alkohol og amming?

cathrine2

Gift med forumet
hvor langt tid i fra en drikker til man kan amme igjen??? skal i 20 års dag i morgen men vet ikke helt om jeg vil drikke, syns jonas er litt liten enda... bare lurer på hvor lang tid d tar sånn ca??
 
Det er det samme som ved kjøring, når du føler du er i form. Viss du tar et glass vin....etter 2 timer. Alkoholden går ut av melka som i blodet. Så du må ikke pumpe deg.
 
Hei. Mille-sofie er 3 mnd og jeg har ikke drukket enda. Vil helst ha henne sovende borte når det skal skje.
De sier jo det at barn merker veldig godt forskjell på mammaen sin når hun er påvirket,og det har ikke jeg hjerte til at tulla mi skal merke.
 
Det er i hvertfall min mening.
 
Men håper du får en fin kveld ute,det har du sikkert fortjent.
 
Klem
 
ki takk for svar[:)] blir nok ikke alkohol på meg i kveld da nei[;)] 
 
Melka inneholder like mye alkohol som det er i blodet ditt. Det vil si at dersom du har 2 i promille, inneholder melka 2 promille alkohol. Ikke prosent! Mengden alkohol i morsmelken vil derfor aldri bli særlig stor. Så hvor lenge du skal vente til du ammer igjen, kommer litt an på hvor høy forbrenning du har.
 
 
Helsesøster sa til meg at jg kunne drikke, og amme når jeg ikke lnger kjent noe selv...var ikke noen spesielle timer man skulle vente eller noe!!
 
Jeg har drukket noen ganger, men ikke store mengder. Har ventet endel timer m å amme, og heller gitt mme eller pumpemm.
 
 
 
Alkohol og amming hører ikke sammen[8|] mener nå jeg..

Går det ikke an å drikke noe alkoholfritt og ha det like gøy/fint fordiom?
Er det smaken dere bruker som argument, så synes jeg ikke det holder.. det finnes plenty av gode alkoholfrie alternativer[;)]

Menmen.. hver sin mening[8|]
 
Back
Topp