alkohol og barn..

x1xiza

Glad i forumet
kor meiner dere grensa går? [&:]

eg er einig med deg eg..eg opplevde mykje drikking og festing heime då eg var lita, og det gjorde meg utrygg..men min mann har opplevd alkohol positivt..så litt vanskelig for han og forstå når eg seier at eg ikkje vil ha drikking heime når/ viss me får barn..ikkje når barna er tilstede, men eg må nok jenka meg litt der tenker eg..

kva med sydenturer og alkohol..opplevde noke i mai, i hellas, som satte ein støkk i meg ..

det hørtes bra ut[:)]

Hei!!!!

Jeg er helt enig. INGEN ALKOHOL! Jeg har også sluttet å røyke (4 uker på vei da) og det er jeg kjempe stolt av!!!

godt å sjå at andre også har samme meininger som meg, eg får alt høyre at eg er så "kjedelig" så skikkelig..[:@]

Enig med deg Godhjerta! Jeg slutta å røyke ei uke etter at jeg slutta med pilla- man vet jo aldri! Jeg drikker heller ikke hvis jeg kan være gravid! Jeg tar heller sjansen på å bli sett på som kjedelig enn å skade

Enig med deg Godhjerta! Jeg slutta å røyke ei uke etter at jeg slutta med pilla- man vet jo aldri! Jeg drikker heller ikke hvis jeg kan være gravid! Jeg tar heller sjansen på å bli sett på som kjedelig enn å skade fosteret!!

drikkepress er for teit synes eg, eg også får høyre det ofte på byn. blir så [:@] eg då! eg elsker å danse, og danser betre når eg ikkje drikker, så kvifor drikke egentlig??
i går var eg faktisk litt full, og det er sikkert 2 år sida sist..me satt heime her med 2 venner, min mann og dei 2 er flinke å spille gitar og synge, så det var kjempe kjekt[:)]
eg kjem ikkje til å røre alkohol viss eg får det ønske om å bli gravid oppfylt[:)]

Det hørtes da kjempekoselig ut! Jeg kommer heller ikke til å røre alkohol når jeg er gravid.For meg er det en selvfølge, men andre får gjøre det som passer dem [:)] Håper vi snart får den beste grunnen til å si nei til alkohol- [&:][&:]

jeg mener også at man ikke skal drikke når man går gravid.så pass kan vi vel ofre for den lille.jeg kommer heller ikke til å drikke så barna ser det,evt en øl å to, på ein lørdags kveld når barna sover.en god regel som min mor altid har hatt er at iallefall en av foreldrene er edru.(tenk om noe skulle skje i løpe av natta å ingen kan kjøre bil!!!)[:o]

skal vi ha oss en skikkelig fest,så blir det barnevakt til vi er edru igjen.[:D]
jeg er helt enig med veronica,barna merker det selv om di ikke gir uttrykk for det.å noe av det verst er når barn blir utrygge på sine foreldre.alkohol gir meg ikke så mye at det er verdt å risikere noe når det kommer til barna!så da lar jeg heller det være, til meg og mannen min skal kose oss uten barna i hus!
det var min mening![:)]

Jeg mener at når foreldre skal drikke og ha fest, så kan de skaffe seg barnevakt...verre er det ikke..
det er forskjell på et glass vin til maten og en fest..

min far drakk en del når jeg var lita..ikke noe morsomt,, ble både redd og utrygg..
Så jeg er fast bestemt på at det skal mine barn få slippe å oppleve!

Foreldre er det tryggeste et barn vet.. og det er viktig å ikke tukle med den tryggheten..

Jeg verken røyker eller drikker, slutta med røyken den dagen jeg testa positivt og har heller ikke rørt en dråpe alkohol.
Enda jeg reiste til spania med en hel gjeng uka etter jeg viste jeg var gravid. Gikk kjempe fint, jeg huska alt det tåplige de andre gjorde i fylla og jeg kosa meg kjempe masse.

Jeg elsker smaken av øl, så jeg drikker claustaler når jeg er på fest, får litt mer følese av og være med når jeg kjenner øl smaken.
Har vært mye på fest og på byen siden jeg ble gravid, har kost meg masse som en edru person. Det er fult mulig.

En person spurte meg om det ikke var kjedlig og være edru, jeg svarte bare at jeg kom til og ha det mye bedre i dagen der på og at jeg kan sette meg i bilen og kjøre og kjøpe meg noe godt uten og måtte tenke på hvor lenge siden det var siden jeg drakk.

Det er bare tull at man kan drikk "litt" når man er gravid..det som du drikker og spiser går rett til barnet gjennom morkaken..

