Alkohol og prøving

Akimdai

Elsker forumet
Himmelbarn
Skuddårsspirene 2024
Jeg drikker ikke mye til vanlig altså, bare for å starte med det :laughing002
Kan gå flere mnd mellom hver gang. Har etter vi begynte å prøve bevisst holdt meg helt unna i tiden rundt el og frem til IKM, sånn i tilfelle.

Denne mnd kom tr litt sent, som jo gjør at neste el blir forskjøvet også, hvis alt går regelmessig da.

Vi skal ut å spise på fancy restaurant med noen venner neste mnd. Og pga sein tr denne mnd, vil jeg være mellom el og tr når vi skal ut å spise. Vinpakke er en del av opplevelsen der som jeg har sååå lyst på.
Men hva hvis jeg er gravid da? :arghh: Vil være 7-10 dpo da om el kommer som bestilt så en negativ test da gir jo ingen garantier.
Hva hadde dere gjort?
Lever dere som gravid når dere prøver, eller som normalt frem til positiv test? Med tanke på alkohol.
Veldig usikker hva jeg skal gjøre. Ikke at det betyr så mye, men kommer til å bli stilt mange spørsmål om jeg dropper vin den kvelden også. Så må forklare meg på et vis også, og har ikke sååå lyst å fortelle de som skal dit at vi driver å prøver. Hun ene vet det, men ellers ingen.

kan jo selvfølgelig bli kluss i syklus denne mnd også sånn at jeg slipper denne problemstillingen, men mest sannsynlig blir det sånn.

Lever som normalt, dattera vår ble til samme helg som jeg hadde tidenes bursdagsfeiring :hilarious: tok også noen glass vin i dpo tiden, vet aldri hvor lang prøvingen blir og lover at det er enklere å bare leve som normalt! Tok alltid test føre jeg drakk fra 8 dpo og utover, bare for å sjekke først da :)

Lever som normalt, dattera vår ble til samme helg som jeg hadde tidenes bursdagsfeiring :hilarious: tok også noen glass vin i dpo tiden, vet aldri hvor lang prøvingen blir og lover at det er enklere å bare leve som normalt! Tok alltid test føre jeg drakk fra 8 dpo og utover, bare for å sjekke først da :)
Nei er jo det da! Vet jo aldri hvor lenge man kommer til å holde på. Du har helt sikkert rett, best å leve som normalt. Må kanskje bare øve meg litt på det, haha!
Med første barnet mitt visste jeg ikke jeg var gravid før i uke 6, og jeg var ung og festet mye på den tiden :nailbiting:

Prøv å kos deg med vinen, det kan jo være siste gang ;)
Jeg følte meg alltid litt skyldig, men ble jo for dumt å droppe alkohol de få gangene jeg ville ha det i månedsvis.
Ja alkohol kan være skadelig ift. å bli gravid og når du er gravid, men man må mest sannsynlig drikke mye mer enn man tror for at det skal gå galt :wacky:

Du tar en test før du går ut, bare for sikkerhets skyld, og om den er negativ, så koser du deg med vin osv. Trenger jo ikke nødvendigvis drikke deg fullstendig snydens, men så tidlig er det UANSETT ikke snakk om fosterskader; mer "all or nothing".
Slik som for meg, så liker jeg jo ikke alkohol likevel, så drikker ikke årlig engang.. men jeg hadde ikke takket nei til biff i dpo f.eks. men stoppet så snart testen ble positiv. Plutselig bruker man et år eller to på prøving, eller så... Ville ikke pauset alt gøy.

Jeg hadde negativ test 9 dpo og drakk da alkohol samme kvelden siden vi hadde invitert venner på "lystig lag". Som nevnt; man vet aldri hvor lang prøvetiden blir, så jeg valgte å leve som normalt inntil positiv test. Ettermiddagen etter, altså 10 dpo var jammen testen svakt, men likevel åpenbart positiv. Fikk litt noia med en gang da, men trøstet meg samtidig med at det var såpass tidlig 9 dpo at spiren fremdeles bare var en blastocyst som kanskje ikke hadde rukket å utvikle plommesekk enda engang :)
Nå har jeg jo ikke født enda, men er på hyppige kontroller av andre årsaker og tilbakemeldingene har hver gang vært at frøkna fremstår som vital og helt normalutviklet, og at hun ser ut til å ha det fantastisk bra i magehuset:Heartred Så jeg tror ganske sikkert at det gikk bra med den lille "utskeielsen" 9 dpo i mitt/vårt tilfelle hvertfall :love2

Bare drikk. Altså da er du jo ikke gravid å det lever jo ikke før ikm, ikke vær hysterisk ❤️ Jeg fant ut av at jeg var gravid jeg pga jeg hadde aldri kjent større fyllesyke, satt å sov på ett kurs dagen derpå. Hadde vært på fest da var jeg allerede 2-3 uker. Gikk så fint❤️❤️❤️

Nei er jo det da! Vet jo aldri hvor lenge man kommer til å holde på. Du har helt sikkert rett, best å leve som normalt. Må kanskje bare øve meg litt på det, haha!
Med første barnet mitt visste jeg ikke jeg var gravid før i uke 6, og jeg var ung og festet mye på den tiden :nailbiting:

ja, du får øve litt på det, nyt og deg med et glass vin føre du må vente lenge føre neste :hilarious:

Lever som normalt frem til positiv test :happy:begynner riktig nok å teste tidlig så merker fort om jeg er gravid :hilarious:

Back
Topp