Alkohol i dåp/navnefest

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Vet det er veldig delte og mange sterke meninger om dette. Hva mener du?


Vi skal ha navnefest (uten sermoni) for mini nå i slutten av april. Blir ikke servert varm mat så vin/øl til maten blir det jo ikke.
Men vi vurderer å kansje servere cognac til kaffen, uten at vi har bestemt oss for noe. Ingen i familien som har alkoholproblemer. Selv kommer jeg jo ikke til å drikke uansett pga amming, men jeg vet flere av den eldre generasjon som setter pris på en liten en ved siden av:)
 
Har vært i både dåp og barnebursdag hvor det er servert øl/vin. For meg blir det helt feil, barn og alkohol hører ikke sammen [emoji846] Men sier ikke noe til de som gjør det fordi det er alles eget valg, men vi kommer ikke til å gjøre det selv [emoji2]
 
Jeg tenker sånn at en fest er til for hedersgjesten. Ønsker/kan han eller hun drikke, så er det jo greit. Så da blir det unaturlig med alkohol i barnedåp/navnefest, babyshower og konfirmasjon. Men respekter de som har det annerledes, selv om jeg ikke er noe glad i voksne som drikker med barn til stede.
 
Tenker baby og alkohol ikke hører sammen
 
Kommer ikke til å servere alkohol her. Føler det blir litt feil..
 
Her serveres det ikke alkohol :) Skal ha alkoholfri øl da :)
 
Mannen vil gjerne at folk skal kunne ta en øl eller et glass vin om de vil. Helt ok for meg. Vi skal ha det hjemme og har alltid det i vinskapet på kjøkkenet uansett, så det blir jo ikke noe ekstra som kjøpes inn. Dåper er gørr kjedelige, så jeg ser poenget :p
 
Jeg syns ikke det er problematisk, bare gjør det som er rett for dere eller som er vanlig i deres krets. :)
 
Synes også det er helt OK med et glass øl eller vin til maten feks. Eventuelt champagne til kakene. Så lenge alle har et normalt forhold til alkohol, synes jeg det er innafor :)

Men hadde det vært noen av gjestene som har hatt et problematisk forhold til alkohol, hadde jeg droppet det for å unngå en eventuell situasjon.

Ikke en nødvendighet, men dåper er jo litt kjedelige da, og samtidig er det jo en del av det å spise et festmåltid etter min mening.
 
Back
Topp