x1xSol81
Glad i forumet
ORIGINAL: Pinnekjøtt Rosa
ORIGINAL: Oline V2
Jeg synes det er greit med alkohol av den enkle grunn at det er lovlig.
Jeg forholder meg ikke til hva som burde eller kunne vært lovlig - men hva som faktisk er det.
(I tillegg er det jo sånn at god mat ofte blir enda bedre med vin som passer til. OG jeg synes det er interessant å prøve forskjellige typer vin.
Men dersom jeg hadde brutt loven ved å ta meg et glass, hadde jeg lett klart meg uten)
Jeg er jo enig i at vin som fremhever smaken på maten er en annen type grunn enn å drikke enn for å ruse seg, men om f.eks. kokain fremhevet smaken av mat og vært lovlig... ville du da synes det var greit?
Bare lurer
Og hasj gjør jo faktisk at man synes mat, kaker osv. blir helt fantastisk godt.
Så det fremhever ihvertfall smaken[;)]
Jeg er enig med Rosa, at alkohol blir brukt som rusmiddel i altfor stor grad.
Jeg er veldig glad i å ta meg noen glass rødvin av og til. Synes også det er greit å drikke litt når jeg skal på byen. Drikker meg ikke full.
Men jeg synes det er så utrolig kjipt å dra med t-banen hjem på en fre eller lør kveld. Eller gå igjennom byen. Det er så mange berusede folk. Folk eier jo ingen hemninger når de drikker. De er høylytte, klåfingra, respektløse og rett og slett motbydelige når de drikker for mye. Og veldig mange drikker altfor mye.
Jeg synes alkohol burde være lovlig, men man burde lære sunne alkoholvaner.
Jeg røykte faktisk hasj ganske mye i ca 1 år. Jeg likte ikke hva det gjorde med tankegangen min. Synes ikke det burde være lovlig.
Har også flere gode venner som drev på med sterkere stoffer i en periode. Og flere av de slet veldig med syken etterpå. Og noen av de sliter fortsatt. Kjenner en person, som etter å ha dopet seg bare en gang på extacy ikke husket hvem han var etter det. Han ble lagt inn på sinnsykehus. Tok 2 måneder før han begynte å huske litt av hvem han var.
Så det jeg mener, er at sterkere stoffer kan ved bare å prøve det en, eller bare noen få ganger gjøre større skader enn alkohol. Og hasj gjør også noe med syken som jeg ikke liker.
Det er min mening[:)]