Alkohol fri vin

Cc mor til 2, +en i magen<3

Blir kjent med forumet
Hei! Skal på julebord ikveld med jobb, å der er det ingen som vet at jeg er gravid. Så jeg var på vinmonopolet i dag å kjøpte meg ei alkoholfri vin, som jeg tenkte jeg skulle tømme over på ei vanlig falske vin.
Ser nå til min store fortvilelse at det står 0,5% alkohol på denne flasken jeg fik anbefalt på vinmonopolet. Ville dere turt å drikke denne nå når dere er gravid?
 
Hei,

Såvidt jeg vet så inneholder en del av disse vinene en liten prosentandel alkohol. Jeg vet ikke hvorvidt det er farlig å drikke, men jeg personlig hadde ikke drukket det. Holdt meg til eplemost hele svangerskapet.

Går an å si at du kjører? Eller har parkert i nærheten av stasjonen og busset inn? For å slippe og forklare hvor du parkerte i området.
 
Det er IKKE farlig å drikke den. Jeg fikk samme opplevelse i mitt første svangerskap, jeg fikk helt panikk og forbannet dama på polet som hadde lovet at den va trygg for meg å drikke. Men, etter litt undersøkelse (både på nett og en fortvilet telefon til jordmor) oppdaget jeg at det er helt fullstendig trygt. Det skal visst nok være mer alkohol i kulturmelk og diverse andre dagligvarer man får kjøpt hvor alkoholprosent ikke er oppgitt engang. Så ta det med ro, og kos deg med vinen din du:)
 
Det er IKKE farlig å drikke den. Jeg fikk samme opplevelse i mitt første svangerskap, jeg fikk helt panikk og forbannet dama på polet som hadde lovet at den va trygg for meg å drikke. Men, etter litt undersøkelse (både på nett og en fortvilet telefon til jordmor) oppdaget jeg at det er helt fullstendig trygt. Det skal visst nok være mer alkohol i kulturmelk og diverse andre dagligvarer man får kjøpt hvor alkoholprosent ikke er oppgitt engang. Så ta det med ro, og kos deg med vinen din du:)
Tusen takk for svar, kjente å at jeg ble irritert på hun dama på polet som sa at den var alkoholfri.
Men da trur jeg at jeg prøver den vinen i kveld med senket skuldre!;)
 
Back
Topp