Alkofri champagnefrokost

Ferny

Forelsket i forumet
Hei dere!

Jeg er invitert til champagnefrokost med jentegjengen, og ønsker å ikke si noe om graviditeten enda. Har dere noen tips til hvordan man skjuler det? Hvilken drikke anbefaler dere - dere som har litt erfaring med alkoholfritt? :joyful:

Har kanskje ikke en gammel champagneflaske liggende, men med vin helte jeg det i en gammel flaske som jeg hadde vasket godt. Du kan jo ha «poppa» flaska før de andre kom :happy: det står jo alkoholfri overalt på disse flaskene :joyful: når jeg var gravid i fjor drakk jeg alkoholfri men ingen merka det siden de var så fulle. Var til og med en som tok ølen min og drakk den uten å vite noe og keg da heller ikke noe :hilarious:

Noisy ser helt ut som cider og champagne :) Anbefales!

3D831F71-5F36-4150-808B-4A3F5256BDC0.jpeg

Eventuelt kan du ta med glasset på do, så gjemmer du en flaske der. Så bytter du ut drikka der :)

Jeg kjøpte også den med bobler over her. Dro en kniv gjennom etiketten og «rufset» den til litt, slik at 0,0% blir borte. Får håpe ingen merker detHar også tatt alkoholfri vin på en gammel flaske!

Hva gjør man bortsett fra å drikke av det såklart, dersom noen gir deg en øl/et glass vin og insisterer på at du skal ha den fordi du selv er tom (for alkoholfri øl) hjelp?! :hilarious: Jeg er i en tricky situasjon akkurat nå! :nailbiting: Venninne er på do, jeg har tømt litt i vasken. Men etter det? Si at jeg har mageknip? Hahah :sad015

Tror jeg må si det til venninner snart.

Hva gjør man bortsett fra å drikke av det såklart, dersom noen gir deg en øl/et glass vin og insisterer på at du skal ha den fordi du selv er tom (for alkoholfri øl) hjelp?! :hilarious: Jeg er i en tricky situasjon akkurat nå! :nailbiting: Venninne er på do, jeg har tømt litt i vasken. Men etter det? Si at jeg har mageknip? Hahah :sad015

Later som man drikker? Men ikke tar noe? Få ser på mengden som blir borte.
Evt si man ikke føler seg helt i slag og ikke orker å drikke mer.
Alternativt er seff å si at man er gravid, men at det er så tidlig at du helst ikke ville si noe enda

Later som man drikker? Men ikke tar noe? Få ser på mengden som blir borte.
Evt si man ikke føler seg helt i slag og ikke orker å drikke mer.
Alternativt er seff å si at man er gravid, men at det er så tidlig at du helst ikke ville si noe enda
Fikk i glass, men skal prøve haha! :hilarious: Ja ikke i slag ender jeg vel opp med å si :wacky: er så tidlig enda, skulle helst sluppet å si. Skal kjøpe alkoholfri vin til neste gang!!

Fikk i glass, men skal prøve haha! :hilarious: Ja ikke i slag ender jeg vel opp med å si :wacky: er så tidlig enda, skulle helst sluppet å si. Skal kjøpe alkoholfri vin til neste gang!!
Nei det er ikke gøy å si det tidlig hvis det er til mennesker du ikke kan lene deg på hvis det mot formodning ikke går hele veien.
Ja, eller si man ikke drikker idag.

Note to self, kjøp nok alkoholfritt :hilarious::hilarious:

Ja folkens, ta med nok alkoholfri drikke! :rolleyes: Sa at jeg hadde halsbrann, noe som er sant. Så det ordnet seg takk og pris :hilarious:

Hei dere!

Jeg er invitert til champagnefrokost med jentegjengen, og ønsker å ikke si noe om graviditeten enda. Har dere noen tips til hvordan man skjuler det? Hvilken drikke anbefaler dere - dere som har litt erfaring med alkoholfritt? :joyful:
Jeg får ei venninne på besøk som er OPPHENGT i bobler. Jeg har kjøpt inn ananasjuice, og skal lage mimosa med det (half n half bobler og juice). Lager min med eplecider. Lager de klare rett før hun kommer, og sørger for at det er jeg som går inn og evt lager påfyll. Tar alkofri øl i glass, og har helt over alkofri rødvin på vanlig flaske. Håper jeg klarer å lure henne, men ikke krise å si det heller.

Jeg kommer også til å få et problem med aperol. Alle vet at jeg ELSKER aperol og skal lage det til alle.. Problemet er jo at jeg ikke kan drikke det, har heller ikke lyst til å si noe til dem heller iom at kommende besteforeldre ikke vet noe enda heller..
Tenker å gå for «unnskyldningen» med antibiotika og bør holde meg unna drinker, men usikker på om de kommer til å tro på meg..

Jeg kommer også til å få et problem med aperol. Alle vet at jeg ELSKER aperol og skal lage det til alle.. Problemet er jo at jeg ikke kan drikke det, har heller ikke lyst til å si noe til dem heller iom at kommende besteforeldre ikke vet noe enda heller..
Tenker å gå for «unnskyldningen» med antibiotika og bør holde meg unna drinker, men usikker på om de kommer til å tro på meg..
Da, får du gjøre det troverdig og si du går på Flagyl, det er en av to som kræsjer med antibiotika - tilogmed en dag etter endt kur.

Vinmonopolet har denne. Knallgod, og ingen ser forskjell om de ikke gransker flasken:

https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Frankrike/Richard-Juhlin-Blanc-de-blancs/p/1807901

om noen skulle kommentere så er det jo bare å svare «nei jøss? Er den alkoholfri? Tok den fra hyllen hjemme jeg, vi må ha kjøpt feil». Men det skal en del til for å oppdage. Edit: sånn ser flasken ut nå, polet har gammelt bilde.

Vis vedlegget 326119
Skriver under på denne, denne er kjempen god, bedre enn de med alkohol :joyful:
Da vi var på ost og vinkveld hos noen venner i høst så hadde jeg med meg denne, det var ingen som stilte spørsmål om hva jeg drakk og flasken :)

Antibiotika tror ingen på, da kan du like gjerne si det... men hva om du lager en aperollignende juiceblanding av appelsinjuice og konditorfarge? Om du blander til alle så kan du ha egen til deg selv :)

Back
Topp