Alkohol og amming

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Noen som har prøvd seg på et glass vin eller en øl enda? Hvordan gjorde du det?

Kjenner jeg savner å kunne kose meg med et glass vin nå!
 
Jepp, ble et glass forrige lørdag faktisk! :) Tutta er nå 10 uker. Ble ganske tidlig på kvelden slik at jeg visste hun ikke var på hver-time-kjøret av ammingen ennå, og tok meg et glass rett etter amming, ammet igjen ca 2-2,5 timer etter ferdigdrukket glass. :) Var viktig for meg i alle fall å vite ganske sikkert at jeg ikke kom til å måtte amme raskt etterpå igjen før jeg tok steget, til senere kommer jeg nok også til å ha en flaske pumpet mm tilgjengelig i tilfelle :) (I tillegg blir det nok en periode nå med at samboer og jeg bytter på, slik at en som tar seg av tutta mest er edru/ vi er kjørbare om noe skulle skje)
 
Ikkje drukke endo her. Har faktisk ikkje drukke siden eg blei gravid med førstemann. Ho blir 4 i juli[emoji85]
 
Ja, drakk en cider en kveld. Leste at en enhet fikk man ca 0,2-0,4 i promille av, og det tilsvarer jo 0,02%, som vil være alkoholnivået i melka. Alkoholfri vin på polet har jo 0,5% for eksempel, det får man ikke promille i blodet av. Så enkelte lang mener en øl eller et glass er greit mens man ammer. Likevel kommer jeg ikke til å drikke like før jeg forventer å amme eller noe, da.
 
Drukket en gang april 15 men ikke senere og aner ikke før det
 
Drakk første gang da han var 6,5 uke. Ifølge ammehjelpen er 1 glass 3 timer før amming ok 6 uker etter termin. Jeg pumpet da, så var ganske greit å time. Har tatt et par glass siden da, men tåler jo lite nå gitt (aldri drukket mer enn et).
 
Ja, drakk en cider en kveld. Leste at en enhet fikk man ca 0,2-0,4 i promille av, og det tilsvarer jo 0,02%, som vil være alkoholnivået i melka. Alkoholfri vin på polet har jo 0,5% for eksempel, det får man ikke promille i blodet av. Så enkelte lang mener en øl eller et glass er greit mens man ammer. Likevel kommer jeg ikke til å drikke like før jeg forventer å amme eller noe, da.
Samme leste jeg, lurer på om det var forskning.no eller noe - var ganske betryggende og logisk igrunn :) Men som du og sier kommer jeg aldri til å ta et glass rett før jeg vet jeg skal amme, og nok heller ikke mer enn det ene glasset i ny og ne:)
 
Jeg tok en øl til maten da han var blitt 6 uker. Pumpet rett før som jeg brukte til "kveldsmat" og da han våknet på natten igjen for mat var det vel rundt 5 timer siden inntak så ammet igjen med god samvittighet:)

Og som andre nevner her - den kjentes haha
 
Samme leste jeg, lurer på om det var forskning.no eller noe - var ganske betryggende og logisk igrunn :) Men som du og sier kommer jeg aldri til å ta et glass rett før jeg vet jeg skal amme, og nok heller ikke mer enn det ene glasset i ny og ne:)

Ikke sant, har bare aldri tenkt sånn på det før. :p da jeg drakk cider var det sånn kl 21-21.30, ammet neste gang ved midnatt omtrent, så greit å vite at det er i alle fall innenfor. For de sier vel også at det tar 2-3 timer per enhet før det er ute av blodet.
 
Ikke sant, har bare aldri tenkt sånn på det før. :p da jeg drakk cider var det sånn kl 21-21.30, ammet neste gang ved midnatt omtrent, så greit å vite at det er i alle fall innenfor. For de sier vel også at det tar 2-3 timer per enhet før det er ute av blodet.
Ja, og at konsentrasjonen er høyest ca 1 time etter inntak :) Så hvis ikke det hadde vært en fæl ting å gjøre hadde vel det lureste -kun- ift promillen vært å sitte med baby på puppen og vinglasset i hånda, haha :hilarious::hilarious: (Huff så grusomt det må se ut:confused:)
 
Ja, og at konsentrasjonen er høyest ca 1 time etter inntak :) Så hvis ikke det hadde vært en fæl ting å gjøre hadde vel det lureste -kun- ift promillen vært å sitte med baby på puppen og vinglasset i hånda, haha :hilarious::hilarious: (Huff så grusomt det må se ut:confused:)

Haha, ja det ser nok verre ut enn det er [emoji23]
 
Tok en liten sup av vinen til mannen for et par uker siden. Ikke noe mer enn det enda, men savner det heller ikke.
 
Har ikke kommet så langt enda, men hadde vært godt med et glass vin snart! [emoji4]
 
Kun tatt en slurk av ølen til mannen en gang i blandt [emoji846] Snakk om så lite at eg ikke tenker over det [emoji4]
 
Jeg hadde tenkt å ta en øl når vi hadde venner på besøk på restefest etter dåpen.. jeg la vesla, rakk å ta en slurk før hun våkna, hehe :) får ikke til å legge henne uten å amme henne i søvn.. bestemte meg da for at jeg ikke gidder å prøve mer før jeg vet hun tar flaske :)
 
Back
Topp