Alkohol 3 trimester

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hjelp, fikk i meg en halv cider MED alkohol. Var sikker på at den var alkoholfri. Er i uke 34, burde jeg gjøre noe videre? Ringe føden og høre om det er farlig? :p

Føler meg helt idiot :woot:
 
Det går nok bra!:) er fryktelig lite alkohol i en halv boks.
 
Enig med hun over her, gjort er gjort og det er snakk om så lite at det er ikke noe å bekymre seg over:happy:
 
Ringte faktisk føden bare for å kunne roe nervene, de sa at det ikke var farlig heldigvis ♥️
 
I mange land er anbefalingen en-to enheter om dagen og ikke fullstendig avhold. Kun Norge som er veldig streng på det.
 
I mange land er anbefalingen en-to enheter om dagen og ikke fullstendig avhold. Kun Norge som er veldig streng på det.
Det der er nok tull! Hvor har du det fra? Ingen land anbefaler noe som helst alkohol under svangerskapet. Selv om det mest sannsynlig ikke er farlig å ha seg en øl eller to ila hele svangerskapet, så foreslår du én til to øl/ vin til DAGEN! Dette grenser faktisk på avhengighet selv for ikke-gravide og hadde DEFINITIVT skadet et barn i magen. Håper inderlig at du ikke drikker noe selv i graviditeten!
 
Det der er nok tull! Hvor har du det fra? Ingen land anbefaler noe som helst alkohol under svangerskapet. Selv om det mest sannsynlig ikke er farlig å ha seg en øl eller to ila hele svangerskapet, så foreslår du én til to øl/ vin til DAGEN! Dette grenser faktisk på avhengighet selv for ikke-gravide og hadde DEFINITIVT skadet et barn i magen. Håper inderlig at du ikke drikker noe selv i graviditeten!
Jeg er avholds, jeg har tidligere hatt denne diskusjonen med bekjente og ble oppmerksom på denne artikkelen. En enhet daglig er kanskje litt for mye ja, men poenget er at det er kommet nye studier. https://www.health.harvard.edu/blog...-in-pregnancy-and-birth-problems-201309106667
 
Det der er nok tull! Hvor har du det fra? Ingen land anbefaler noe som helst alkohol under svangerskapet. Selv om det mest sannsynlig ikke er farlig å ha seg en øl eller to ila hele svangerskapet, så foreslår du én til to øl/ vin til DAGEN! Dette grenser faktisk på avhengighet selv for ikke-gravide og hadde DEFINITIVT skadet et barn i magen. Håper inderlig at du ikke drikker noe selv i graviditeten!

sørover i Europa er det helt vanlig å drikke et glass til maten selv om man er gravid. Om det er anbefalt vet ikke jeg, men vanlig er det ihverfall
 
Jeg er avholds, jeg har tidligere hatt denne diskusjonen med bekjente og ble oppmerksom på denne artikkelen. En enhet daglig er kanskje litt for mye ja, men poenget er at det er kommet nye studier. https://www.health.harvard.edu/blog...-in-pregnancy-and-birth-problems-201309106667
Har du lest det? Her er det for det første snakk om “minimal alcohol use” og for det andre kun i første trimester! Dessuten skriver de at det ikke har effekt på vekt eller prematur fødsel. Studien går ikke ut over hjernens forandringer ved alkoholbruk. «small amounts of alcohol early in pregnancy may be less risky to the mother’s health and the health of their babies than previously believed. Minimal alcohol use during the first trimester doesn’t appear to increase the risk for high blood pressure complications, or premature birth or low birth weights. That’s the findings of a study previously published in the journal»
 
I England sier de også at et glass går greit selv om man er gravid.
Jeg var der da jeg var gravid med nr 2, og ble skikkelig sjokkert, hadde aldri tenkt på at andre land har andre anbefalinger enn oss :confused013

den engelske venninna mi kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke ville ha bare en øl..
 
Back
Topp