alkohol i julen?

juleaften blir nok ikke noe problem her, men det re et par andre dager i jula hvor jentungen risikerer å oppleve en full voksen person..
den ene personen er jeg litt skeptisk til, da h*n veldig gjerne vil leke med ungene når h*n blir full, men det er flere barn der som vedkommende er tettere knyttet til, og blir det for ille bare drar vi..

den andre personen har jentungen sett full før, men tror ikke hun er klar over det...
for h*n bare sovner i en stol, og blander seg ikke bort i ungene i det hele tatt!

det skal også sies, at ved begge disse situasjonene, så er vi mange samlet, både store og små, og ingen andre blir i nærheten av fulle! jeg er edru, og gubben også..

Ok med en øl eller et glass vin til middag foran barna.
Resten spares til barnet er i seng.
Og ingen blir "fulle" uansett - er familiekos, ikke party-party.

æ har nulltoleranse m alkohol framfør ungan
kan t nød tollerere 1 glas vin/øl t maten men d e å alt
mine unga får ikke være i samme hus som fyll å alkohol
endel diskusona har d vært då før di har ikkje samme syn på alkohol som mæ
vokst opp m fest u underetagen når vi som å syntes lite om d
vi har egentli i jula aldri drukke heldivis før d e barnas høytid.
men di respektere mett syn ang ka æ meine ang alkohol å unga

veit vi vil ha en ny "diskusjon" nærmare bryllup før æ klare ikkje røre alkohol så længe d e unga i lokalet, mine egene eller andres

ORIGINAL: RosaMentos

1 glass vin eller 2 til maten, den har jeg ikke noe i mot...

men å drikke seg rusa/drita med unger til stede, DET er unødvedig... gir ikke akkurat noe trygghet hos barna...

Jeg drikker ikke alkohol,så den problemstillingen står jeg ikke over,men om noen foreldre vil ta 2glass vin til maten,skader ikke det barnet..

Personlig syntes jeg det passer seg dårlig...hvis en har barn, dette handler tross alt om barna (hvis det er barn i bildet) og det kan ødelegge opplevelsen deres. Husker at mamma og pappa drakk på julaften og syntes det var svært uhyggelig..

Men ja, for min del syntes jeg det passer dårlig inn

Øl eller vin til maten må jo gå an - men alt med måte!

Samboeren tar seg noen øl julaften så da avstår jeg[:)] Men vi kommer nok til å drikke både vin og øl ellers i jula selv om sjefen er hjemme. Men drikker oss ikke beruset.

Jeg blir helt avholds i jula,men om mannen eller brodern/mamma/hennes kjæreste tar seg en juleøl eller akevitt eller konjakk til kaffen etter gavene er det helt ok.Er aldri noen i familien som drikker seg brisne på julaften uansett om det er barn tilstede,heldigvis.

Ikke ok med alkohol foran barna uansett...

Back
Topp