Har kun øl,akevitt til maten.. Og thats it
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: EnLitenHemmelighet
Jeg synes ikke det gjør noe med alkohol i julen, men barn skal på generellt basis ikke oppleve voksne som beruset er min mening. At min mann osv tar seg en øl eller to til maten plager meg ikke. Jeg tror barna vil få et inntrykk av at det kan nytes alkohol og uten at en er full.. Når det er sagt er jeg av oppfatning av at en av oss som foreldre skal være edru rundt barna. Tar mannen min seg en øl er jeg edru. Hva andre gjør er ikke min sak - men jeg forventer at barnevakter holder seg unna alkohol (men det er en annen disk) Nå er det ingen av oss som drikker mye alkohol så lenge vi har barna rundt oss uansett da [:)]
ORIGINAL: Sukkertopp
Forstår jeg deg riktig om jeg tror at du egentlig spør hva du kan gjøre dersom du mener at andre slektninger drikker litt for mye foran ditt barn? Vi har heldigvis ikke det problemet på julaften, men tror vi vil få det en annen dag i julen. Jeg synes det er et veldig vanskelig problem, og skulle ønske du fikk noen bedre svar her.
For vår del tror jeg det er liten vits i å ta opp temaet alkohol med den det gjelder på forhånd. Akkurat som alle her, så er de aller fleste opptatt av å forsvare sitt eget alkoholforbruk, ingen mener selv at de drikker for mye. Det er det du selv drikker som blir sett på som normalen.[;)] Det er bare "god stemning", de har "et normalt forhold til alkohol". Å prøve å begrense drikkingen underveis er vel omtrent umulig. Når folk først har fått et par glass, så vil de i alle fall ikke høre på at det er nok.[&:] Tror vi satser på at vedkommende begrenser seg på eget initiativ, og ellers så drar vi fra selskapet når vi mener at stemningen blir for høy for gutten vår. Det er ikke noen god løsning, men jeg aner ikke hva annet vi kan gjøre.[&:]