Alkohol i Bryllup

Vi skal ha fri bar!

Hørt om begge ikke alle som har råd til åpen bar :)

Vi velger fri bar slik at folk kan få lov til å drikke det de har lyst på.

Vi hadde en velkomstdrink som en servitør sto klare med i inngangen og delte ut etterhvert som alle kom, så hadde vi hvitvin til forrett og rødvin til hovedrett og musserende vin til dessert, og i tillegg så hadde mamma kjøpt inn en kasse øl så de som heller ønsket det fikk lover få det:-)
Svigermor hadde kjøpt 2 kartonger med rødvin som ble satt ut når festen begynte, resten av øla og champagnen som var igjen etter maten ble også satt ut, men var gitt beskjed om medbrakt drikke :-)
Var greit å leie privat lokale sånn at det var lov å ta med seg, hadde aldri kunne spandert så mye hvis ikke :-)

Ja det tror jeg, bare skriv det i invitasjonen.
Da vi giftet oss hadde vi det på ungdomshuset i bygda, vi skrev i invitasjonen at de måtte ta med drikke selv. Men vi hadde fri tilgang til vin, vi brygget 50 l vin selv til festen. ☺

Vi kommer til å servere øl og vin til maten (pluss vann og brus), og konjakk til kaffen, også får folk holde seg med alkohol selv utover kvelden når "festgjestene" kommer.
(Vi ber ikke alle til middag.)

Jeg har forresten sunget i flere bryllup der de har hatt åpen bar, hvor alkoholinntaket tok helt av, og brudeparet har måttet reist tidligere enn planlagt.
Jeg sier selvfølgelig ikke at det skjer for alle, men ofte drikker folk mindre når de har med seg medbrakt, for da er det tomt når det er tomt, og det er ingen som har med seg kassevis med drikke. :)

Alt er vel vanlig, kommer veldig an på økonomi og hvor man holder festen. For mange blir det dyrt med åpen bar om man feks er på et hotell eller annet lokale med sjenkebevilgning. I noen lokaler er det lov med medbragt og da er det endel som lager åpen bar, kan jo planlegge litt og feks kjøpe inn endel i taxfree på ferie, og få hjelp av familien til kvoter feks. men går jo fint an å be folk ta med seg også. Bare informer om det :-)

Back
Topp