alkohol å små barn

2barns mor

Elsker forumet
Leste noen innlegg tidligere i kveld at det var noen her som koste seg med noe vin....
Det jeg lurer på da er ammer dere da  eller hva gjør dere?????? å hva om det skjer noe å en ikke er istand til å kjøre!!!
Er eller har dere vært beruset med små barn til stede!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Å da ruller vi i gang igjen!!! Jippyy!!

Jeg syns ikke at det gjør noe å ta seg litt vin med barnet hjemme. Men ikke bli full! Det er helt krise mener jeg! Og jeg syns heller ikke man skal drikke foran små barn, jeg mener drikke så man blir full!
Det er bevist at selv små små barn kan merke den minste forandring på foreldrene sine når de begynner å bli beruset. Så toppen ett glass vin her når martin er hjemme!

Er du den eneste som tør å svare eller[;)][8D][:D]

Præ hæ hæ!!
Det er fordi jeg ikke er redd deg...fnise[:D][:D][:D]

helt greit å nyte ett glass vin eller øl.... men ikke ha det fylla kalase når ungen er til stede....

litt pinlig:
ringe drosje,ambulanse øøøøø kan dere kjøre meg til legevakta med ongen jeg har drikke jeg så jeg kan ikke kjøre.......
ok kommer om 30 min.........[8D]

er jo like pinlig som å ringe å si at man ikke har lappen da...

nei det er ikke så pinlig synes jeg som å si at en er full....

ORIGINAL: siljemp

er jo like pinlig som å ringe å si at man ikke har lappen da...

Hva? nei det er det ikke! Vil heller forklare med at jeg ikke har lappen enn at jeg er full[8|]

min samboer bruker av å til å ta seg ei øl på kvelden men, jeg ammer selv så har ikke det problemet men, ei jeg kjenner har fest hjemme mens lille nurket ligg å søv å da får jeg vondt av den lille jenta, skjønner ikke hva de tenker på, ingen som vet hva so skjer på en fest å hvis noe skjer med den lille hva har dere å stille opp med fulle men, selv mener jeg at barn og alkohol ikke hører sammen(da mener jeg ikkje et glass vin eller øl på kvelden)[;)]

ORIGINAL: Cstina20

Nei, å drikke seg drita hører ikke hjemme noe sted der ett barn befinner seg!!
Ett glass, da mener jeg ETT er ok, men noen må jo være kjørbar i tilfelle det skulle skje noe!!
At et lite barn får se mor eller far endre seg etter inntak av alkohol, skaper neppe trygghet. Grue seg til helgene for at mor og far drikker, er det desverre alt for mange barn i denne verden som gjør!

off ja, syns synd på de barna som opplever det ja, et glass vin på kvelden kan ikke skade, vi er to med lappen. jeg drikker kun når jeg er ut på fest[:D]

som andre her syns jeg ikke det gjør noe å ta seg et glass vin i ny å ne. Men å drikke seg full med barn til stede, det blir feil. Håper ingen her gjør det. Jeg hadde ikke syns det var flaut å si at jeg ikke kunne kjøre for jeg hadde tatt et glass vin til en ambulanse eller taxi.

er ikke noe glad i vin lell jeg så for meg er det ingen fare[;)] kjenner bare at jeg blir så jævig forbanna når folk tenker mere på festing og drikking enn lille nurket som ligg i sengen sin å sover.....

ja, det er da mann lurer på om de virkelig er klar for å få barn! jeg festet mye før elias ble født men, nå tenker jeg sjelden på festing[:D] nå nyter vi helgene med andre småbarnsfamilier, går i vanndammen og bare nyter vår lille gull gutt[:D] festing kommer langt ned på mi liste nå ja[;)] hehe

kan fint ta meg en liten baileys om kveldene i helgen.Men langt fra hver helg[:)]
synst man skal kunne kose seg med ett glass vin/en øl eller div.selv om man har barn i hus,man blir jo ikke synbart påvirket av det[:)]
men HVIS det skulle skjedd noe og man ikke hadde kunne kjørt så hadde ikke jeg sett på det som noe nederlag å måtte forklare til taxien att jeg hadde tatt meg en liten med baileys,eller en øl!!!!
hadde ikke følt meg som noen dårlig forelder av den grunn.

synes det er greit for den ene kan ta seg et glass vin for eks. aldri vært gjort her når dennis er til stede men hvis det skulle skjedd kunne KUN en av oss gjort det, nettopp fordi hvis det skulle skjedd noe...måtte jo en av oss vært kjør bar[:)]

ORIGINAL: Asofe

ORIGINAL: Gulda

Å da ruller vi i gang igjen!!! Jippyy!!

Jeg syns ikke at det gjør noe å ta seg litt vin med barnet hjemme. Men ikke bli full! Det er helt krise mener jeg! Og jeg syns heller ikke man skal drikke foran små barn, jeg mener drikke så man blir full!
Det er bevist at selv små små barn kan merke den minste forandring på foreldrene sine når de begynner å bli beruset. Så toppen ett glass vin her når martin er hjemme!

Sign. denne!
Har bestemt meg for aldri å drikke i mine/andres barn påsyn!! Men da snakker jeg om drikking. Ikke å ta seg et glass vin eller tre. ( avhengig av hva man tåler, men snakker ut fra egen erfaring. )

Og når det gjelder amming, så har man noe som kaldes for pumping! hørt om det?![8D]
BArna er så store nå, at de fleste av dem får ikke bare pupp og kan derfor sløyfe et par puppemåltid imot litt MME og grøt/middag/vann.
Og når det gjelder bilkjøring så må den til og med den med det minste snev av fornuft fårstå at man ikke kjører bil, etter at man har drukket. helst ikke på de neste 12-14 timene, og definitivt(!!!) ikke med barn i bilen.
Men vi har jo noe som heter Ambulanse, taxi, familie og andre?!

Vi kan ikke stoppe opp å fungere selv om man har fått barn, å mener noen det, er de etter min mening trangsynte!
et glas rødvin i ny og ned er bare kos, og bra for kroppen FAKTISK!

Jeg signerer denne jeg. Det er forskjell på å drikke seg dasskanon og å ta noen glass vin til en middag med venner! De fleste her (håper jeg iallefall) har såpass med "livserfaring" at de vet hvor mye de kan drikke uten å bli helt kanakas!
JA til livsnyting!! (Det gjelder selvsagt ikke bare alkohol, om noen skulle trenge å få forklart det..noen trenger jo å få ting inn med t-skje[:)])

jeg har ikke noe imot at andre koser seg med et glass vin eller en øl etter at barna har lagt seg.
Men... jeg gjør det aldri. Jeg syns ikke barn og alkohol passer sammen. Jeg tenker sånn at.. hva om noe skal skje, så jeg f.eks må på legevakt.. for det første er jeg ikke kjørbar (sambo kjører ikke bil).. og ikke akkurat noe ål reit og sitte på legevakta med en liten unge og stinke alkohol.

Jeg har så mye annet jeg kan kose meg med etter at han har lagt seg. Så det er ikke noe savn heller.

ORIGINAL: Moo

som andre her syns jeg ikke det gjør noe å ta seg et glass vin i ny å ne. Men å drikke seg full med barn til stede, det blir feil. Håper ingen her gjør det. Jeg hadde ikke syns det var flaut å si at jeg ikke kunne kjøre for jeg hadde tatt et glass vin til en ambulanse eller taxi.

Er så enig med denne!

Back
Topp