Alkohol i gave?

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Hadde en diskusjon med samboer i kveld. Nesten hver gang det er snakk om å gi noen voksne mennesker en gave, foreslår han å kjøpe vin. F.eks. som takk for flyttehjelp, i julegave osv. Blomster er også et forslag, noe jeg er enig i. Men så var det denne vinen, da.

Jeg drikker ikke alkohol selv, og for meg er det mer aktuelt å kjøpe en god sjokolade, ost, kaffe/te, drops osv. enn å kjøpe alkohol. Han mener vin er en sikker vinner, men hvem vet, særlig ved å gi gave til noen man kanskje ikke kjenner så godt- kanskje noen har alkoholproblemer eller ikke drikker noe særlig?

Vi fikk hjelp av en perifer bekjent nylig, og igjen var det snakk om å gi alkohol. Jeg vil heller gi noe annet.

Hva er deres tanker rundt dette?

Jeg gir kun alkohol til de jeg er sikre på. Min bestemor setter for eksempel større pris på en god flaske vin, enn mye annet.

Blomster eller sjokolade er et bedre alternativ til folk jeg ikke kjenner.

Gir vin til de vi vet setter pris på det. Har fks folk i familien som sier de har alt, ikke trenger noe og da heller setter pris på en god flaske vin! I jula ga vi heller gitt kaffe,eplemost, brente mandler og lignende til vertskapet, men det var fordi hu vi var hos er gravid. Hvis ikke hadde det nok blitt en god flaske vin og;)

Jeg drikker men liker ikke rødvin. Så like kjipt hver gang noen gir meg rødvin, ender opp med å gi den videre til mor min. Så vær sikker på at de liker akkurat det du kjøper. Mens ellers er som de sier over de fleste pleier å bli glad for å få det. Så enig i kommentaren om sikker vinner hvis du kjøper rett sort. Øl fra polet eller Cognac eller whiskey er også populært.

Jeg synes det er flott å få vin. Enig med hva de andre sier om at man bør vite ca. hva de liker da. dumt å gi fancy kaffe til noen som ikke drikker kaffe eller rødvin til noen som foretrekker hvitvin. Uansett forbruksgaver er nok å foretrekke. Blomster er også en helt topp gave.

Gir vin hvis jeg vet at de drikker det... ellers gir jeg gjerne en liten gavepakke med f.eks syltetøy og saft/eplemost, kaffe/te & sjokolade ol. :)

Som med andre gaver jeg gir sp gir jeg kun ol jeg vet mottager vil like det

Enig med deg der. Kjenner man dem ikke godt, gi dem noe annet. Å gi til en som skulle vise seg å ha alkoholproblemer er en gave som kan ha store konsekvenser, uansett hvor godt ment den er. Det er mye annet godt her i verden man kan gi!

Gir vin til de vi vet drikker det, ellers finner vi på noe annet.

Kun aktuelt til mottakere som drikker det, og hvor det ikke er et problem. Reelt ikke noe vi har gjort mange ganger, det går oftere i god konfekt fra oss

Jeg hater å få vin ! Verken jeg eller mannen liker vin en gang. Skulle tro våre venner kjente oss bedre liksom.

Jeg elsker mye heller å gå blomsterbukett da altså. Eller bare en sjokolade gitt. Vinflaska kan de like gjerne ta med seg selv. Nå har vi en haug rødvin vi ikke drikker... Tilbyr når vi har fest for å bli kvitt det da :p

Jeg gir heller blomst, kan gi vin OM jeg er sikker på de liker vin da !, sjokoladegaveeske (har en lokal sjokoladefabrikk her).

Jeg gir det jeg er rimelig sikker på at vedkommende liker.
Vinelsker? Ei flaske med vin.
Osteelsker? Noen spennende oster. Filmentusiast? Gavekort på kino.
Er jeg usikker? Blomster og sjokolade.

Helt enig, man kan godt kjøpe noe annet. Selv er jeg meget lei av den vinflasken alle kommer med. Blir bare satt i skapet. Jeg drikker ikke alkohol, gubben gjør det så skjeldent at vinen blir til eddik før han gjør det nesten. Så sjokolade,te,kaffe. Servietter og lys feks hadde blitt motsatt med større glede.
Det eneste positive jeg ser i dette er jo at jeg selv slipper p gå på polet for jeg har alltid en flaske vin i skapet jeg vet jeg ikke kommer til å drikke, så hvis jeg skal til noen jeg vet drikker kan jeg jo ta med en til dem som gave.
Men hadde vært hyggelig p fått noe jeg å kunne gledet meg over da.

Jeg gir vin til de jeg vet drikker vin :-) setter stor pris på å få en flaske vin selv :-)
Ellers så er jo det andre du nevner fine gaver

Back
Topp