Alkohol i bryllup??

Oonagh

Forelsket i forumet
Hvor mye må man beregne av drikke til ca 50 gjester? Vi skal ha fri bar;) Hvor mye gikk med i deres selskap?

På forhånd takk for svar og dyttehjelp:)

Jeg tør ikke si helt sikkert hvor mye det kosta i vårt, mamma og pappa tok den regningen. Vi var vel ca 55 stk og også med fri bar. Tror det kom på noe under 10 000.

me hadde på hotell så me ga ut bonger.. husker ikkje helt hvor mye det gikk, men går en del.
søk på nettet. gå inn på bryllupsvenner.no og hør der.. der er mange som kan svare:)

vi hadde 60 gjester, rett i underkant av 50 som drakk...
Kjøpte inn 20 flasker rødvin til maten + 2 3liter med hvitvin.
Husker ikke akkurat hvor mange bokser øl, men mannen handlet noen av de store pappkartongene med boksøl i sverige - kan sikkert finne det ut om ingen andre har forslag :)
Kjøpte den største flaska med baileys de har på polet + at vi hadde en liten også.
Hadde 2-3 flasker konjak, en flaske whiskey, 2 flasker gin, 2 flasker vodka og litt annet vi hadde uåpnet i barskapet...

Vi kunne sikkert hatt mer rødvin, men det holdt - ingen gikk tørste fra bordet. Hadde med meg to halvfulle kartonger hvitvin hjem, og det sto igjen endel av den øvrige spriten også.
Det det gikk mest av var rødvin, øl, konjak og baileys (men det var ikke tomt altså... den store flaska er STOR..).

De er veldig flinke til å beregne mengde på polet - vi fikk god hjelp der. Hva du trenger til maten avhenger jo av hva slags mat du serverer, hvor mange glass du beregner pr rett osv osv.
Vi hadde kun hovedrett og dessert, og da hadde vi satt flaskene på bordene.. Vi glemte å åpne dem da, men det ordna seg kjapt :D
I tillegg hadde vi Voss-vann på bordet.. Man må ha vann til rødvin.. :)

Hurra for bryllup!!! Så gøy :)

Vi blir 52 pers til sammen og har etter hjelp av super polmann kjøpt inn til middagen:

7*3 liter rødvin
4*3 liter hvitvin
8 kasser øl (mener jeg å huske vi endte på)
10*1,5 l Martini Asti (velkomstdrink)

Og til baren på kvelden har vi kjøpt:

6 fl Cognac (har veldig mange cognacdrikkere rundt oss..hihi...)
6 fl Baileys
+ litt diverse sprit (rom, vodka, gin)

Nå skal det sies at det kun er voksne over 20 år med under middag/fest og vi bor på bygda...hihihi ;)

Må legge til at vi hadde skrevet i invitasjonen at det var ok å nyte medbrakt etter kaffe/kaker... Men jeg tror faktisk ikke det var mange som gjorde det.. det eneste måtte være litt ekstra konjak/akevitt... :D

Takk for svar alle sammen!!!

Vi skal ha Pims til velkomstdrink:)

Tror vi skal ha det ganske uformelt, med tapas (fingermat) som folk kan spise der de vil, når de vil, som ryddes vekk etterhvert. Til dette skal vi servere øl og vin.
Så er det tradisjonen tro litt kaker og til det blir det jo kaffe avec. (Baileys, cognac og muligens hjemmelaget likør)
Vi hadde tenkt til å droppe sprit, men velger muligens heller å ha en bartender som passer på, og serverer 3-4cl drinker og ingen shots.

Jeg har bekjente som kan hjelpe oss å kjøpe all alkoholen i Tyskland, men det må jo tas inn i norge over endel turer, så derfor tenkte vi å finne ut allerede nå, hva vi trenger:)

Oonagh skrev:

Tror vi skal ha det ganske uformelt, med tapas (fingermat) som folk kan spise der de vil, når de vil, som ryddes vekk etterhvert. Til dette skal vi servere øl og vin.
Så er det tradisjonen tro litt kaker og til det blir det jo kaffe avec. (Baileys, cognac og muligens hjemmelaget likør)
Vi hadde tenkt til å droppe sprit, men velger muligens heller å ha en bartender som passer på, og serverer 3-4cl drinker og ingen shots.

Jeg har bekjente som kan hjelpe oss å kjøpe all alkoholen i Tyskland, men det må jo tas inn i norge over endel turer, så derfor tenkte vi å finne ut allerede nå, hva vi trenger:)

Vi hadde ingen bartender, satt det fram på bardisken og "vær så god, forsyn dere..."
Kusina mi på 16 tok på seg jobben som drinkmester da :P
Vi hadde et par turer til sverige, men det var kun de "harde" flaskene vi kjøpte der.. 20-25 vinflasker til 100 kroner flaska er ikke all verdens egentlig :) (Og det var en VELDIG god vin.. til og med jeg som ikke drikker rødvin, likte den... )

Dollface skrev:

Oonagh skrev:

Vi hadde ingen bartender, satt det fram på bardisken og "vær så god, forsyn dere..."
Vi hadde et par turer til sverige, men det var kun de "harde" flaskene vi kjøpte der.. 20-25 vinflasker til 100 kroner flaska er ikke all verdens egentlig :) (Og det var en VELDIG god vin.. til og med jeg som ikke drikker rødvin, likte den... )

Med den gjengen vi skal be (blir bare de aller nærmeste fra familien og resten venner) så tør vi ikke det.. Iallefall ikke før langt utover kvelden, da de gamle har gått hjem. ;) 

Oonagh skrev:

Dollface skrev:

Oonagh skrev:

Med den gjengen vi skal be (blir bare de aller nærmeste fra familien og resten venner) så tør vi ikke det.. Iallefall ikke før langt utover kvelden, da de gamle har gått hjem. ;) 

hehehe.. jeg hadde mine tvil jeg også, men da vi ryddet dagen etter så vi jo hvor lite det faktisk var gått.. :) (Og det hadde ikke gjort noe om det ble tomt, det var jo meningen... :D)
Men som sagt - hør på polet - de er veldig flinke til å hjelpe med beregninger :)

Her gikk det ca 30l med vinn, vi kjøpte 3liters kanner
så gikk det ca 1 kasse med øl
sprit veit jeg ikke hvor mye gikk av siden svigerfar sto for det,men tror det gikk ca 5-6 flasker
vi hadde fribar og var 45gjester

Vi var 32 stk og det gikk med en del altså.

10 flasker musserende
30 flasker rødvin (mulig noe mindre, husker ikke hvor mye som ble kjøpt inn)
12 flasker hvitvin

Etter maten gikk det ca 3 liter rom, 1 liter vodka, litt baileys, 1,5 liter cognac og 1 liter gin.

Vi begynte klokken 13 da og det varte til klokken 02 på natten så det var ingen som var rave dritings selvom det ble drukket en del.

Back
Topp