Alkohol og amming

Helmog

Blir kjent med forumet
Var på fest igår og drakk så lurer på om noen vet hvor lenge jeg må vente med å amme etterpå? Leste på ammehjelpen at etter et glass vin så skal man vente 3 timer men på meg ble det nesten to flasker vin og champis og shots... Så tenkte jo at 12 timer er regelen for når du er kjørbar så kanskje det holdt, eller bør jeg vente lenger? Gir gullet mm på flaske som jeg pumpet før jeg gikk ut frem til jeg kan amme igjen. Noen som har peiling?
 
Du kan amme når du er kjørbar. :)
Hørtes deilig ut med en fest, håper du kosa deg!:)
 
Supert, da er det ikkje lenge til! :) Veldig kjekt å komme seg ut litt ja ;)
 
Kjenner jeg kunne trengt en tur ut jeg også;-) Godt du koste deg:)
 
Når du er kjørbar ja(0,2 i promille) :)
Små mengder alkohol kan du faktisk nyte så å si mens du ammer. Drikker du et glass vin over et par timer eller tar deg ett glass øl gir det så lav promille at det ikke har betydning for baby.

http://www.promille.no/promille-kalkulator/
 
Når du er kjørbar ja(0,2 i promille) :)
Små mengder alkohol kan du faktisk nyte så å si mens du ammer. Drikker du et glass vin over et par timer eller tar deg ett glass øl gir det så lav promille at det ikke har betydning for baby.

http://www.promille.no/promille-kalkulator/
Sier du det? Jeg har lært at man må vente tre timer uansett hvor små mengder. Kjekt å vite.:)
 
Sier du det? Jeg har lært at man må vente tre timer uansett hvor små mengder. Kjekt å vite.:)
Ja, det er jo det de sier, og jeg forstår jo at man gjerne "legger litt på" når man skal gi retningslinjer om sånt. Storebror sov alltid minst 4 timer før han skulle ha mat en gang da jeg tok et glass vin etter at han la seg. En time etterpå våkna han og skulle ha pupp. Jeg kunne ikke nekte han, og ble skikkeli stressa så jeg satte meg ned for å regne ut hvor mye jeg hadde i promille. Da jeg fant svaret ble jeg så overraska: måtte dobbelsjekket med pappa som er mattelærer. Det sies faktisk at du skal kunne drikke en sekser med øl mens du kjører fra Oslo til Trondheim uten promille.. Anbefaler vel ikke akkurat det, men et glass nå og da er ikke noe problem:)
 
Back
Topp