Alkohol og kosthold under prøveperioden

Pingpling

Blir kjent med forumet
Heisann,

Dette er min første tråd her på forumet, og er også egentlig generelt ganske ny på alt dette med prøving..
Tok ut p-stav i slutten av Januar og har hatt to ganske korte sykluser på 23 og 24 dager med minimalt med mens i 2-3 dager. Denne syklusen er jeg nå på dag 29, og har testet negativt på test tre ganger, men fortsatt ingen tegn til tante rød. Hadde litt eggløsningsslim på dag 18 i syklusen, så kan kanskje anta at det var EL, og er i så fall på dag 11 DPO i dag, og er invitert på middag hos mine foreldre og prøver å tenke ut hvordan jeg skal kunne takke nei til alkohol. Testet negativt i dag morres, så er vel kanskje trygt å si at jeg ikke er gravid i denne prøveperioden? Hvordan forholder dere dere til nei-mat og alkohol under prøveperioden?
 
Heisann,

Dette er min første tråd her på forumet, og er også egentlig generelt ganske ny på alt dette med prøving..
Tok ut p-stav i slutten av Januar og har hatt to ganske korte sykluser på 23 og 24 dager med minimalt med mens i 2-3 dager. Denne syklusen er jeg nå på dag 29, og har testet negativt på test tre ganger, men fortsatt ingen tegn til tante rød. Hadde litt eggløsningsslim på dag 18 i syklusen, så kan kanskje anta at det var EL, og er i så fall på dag 11 DPO i dag, og er invitert på middag hos mine foreldre og prøver å tenke ut hvordan jeg skal kunne takke nei til alkohol. Testet negativt i dag morres, så er vel kanskje trygt å si at jeg ikke er gravid i denne prøveperioden? Hvordan forholder dere dere til nei-mat og alkohol under prøveperioden?
Jeg levde normalt til positiv test. Drakk vin dagen før jeg testet positivt. Det har ingenting å si for graviditeten om du tar deg litt vin 11-12dpo og negativ test..
 
Heisann,

Dette er min første tråd her på forumet, og er også egentlig generelt ganske ny på alt dette med prøving..
Tok ut p-stav i slutten av Januar og har hatt to ganske korte sykluser på 23 og 24 dager med minimalt med mens i 2-3 dager. Denne syklusen er jeg nå på dag 29, og har testet negativt på test tre ganger, men fortsatt ingen tegn til tante rød. Hadde litt eggløsningsslim på dag 18 i syklusen, så kan kanskje anta at det var EL, og er i så fall på dag 11 DPO i dag, og er invitert på middag hos mine foreldre og prøver å tenke ut hvordan jeg skal kunne takke nei til alkohol. Testet negativt i dag morres, så er vel kanskje trygt å si at jeg ikke er gravid i denne prøveperioden? Hvordan forholder dere dere til nei-mat og alkohol under prøveperioden?

Jeg lever også ganske normalt fram til positiv test. Jeg er glad i å ta meg et glass vin eller to til god mat, og hvis jeg skulle være gravid, så er det jo såpsss tidlig at det ikke skal være noe stort problem. Jeg drikker meg jo ikke full :wacky:
Jeg tror du bare må kjenne på deg selv hva du føler er riktig. De gangene jeg har trodd jeg kanskje har vært gravid, så merker jeg at jeg ikke har så lyst på det vinglasset uansett.
 
Jeg lever også ganske normalt fram til positiv test. Jeg er glad i å ta meg et glass vin eller to til god mat, og hvis jeg skulle være gravid, så er det jo såpsss tidlig at det ikke skal være noe stort problem. Jeg drikker meg jo ikke full :wacky:
Jeg tror du bare må kjenne på deg selv hva du føler er riktig. De gangene jeg har trodd jeg kanskje har vært gravid, så merker jeg at jeg ikke har så lyst på det vinglasset uansett.

Dette høres ut som en fin måte å leve etter i prøveperioden! Takk! Blir skikkelig stressa på hvilke råd man skal følge i dette virrvarret..
 
Levde helt normalt. Hadde meg 1 glass vin dagen før positiv test, men det har ingen påvirkning på graviditeten så tidlig :)
 
Når prøvingen fort kan ta 4, 6, 12, 18.. mnd før det klaffer, så tror jeg man blir rimelig lei av å skulle ta føre var hele veien..
Nå drikker jeg ikke alkohol selv særlig (synes ikke det er godt, og er ikke av typen som fester), men hadde jeg det, ville jeg nok tatt meg et par glass vin i prøvetiden. Spiste kjøtt og spekemat som normalt. For tro meg, så snart jeg ble gravid og måtte spise helt gjennomstekt kjøtt......... Grå biff blir man fort lei altså :p gjerne før måltidet er over til og med. :p
 
Jeg unngår alkohol mellom eggløsning og menstruasjon, men kunne nok tatt meg et glass eller to i din situasjon ☺️ Jeg unngår ingen matvarer.
 
6 dpo nå og ligger i senga til minstejenta og drømmer om rødvinsglasset som skal njuuuuutes når barna har sovna :angelic: lever som normalt til jeg står med positiv test i hånda. Orker ikke ha prøving i bakhodet absolutt hele tida. Prøver på tredjemann og blir ikke raskt gravid, så ønsker å leve i nuet :rolleyes:
 
Jeg lever som normalt jeg også, slik som disse over her! Det er nok «stress» fra før med prøving og om det skulle endret på alt annet i livet tror jeg heller det påvirker det i negativ retning ;) Også er jo de fleste av oss testetøser, så man tester gjerne negativt på morgen før man drikker alkohol:angelic: (på kvelden:rolleyes::hilarious:).

Sist hadde jeg meg to glass aperol dagen før positiv test:p
Har en svigermor som gikk gravid til 6.mnd uten å vite det. Gikk fint det også! Selvom det ikke er drømmescenario:angelic:
 
Spiren næres på plommesekken, ikke hva du spiser/drikker de første 5 (?) ukene.
Kos deg meg øl,vin,roastbiff...:happy:
 
Lever som normalt inntil positiv test. Tar gjerne et par glass vin i helgen. Spiser spekemat osv. Kan ta lang tid å bli gravid. Har allerede prøvd i flere måneder nå, så orker ikke noe regime før det er "alvor!"
 
Lever som normalt frem til positiv test:) Vet jo aldri hvor lang tid prøvingen vil ta, så koser meg med det jeg vil mens jeg har muligheten:happy:
 
Back
Topp