Alkohol og amming!!

Hayley

Glad i forumet
Er det noen som har tatt seg et glass vin eller to mens de har ammet?)Noen som har greie på hvor lenge det sitter i kroppen?
Er invitert bort på ost og vin, men er fryktelig usikker på det med vinen[8D]
( jeg må ikke ha det altså så det er sagt[;)])

Jeg har ikke turt å "debutere" etter fødselen enda[;)] Men vet at det sies at alkohol under svangerskapet og mens man ammer er to svært ulike ting. Ett glass vin noen timer før du skal amme tror jeg ikke spiller så veldig stor rolle.

Ammehjelpen skrier dette om alkohol og amming: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=54

Takk for svar.. Det var nyttig lesning Fru Oreo... Kanskje jeg har vært litt overforsiktig[:D]

Tror jeg hadde pumpet meg og gitt flaske eller kopp med melk. De er så store nå at de ikke lider uten å få melk. Hadde kose meg med ost og vin, det har du fortjent nå[:D]

Hadde og kost meg m vin nå ja [:)] D har eg jort leeeenge!! [;)]

Det er ikke farlig å ta seg et par glass vin selv om du ammer hvis barnet er over 6 uker. Spurte på hs fordi jeg skulle gifte meg i sommer å da fikk jeg beskjed om at det var ingen fare med det

de sier jo at om man sliter med melkeproduksjonen så skal man drikke et glass rødvin... så da kan det neppe være noe farlig... kos deg med vin du, det vet eg at eg hadde gjordt..! og ette mangen mnd med amming fortjener du litt ost og vin kos...

ORIGINAL: MorraTeFreja

Ja jeg koste meg med ett glass eller to...

Leste et sted at det går 3 timer etter at du har drukket et glass til det er ute av kroppen....
Men nå er jeg litt "liberal" på det området, og innrømmer at Freja fikk rødvinspupp....... Altså, ikke hver dag, eller hver uke.....men det hendte ja..

Syns du skal kose deg med ost og vin jeg!

Marie også har fått alkopupp et par ganger..;) hehe..  neida..men har ammet et par timer etter jeg har tatt meg en øl eller et glass vin, men dette skjedde ikke før hun var over 6 mnd da...

ORIGINAL: As3

Eg fekk besjed at når eg kom heim frå fødselen sko eg ta meg et glass med rød vin hver kveld for d var gått for blod og melk! D er faktisk sant! :)

Men alså hvor mye ammer du?

Eg legge H A 7 om kvellen, tar meg kansje en flaske vin og ammer om mårgenen i 7 tiden! Men det har også hent at han har våknet tiligere å da har eg også gitt han!
Men er du i tvil, gi han en flaske mme!

Signerer denne jeg. de får jo i seg (hvor mye er det?) 1% av vår promille var det noen som sa....så det er jo ikke mye...

Back
Topp