ALKOHOL

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Jeg har drukket litt før jeg fant ut at jeg var gravid. Vi har vært på ferie, så har blitt noen øl iløpet av dagen. Røyk har det blitt noen av, men jeg sluttet for 6 mnd siden og har kun tatt noen i ferie- borte igjen nå ;)

Men hva sier de ang alkohol så tidlig? Før man vet noe... Er nå 5 +1 i dag...

TuMmY LoVe

Samme her. Kom hjem og testa meg mandag for en uke siden. Hørte ned legen, men han mente jeg hadde funnet ut at jeg var gravid relativt tidlig, så fikk beskjed om ikke å tenke på det :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for!:)

Er det ikke i uke 6 en gang barnets navlesnor er ferdig og får næringen vi spiser?

Last edited:
Jeg drakk også de første 5 ukene med min første. Var på ferie og hadde ingen anelse om at jeg var gravid. Snuse gjorde jeg også. Han er en frisk og fin gutt på 15 mnd nå :-)
Kos deg med graviditeten!

6. April 2013
7. April 2015

Jeg har drukket litt før jeg fant ut at jeg var gravid. Vi har vært på ferie, så har blitt noen øl iløpet av dagen. Røyk har det blitt noen av, men jeg sluttet for 6 mnd siden og har kun tatt noen i ferie- borte igjen nå ;)

Men hva sier de ang alkohol så tidlig? Før man vet noe... Er nå 5 +1 i dag...

TuMmY LoVe
Du deler ikke blod før i uke 5, så det går helt fint :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her. Drakk 4 glass hvitvin da jeg var 3 uker på vei. Bekymrer meg jeg også, men som en klok venninne sa: Jeg tror det er bedre for babyen at du senker skuldrene og gleder deg over babyen enn å bruke masse tid på å bekymre deg og være stresset. Så nå prøver jeg å gjøre det :)

Jeg stressa også litt med at jeg hadde drukket tre glass vin i sommerferien pluss en god del burn og spist maaasse fårepølse, men som en sa til meg "spist er spist, og drukket er drukket" ;) Det som betyr noe nå er at du holder deg unna alkoholen fra nå av. :)

Jeg er SÅ glad for at jeg takket nei til fest hos venninna mi fredagen når jeg testet positivt søndagen :P

Sent from my iPhone using BV Forum

litt "Godt" å høre at det er flere enn meg ;)

Beroliget meg mye med å høre at man ikke deler blod før i uke 5- da jeg ikke har drukket noe etter ca 4 1/2 uke på vei ;)

Back
Topp