Alkohol

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Ved et uhell fikk jeg i meg bittelitt alkohol under middagen igår. Desserten var krem blandet med eggedosis og ca 2 ss alkohol. Det var snakk om ca 2 ss fordelt på en stor bolle krem, og jeg spiste ca 1 ts med krem til desserten. Fikk litt panikk i ettertid når jeg oppdaget det. Hadde ikke sagt det til vertskapet at jeg var gravid enda. Det var såppass små mengder. Hvor farlig er det? Er 10+5 idag. Blir selvfølgelig redd for fosteret når jeg oppdager sånt :(

Tror ikke du skal tenke noe på det...:)
Du har knapt fått i deg noe som helst med den lille teskjeen :)

Så lite mengder som det er snakk om, er jeg helt sikker på går helt fint! :)

Det går helt fint.

Da jeg gikk gravid med første oppdaget jeg det ikke før jeg var 17 uker. Hadde levd som vanlig, drukket i helger og spist vanlig. Legen sa jeg ikke skulle bekymre meg for det, at det skulle store mengder til ofte for at det skulle gi skade. Fødte en velskapt baby :)

Trenger ikke å bekymre deg! :)

Jeg drakk alkoholfri vin igår, men selv i dem er det jo 0,5 % alkohol, Sånne små mengder finner man også i kefir, frukt osv og er selvfølgelig ikke farlig for fosteret :)

Helt uproblematisk. Jeg reduserte rødvin til saus i går og fikk nok i meg mye mer av å stå nær den kjelen.

Er alkohol i ganske mye men da såpass lite av det ikke trengs å skrive om det på etiketten, så det du fikk i deg gjør nok ikke noe. :)

Er alkohol i ganske mye men da såpass lite av det ikke trengs å skrive om det på etiketten, så det du fikk i deg gjør nok ikke noe. :)
Det jeg fant ut også. Og alt kjennes fortsatt normalt ut, så føler meg trygg på at alt er i orden :D

Ingenting å bekymre seg for! Tenk så mange barn som blir til på fest eller i forbindelse med det og hvor fint det som regel går :P

Back
Topp