit da? hvor lenge er det holdbart? Har to flasker som er mange år, men vi får aldri drukket de opp[:)]

Ikke bare her alkoholen har stått lenge alltså[:D]

siljed:
hva med tyrkisk pepper shots?
Det andre vi har er vodka og conjac

på baileys ol står det datostempling tror jeg. Og på pappvin. Men sprit tåler vel å stå i årevis.

ORIGINAL: KoKo

ORIGINAL: nina

Ikke bare her alkoholen har stått lenge alltså[:D]

siljed:
hva med tyrkisk pepper shots?
Det andre vi har er vodka og conjac

Det vet jeg ikke[:)] Men så lenge det ikke er åpnetstår det nok noen år,.... Står veldig lenge her og... Så når jeg åpnet en baylies ifjor sommer var den blitt sur[:'(] 

darlingen sier at cognac har mange års holdbarhet når det ikke er åpnet.. han åpna ei flaske i fjor som hadde stått i 12-13 år og han sier den var knallgod [:D]

ORIGINAL: Dollface™

darlingen sier at cognac har mange års holdbarhet når det ikke er åpnet.. han åpna ei flaske i fjor som hadde stått i 12-13 år og han sier den var knallgod [:D]

hehe, her er problemet at den er åpnet, både conjac, vodka og tyrkisk pepper.
Og har stått noen år[8|].......jaja, festens tid er forbi

ORIGINAL: lindaen

ER det åpna så er det nok ødelagt..

hvor lenge kan man si at pnet kan holde seg da? Ikke altid en får drikket opp spriten på kort tid

Samboeren min jobber på utested og har drevet flere steder i sitt liv, så spurte ham nå.

Sprit har ingen holdbarhetsdato. Cognac og andre slike "modningsdrikker" blir bedre etterhvert, så lenge de ikke er åpnet. Om de er åpnet kan kanskje smaken bli rar etter noen år? Det blir ikke skjemt iallefall. Vin blir dårlig. Mye billig vin tåler ikke lagring heller.

Jeg har flasker med bailies og tyrkershots og sånt som har stått lenge lenge, er like greit enda det.

Fargerike likører kan miste fargen etterhvert, bli blekere, men fungerer like greit uansett. Så lenge vi snakker om drikker som har 20års grense så er alkoholinnholdet så høyt at det konserverer resten. Hvordan det er med ting som har bare noen få prosent alkohol vet jeg ikke, for sånne ting har aldri levd lenge :P

ORIGINAL: Undrende85

Samboeren min jobber på utested og har drevet flere steder i sitt liv, så spurte ham nå.

Sprit har ingen holdbarhetsdato. Cognac og andre slike "modningsdrikker" blir bedre etterhvert, så lenge de ikke er åpnet. Om de er åpnet kan kanskje smaken bli rar etter noen år? Det blir ikke skjemt iallefall. Vin blir dårlig. Mye billig vin tåler ikke lagring heller.

Jeg har flasker med bailies og tyrkershots og sånt som har stått lenge lenge, er like greit enda det.

Fargerike likører kan miste fargen etterhvert, bli blekere, men fungerer like greit uansett. Så lenge vi snakker om drikker som har 20års grense så er alkoholinnholdet så høyt at det konserverer resten. Hvordan det er med ting som har bare noen få prosent alkohol vet jeg ikke, for sånne ting har aldri levd lenge :P

aaaaaaaaaahh supert. da finnes det håp for vårt lille lager innerst i hjørnet i skapet haha[:D]

Back
Topp