Det som er problemet med alkohol er at barnet har ikke utviklet ferdig nyrene til å skille den alkoholen ut...

Og det vil si at barnet bruker 14- 15 dager på å skille alkoholen ut av kroppen...

1-2 glas- like skadelig, for det alkoholprosenten babyen har problemer med å skille ut igjen..

Så er det verdt å ta 1-2 glass vin.. og baby må slite i 2 uker med å kvitte seg med dritten..

Drikk heller tran, og la baby få de 9 mnd. til å utvikle seg og vokse best mulig...
De mnd er livsgrunnlaget for baby og dens framtid!!

Det at rødvin er sunt.. Det er ikke det,, men det er ALKOHOLEN SOM INNEHOLDER ETANOL som er skadlig for baby,, drikk alkoholfri rødvin da..

godt at så mangen var einig med meg[:)] det er så kjipt å få høyra at ein er kjedelig og for skikkelig fordi om ein har meininger om alkohol[:@]
men i følge dere her så er eg ikkje så " unormal" alikavel[:D] takk[;)]

Under graviditet bør man unngå alkohol helt. Et lite glass vin til mat er greit en gang i blant hvis man selv føler det er ok.

Når barna er født synes jeg det er viktig at de aldri får se foreldrene beruset, men at det samtidig er viktig at de får se at voksne kan kose seg meg ett glass vin eller to til mat eller foran TVen en lørdagskveld. Men drikk aldri så mye at barna kan merke at du er "pussa"! Barn merker veldig fort personlighetsforandringer etc. som følger med når man drikker alkohol.

Alkohol skal man ikke drikk under et svangerskap men og ikke kunne ta seg et glass vin når barna er tilsetede blir jo helt feil--
Hvis mor og far ikke har et alkohol problem skulle ikke dette gjør barnet noe vondt det man gjør er og fremstille alkohol som noe farlig og dermed gjør seg selv en bjørnetjeneste!! for alt man prøver og skjule for barn er det som blir vist oppmerksomhet!! man skal vis varsomhet og ikke bli full når man har barn rundt seg men at man tar seg et glass vin eller liknende til maten må da være helt normalt!! mitt barn skal få et sundt forhold til alkohol og det skal ikke våære tabu at mor eller far koser seg med et glass en kveld i ny og ne!!

heisann
du kan jo kjøpe deg trankapsler, det er nå bedre enn tran. guttene mine brekker seg når de fikk tran, så nå spiser de trankapsler og det sa helsesøster var greit. så prøv det du[:)] alkohol under graviditeten skal man holde seg unna. tror ikke nurket tok noe skadde av at du drakk litt vin, når du ikke vet om du er gravid. så lykke til med testinga[;)]

Må si meg enig i at alkohol og graviditet ikke hører sammen. Har ikke samvittighet til å ta meg et glass vin jeg og lysten er der heller ikke. Synes man må tenke på hva man får i gave etter 9 måneder og da bør jo valget med alkohol være veldig enkelt etter min mening.
Jeg sluttet å røyke da jeg fant ut av jeg var gravid. Var ikke noe vanskelig valg det. Jeg hadde ikke samvittighet til å fortsette og forpeste vår lille spire inne i magen.

Tror ikke barn har noe vondt av å se at de voksne tar seg et glass øl til maten, men inntaket bør ikke overdrives når det er barn tilstede. Er enig i at en part kan holde seg edru, slik at man har anledning til å kjøre i tilfelle det skulle skje noe. Tar seg ikke ut å komme i taxi til feks legevakta med små barn....[&:]

Selvsagt opp til hver enkelt hva en gjør i forhold til måtehold meg alkohol og røyk (vil ikke bli oppfattet som en "sur bestemor"). Det finnes nok mange forskjellige meninger og oppfatninger rundt dette temaet!

Den dagen jeg testet positivt, slutta jeg å røyke. Jeg har heller ikke smakt alkohol siden. Det har kostet meg ganske mye, jeg synes nemlig det er så utrolig deilig med et glass vin (eller 5) og en røyk (eller5) [;)]
Men dette hadde jeg bestemt meg for på forhånd, så noe annet har ikke vært et alternativ en gang.
Når barnet vårt kommer, vil det etter hvert se at mor og far tar seg et glass vin. Det mener jeg ikke er skadelig på noen som helst måte. Nesten tvert imot... De vil jo da se at alkohol ikke er noe man drikker for å drikke seg full, men som man kan ta et glass av for kos.

for min egen del går grensen ved at jeg drikker ikke noe som har alkohol i seg i det hele tatt!! om folk tar seg en glass vin eller en øl til maten kan da ikke være så farlig men ved grensen min så går den ved null flasker eller null glass for å si det sånnn..

Back
Topp