Alkohol og nikotin

Nica_

Glad i forumet
Mailykke <3
Hvordan er det med dere og alkohol og røyk/snus under prøving???
Og andre forbudte ting for den saks skyld... brie, spekeskinke, kaffe osv??

Jeg lever som normalt under prøveperioden. Jeg røyker, men prøver å trappe ned med tanke på at jeg må slutte når jeg blir gravid. Alkohol drikker jeg svært sjelden uansett så det er ikke noe problem for meg å ikke drikke alkohol. Kaffe, spekeskinke osv spiser/drikker jeg som vanlig.

Godt å se :) Jeg har levd som normalt hele tiden, men prøver nå å slutte å snuse (men røyk på en smell i dag :()
Tenkte jeg skulle være litt forsiktig med helgerødvina frem til IKM også!

Sambo mener jeg skal leve som om jeg er gravid helt til det motsatte er bevist!

Jeg drikker ytterst sjeldent, men jeg snuser og har planer om å slutte... men samtidig så er ikke vi prøvere, så tenker at jeg kutter den ut så fort jeg står med en positiv test i hånden... røyking gjør jeg kun på fylla :P

Skal man leve som man er gravid frem tiø det motsatte er bevist så tror jeg at man blir drittlei rett og slett. Man kan jo bruke rimelig lang tid på å bli gravid, det vet man jo ikke.

mhmmm, helt enig "snart_3?"... men han er litt nazi på en del områder desverre! God som gull ellers men...
ender jo med at jeg snuser i smug desverre :( Går jo ann å prøve å begrense seg mellom EL og IKM, men er ikke så glad for haukeøynene som følger meg HELE tiden!:angry4

Du kan jo foreslå at han skal leve som at du er gravid også.. altså ingen nikotin, alkohol osv frem til du blir gravid.

Selvfølgelig vil man jo gi det kommende barnet best mulig sjanser og firutsetninger, men frem til det faktisk er ett barn der å ta hansyn til (eller foster da) så.må.man etter min mening leve som normalt.

Jeg sluttet å røyke når jeg sluttet på p-pillen, ellers drikker jeg ytterst sjeldent og når jeg gjør det holder jeg meg til det de dagene mellom tr og el :) Lever ellers som normalt som det går an ;)

jeg mener man burde leve normalt :) i allefall til IKM dagen, for så å se om mensen kommer eller ikke... det som er inni magen før ikm tar ingen skader på om du røyker,drikker eller lever normalt...
Men seff når mensen ikke kommer så må du slutte... men før det så nyt dagene og livet før du deretter skal nyte livet i minst 9 mnd uten disse nytelsene ;)

jeg drikker skjeldent alkohol.. er kun når lillemann er på utlån jeg kan ta meg en drink.
røyker gjør jeg ikke, (like greit med lillemann med astma)
mat også videre spiser jeg som jeg vil. why kutte det ut no...

Du kan jo foreslå at han skal leve som at du er gravid også.. altså ingen nikotin, alkohol osv frem til du blir gravid.

Selvfølgelig vil man jo gi det kommende barnet best mulig sjanser og firutsetninger, men frem til det faktisk er ett barn der å ta hansyn til (eller foster da) så.må.man etter min mening leve som normalt.
Det kan man jo faktisk argumentere med, for dersom mannen er påvirket av alkohol når man har samleie kan det påvirke sæden...etter det jeg har forstått ved lesning :)

Det kan man jo faktisk argumentere med, for dersom mannen er påvirket av alkohol når man har samleie kan det påvirke sæden...etter det jeg har forstått ved lesning :)

kanskje det, men har ikke mye tro på det! tenk på alle de som har hatt en one night stand i fulla og blitt gravide!?
her lever vi normalt, blir for dumt hvis begge skal avstå fra alkoholen i helgene pga vi er prøvere.. da hadde vi vært avholds i snart 1 år nå.. tror man kan bli mektig lei hele prøvinga skal man være skikkelig nazi..

men jeg er mer forsiktig med ting og tang i dpo land, sånn i tilfelle det skulle være en spire der inne :)

kanskje det, men har ikke mye tro på det! tenk på alle de som har hatt en one night stand i fulla og blitt gravide!?
her lever vi normalt, blir for dumt hvis begge skal avstå fra alkoholen i helgene pga vi er prøvere.. da hadde vi vært avholds i snart 1 år nå.. tror man kan bli mektig lei hele prøvinga skal man være skikkelig nazi..

men jeg er mer forsiktig med ting og tang i dpo land, sånn i tilfelle det skulle være en spire der inne :)
Det var ment som en motargumentasjon mot mannen dersom han eventuelt mener at dama skal kutte ut alt og leve som om hun er gravid selv om man bare prøver :P

jeg mener man burde leve normalt :) i allefall til IKM dagen, for så å se om mensen kommer eller ikke... det som er inni magen før ikm tar ingen skader på om du røyker,drikker eller lever normalt...
Men seff når mensen ikke kommer så må du slutte... men før det så nyt dagene og livet før du deretter skal nyte livet i minst 9 mnd uten disse nytelsene ;)

Det sa gynekologen til meg når vi prøvde sist gang. Man skal ikke sette livet på hold bare for at man prøver.

Nå har jeg slutta og røyke, ikke av den grunn at vi er prøvere, men fordi jeg ville slutte. Og jeg drikker veldig sjelden, men får jeg lyst på en boks med ett eller annet så drikker jeg den. Og når det kommer til forbudte matvarer, så kommer jeg til å spise det til jeg sitter med en positiv test i hånden. Sist gang tok det 4 år før jeg ble gravid og jeg kommer ikke til å sette livet på hold, for hvem vet kanskje tar det like lang tid denne gangen også, eller kanskje lengre også.

Godt å lese det er flere som meg som mener man skal leve normalt :)
Jeg har som sagt bestemt meg for å prøve å kutte ut snusen da, og drikke litt mindre vin i helgen frem til IKM!

Men siden jeg akkurat var gravid (mistet uke 15), så var det jo så deilig å unne seg litt etter uker med kvalme!

Jeg røyker. Slutta samme dag jeg fant ut jeg var gravid m junior, men begynte igjen når han var noen mnd, dumme dumme fehuet! Sliter litt med å slutte for meg selv, men når jeg vet det er ett lite frø inni der<3 er det lett :-) Så jeg kommer nok ikke til å slutte før jeg står med positiv test. Pluss atte sambo og jeg har en "pakt" om å slutte å røyke den dagen vi finner ut at vi venter barn :-)
Veeeeet atte røyking gjør slik og sånn med fertiliteten osv, og vi kommer sikkert til å slutte før om ikke spiren sitter snart, men jeg tror ikke at det er det som er utslagsgivende her i gården altså.. :-)

Alkohol blir det lite av uansett med en 3 åring og nærmeste barnevakt 45 mil unna! :p Men om jeg vil ha ett glass vin, så drikker jeg ett glass vin. Litt mer forsiktig i DPO land tho' :-)

Jeg røyker ikke og drikker ikke, så den er grei.
Ikke drikker jeg kaffe heller.

Men jeg spiser spekemat, og det gjør jeg som prøver også. Det er egentlig så godt som den enste tingen fra "forbudtlista" jeg pleier spise, prøver, gravid eller ei.

Jeg røyker ikke, men har stort sett holdt meg unna alkohol i prøveperioden. Kaffe drikker jeg som vanlig (dvs en kopp eller to til dagen).

Back
Topp