Hei
Kjenner at jeg blir såå sint på og skuffet over min mor, og har veldig lyst til å gi henne litt voksenkjeft når jeg skal møte henne igjen. Her om dagen var vi hos henne for å kose oss med kaffe og kaker. Hun har da hatt i alkohol i risbollene - noe jeg var klar over, men så sa hun senere på kvelden at det var likør i multekremen også, og den har jeg jo selvfølgelig spist av. «Takk for det da, mor» sa jeg tydelig misfornøyd.. og så ler hun det bare bort og sier at det kun var tre spiseskjeer, og at lillemor i magen mest trolig ikke tar skade av det.. Tidligere på kvelden satt hun og sa at man må ha respekt for valg folk tar, som for eksempel at søsteren min har valgt å ikke spise kjøtt.. men hva med respekten for meg da, som både har valgt å være avholds i 7 år OG som er gravid?!
Hvor lite skal til for at fosteret påvirkes egentlig? Jeg er i uke 22.. Og er det riktig av meg å kjefte?
Hvor lite skal til for at fosteret påvirkes egentlig? Jeg er i uke 22.. Og er det riktig av meg å kjefte?

F.eks. at hun kan passe henne i et par timer, og ikke tenke over at hun bør mates, skiftes bleie på, sove osv. Det er ikke krise at det ikke skjer akkurat da, men prinsippet er jo at det ikke faller henne inn at man skal gjøre sånt når man skal passe et barn.