Alkohol

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Noen som har drukket noe særlig enda? Jenta vår får litt grøt, men ellers er det bare pupp og hun tar ikke flaske, så null alkohol på mor. Gleder meg litt til et glass vin til maten av og til eller en kjasekveld med gode venner og noe godt i glasset!
 
Bare munkholm foreløpig. Satser på noe godt I glasset til jul og da kun I moderate mengder
 
Har tidligere tatt en øl eller et lite glass vin av og til etter at hun har sovnet for kvelden. En periode sov hun åtte-ni timer i strekk uten mat, så da var det ikke noe problem med litt alkohol på mor, men nå våkner hun til tider og vil ha pupp så nå tør jeg ikke lenger drikke noe...
 
Jeg har tatt meg en bailys K ny og ne selv om jeg ammer jeg da.. Jeg får jo omtrent ikke promille av det.. Ergo nesten ikke promille i melk som igjen babyen skal omdanne.. Så baby blir ikke påvirket av at mor tar seg et glass vin en øl til maten osv.. Men mer enn det har jeg ikke villet gjort..
 
Ikke noen alkohyler på denne mamsen enda, venter til han spiser litt vanlig mat og ikke våkner annenhver time hele natta. Men gleder meg til en øl, og kanskje rekker jeg en irish i kulda før vinteren er over. :-)
 
Jeg har tatt meg en bailys K ny og ne selv om jeg ammer jeg da.. Jeg får jo omtrent ikke promille av det.. Ergo nesten ikke promille i melk som igjen babyen skal omdanne.. Så baby blir ikke påvirket av at mor tar seg et glass vin en øl til maten osv.. Men mer enn det har jeg ikke villet gjort..

Enig. Jeg også. Altså ikke baileys, men et lite glass vin koser jeg meg med med veldig god samvittighet!
 
Niks, her er det kun pupp som gjelder, så da er det ikke noe vin på mor. Men det plager meg ikke.
 
Jeg nyter et par glass vin med god samvittighet (noe som jo er helt greit ifølge den nyeste forskningen). Når det har blitt mer enn dette får han mme av pappaen (som da selvsagt er helt edru) hvis han våkner de første timene. Sover stort sett gjennom natten nå, så det er i realiteten ikke et problem lenger, men er veldig fint å ha mulighet til å kunne gi erstatning :-)
 
Back
Topp