Alkohol og amming

BergenBaby2015

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Hva tenker dere om det? Lille er straks 7 uker, og jeg vurderte å ta et glass vin på julaften, men fant ut at jeg synes det var litt tidlig. Er jo heller ikke veldig viktig, men jeg har alltid vært glasnost å kose meg med et glass. Hva tenker dere er passende? Hva har dere med flere barn gjort før? :) teit tema kanskje, menmen..

Jeg har ventet til jeg var ferdig med amming. Nå har jeg ikke klart å amme de to andre serlig mye lengre enn 2-3 mnd da. Foreløpig så har jeg ikke rørt en dråpe med mini heller å tenker jeg venter til etter amming. Hvertfall viss det går som sist :)

Hadde også tenkt å kose meg med en juleøl til maten på julaften.. Men det ble det ikke noe av, hadde ikke lyst rett og slett. Så ble en fæl alkoholfri en istedet..

Tar det litt som det kommer... Har skikkelig lyst på en fest, men ikke enda... Bruker ikke å drikke om jeg ikke er i festlig lag..

Her er JR 7 uker.ej amma ikkje, å he helder ikkje drokke en dråpe alkohol..de he kansje også me att ej legge mej somregel når han he tatt kvelden mæ :P hahah
Ej he tatt mej en fest me dei 2 andre menst ej fortsatt he amma,men då he ej sef ikkje amma før dagen etter.

Ej ser ingen problem me å ta 1 glass vin..kos dej :)

Jeg tenker jeg tar et glass rødvin når lillegutt har fått litt mer rutine på matinga :) pr nå er det for ustabilt ;) koser meg med munkholm bayer i stedet :P drikking i festlig lag får vente :)

Hun her spiser hele tiden så det blir nok ikke før om lenge :P

Hadde også tenkt å kose meg med en juleøl til maten på julaften.. Men det ble det ikke noe av, hadde ikke lyst rett og slett. Så ble en fæl alkoholfri en istedet..

Tar det litt som det kommer... Har skikkelig lyst på en fest, men ikke enda... Bruker ikke å drikke om jeg ikke er i festlig lag..
Samme her. I høst tenkte jeg at jeg gleda meg til å kunne ta meg et lite glass rødvin til maten i jula, men har rett og slett bare ikke hatt lyst på. Og hsr ikke orka styret med pumping heller. Og mi frøken vil jo aller helst ligge på puppen uansett, så ikke vits å ta sjansen på at hun nøyer seg Med å få maten på flaske.

Hun her spiser hele tiden så det blir nok ikke før om lenge :P
Litt samme her.. ikke vits å pumpe, og ta sjansen på at frøkna er fornøyd med bare flaska heller. Og kjenner ikke den store lysten til å ta meg et glass heller, så blir nok enda en god stund til :)

Godt mulig jeg drøyer noen uker til :) det skal i alle fall ikke være helseskadelig for baby som jeg har forstått det? Vin er godt, men når man først har gått 1 år uten, kan en like godt gå litt lenger :p

Har sååå lyst på et glass rødvin gif kosen sin skyld. Men har ikke orket pumpe eller styre med å telle timer.

Samme her. I høst tenkte jeg at jeg gleda meg til å kunne ta meg et lite glass rødvin til maten i jula, men har rett og slett bare ikke hatt lyst på. Og hsr ikke orka styret med pumping heller. Og mi frøken vil jo aller helst ligge på puppen uansett, så ikke vits å ta sjansen på at hun nøyer seg Med å få maten på flaske.
Hadde samme tanke og hadde pumpet på forhånd (for å kunne nyte julemat og brus og melk) - men selv om muligheten var det hadde jeg ikke lyst på det der og da

Så sant barnet har blitt 6 uker så tenker jeg det er veldig opp til hver og enkelt.
For min egen del blir det for styrete. Jeg gidder ikke å telle timer, og vil ikke ta sjanse på at hun ikke godtar flaske når hun enda er så liten. Da ville uansett den lille kosen med det vinglasset raskt forsvunnet. Så her drøyer jeg det enda en god stund.
Kan ikke huske sist jeg drakk uansett...gått i et med amming og graviditet...:p

Så sant barnet har blitt 6 uker så tenker jeg det er veldig opp til hver og enkelt.
For min egen del blir det for styrete. Jeg gidder ikke å telle timer, og vil ikke ta sjanse på at hun ikke godtar flaske når hun enda er så liten. Da ville uansett den lille kosen med det vinglasset raskt forsvunnet. Så her drøyer jeg det enda en god stund.
Kan ikke huske sist jeg drakk uansett...gått i et med amming og graviditet...:P

6 uker etter termin ja ^^ min blir 9 uker på fredag og da må jeg vente en uke til siden han ble født 4 uker for tidlig :-)
Ikke at jeg tenker å drikke egentlif da :-P

6 uker etter termin ja ^^ min blir 9 uker på fredag og da må jeg vente en uke til siden han ble født 4 uker for tidlig :)
Ikke at jeg tenker å drikke egentlif da :p
ja, ser jeg skulle formulert meg anderledes. de færeste blir jo tross alt født på termindato:p

Back
Topp