Alkohol vs Royk

Det var som

Elsker forumet
Synes det er utrolig mange traader her som handler om royking i svangerskapet...

Hva med Alkohol?

Selv har jeg ikke rort det siden jeg fikk vite jeg var gravid, og alle (bla mamma) snakker om at det ikke er skadelig med et glass vin en gang i blandt...

Har jeg virkelig misforstaatt alt? Mener aa ha lest et sted at de ikke har klart aa komme frem til hvor liten/stor mengde som skal til for det gaar galt...

Siden jeg da i tillegg har vaert saa dum aa begynnt aa royke igjen, foler jeg at jeg i det minste kan holde meg unnav alkoholen, ja, til og med paa nyttaarsaften! To minus blir ikke pluss i denne sammenhengen...

Det er i allefall min mening...

Hva med dere???

jeg er veldig mot alkohol i svangerskapet selv om jeg tok nesten et halvt glass med rødvin på nyttårsaften..
men det vill ikke gjenta seg,jeg mener att et halvt glass gjennom hele svangerskapet ikke kan være så farlig som å ta 1glass vær helg..
røyking har jeg heldig vis aldri begynt med å er igrunn veldig fornøyd med det!! ville jo prøvd å¨sluttet når jeg var gravid å røyka da for det er langt i fra bra for fosteret..
har lest att når en røyker trekker lungene til fosteret seg sammen,di blir rett å slett svakere og kan lettere få puste problemer å bli mindre når dem blir født!!
min mor røyka med meg i magen jeg blei liten,fikk puste problemer måte ligge kvøse får å få hjelp med å puste fordi jeg var svak og hadde gulsot,grunnen til att jeg sier detta er fordi jeg syns veldig mye av det stemmer når du leser om skadder enn kan få når du røyker i svangerskapet..

saa var vi rett over paa royking igjen...

Det temaet har vaert oppe saa mange ganger, og jeg tror alle, iallefall de fleste her inne er klar over skadene det medforer... Jeg var vel egentlig mer interessert i meninger ang alkohol... Skader det forer til ol...

det beste er vel å holde seg unna både røyk og alkohol i svangerskapet så lenge det er en viss fare for at fosteret kan ta skade av det.

okay da misforto jeg bare litt..jeg har lest veldig mye om både alkohol å røyking får å være på den sikkre sia..
drekker man alkohol så kan fostret få fæle ansikt trekk,den har lettere får å få adhd og det kan føre til store hjerne skader som det må leve med resten av livet..det er apsolutt ikke vært å ta sjangsen mener nå jeg,drekker du så drekker fosteret..
dem som drikker i svanerskapet kan neppe han noen føleser får fosteret når dem veit att det er skadelig..dem tar rett å slett en sjangse fordi dem vill kose seg el hva dem nå gjør..
tanta mi drakk med ungen sin frem til han var 7mnd i magen,hu sa hu hatet det lille vesene imagen sinn og dreitt i om det var skadelig å drikke..nå i dag så er han 2år og han blei født med rare ansikt utrykk og jerne skade..han har adhd også og henger veldig etter som 2åring,stakar lille unge[:(]

har også hørt det av folk at et glass vin ikke skader!

men det vet jeg ikke for sikkert ,å det betyr ikke så mye for meg at jeg ikke klarer å la være!

så da holder jeg meg helt borte.

sparer meg heller til jeg kan ta drikke to tre fire glass vin heller,eller ei hel flaske eller to.men da vet jeg at jeg ikke skader noe annet en hode mitt dagen etterpå[8D][:D]

Helt enig Tonette, både alkohol og faktisk kaffe ble bannlyst hos meg, gjorde ikke opp for røyken, men istede for 3 usunne ting for babyen så ble det bare en...

Alle monner drar....

Jeg holdt meg vekk fra begge delene med en gang jeg fant ut at jeg var gravid... ville ikke gjøre noe for å skade sønnen min på noen måte uansett hva noen sier...

Var ganske konsekvent med å ikkje nyte alkohol under svangerskapet..dvs eg drakk tilsammen eit glas champagne i utdrikningslaget og bryllupet mitt!!
Det var så tidleg i fasen at eg måtte ha eit glas i handa-kun vi og et par stk som visste det da!!!!

Har holdt meg LANGT unna både alkohol og røyk i svangerskapet!
Kunne aldri fått meg til å hverken drukket eller røyket med barn i magen!

Se denne linken her... http://www.babyverden.no/templates/Article____435.aspx Har saksa dette ut derfra:

Mange har feilaktig trodd at det skulle store mengder alkohol til før skaden var et faktum, men nyere forskning viser at også små mengder alkohol kan skade barnet.

Jeg hadde ikke tatt en slurk av ei øl engang...

Men det er litt forskjell da på de som gjør det bevisst og de som gjør det ubevisst..

Jeg er 100 % imot både røyk og alkohol i sv.skapet!! (Har aldri røyka heller jeg da)

Det er snart 6 mndr siden Linea kom til verden og jeg har enda ikke lukta på ei kork alkohol engang.....selv om helsesøster sa at det går bra å ta et glass vin til maten eller for kos selv om du ammer,så har jeg valgt å ikke gjøre det[:)]

som de fleste sikkert har fått med seg så er jeg totalt mot røyk i svangerskap. det betyr jo selvsagt at alkohol er helt uaktuelt det også. det jeg kan gjøre for å beskytte barnet mitt det gjør jeg.

Nå planla vi denne graviditeten, så jeg har ikke rørt noen ting!!! Min mening er total avhold mens den lille ligger i magen og skal vokse seg frisk og velskapt.

Jeg valgte selv å bli gravid og da må jeg "ofre" noe i ni mnd. For meg er det helt uproblematisk å holde meg vekk fra røyk, alkohol og usunn mat de mnd jeg går gravid.. Et lite offer for en stor ting (to store ting..)

Back
Topp