Aliens

Tja... Tenker at noe er det nok en eller annen plass, men hvorvidt det er intelligent liv eller ei vet jeg ikke hva jeg skal tro om. Universet er jo uendelig stort, virker usannsynlig at det kun finnes liv på jorden.

Tror ikke på aliens, nei :p

Det svaret får du skrive ikveld, da. ;) Jeg er nysgjerrig :D
Skriv når du kommer hjem. Gleder meg til å lese!

Ja, det finnes mer liv enn bare oss. :)
Gleder meg til svaret ;-)

Jeg vet ikke helt. Jeg tror vel ikke at vi er de eneste i universet heller, men hva slags vesner som evt er der ute aner jeg ikke...

Mamma tror det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner da.
Vi får se hva jeg får tid til.
Eldsten og en del andre barn skal ha forestilling i kveld som jeg skal se

jo absolutt, er flere galakser enn vår i verdensrommet.

Men NÅR vi noengang kommer til å nå hverandre vet eg ikkje, er så utrolige avstander :-O

Ja det tror jeg... Og jeg tror vi er naive som tror at vi er de sterkeste, og som stadig prøver å "ta kontakt" og finne liv andre steder... Jeg tror det finnes mye liv "der ute" mye mer intelligen liv enn oss....

Aliens eller romvesner er jo noe som har blitt pratet om og spekulert i lenge... Det står jonogsp skrevet om dette i bibelen.

I tilegg har vi mange "mysterier" på jorda som ikke egentlig kan forklares, som for elsempel pyramidene...

Noe å tenke på ;)

Universet er jo uendelig stort, så sjansen er stor for at det finnes liv flere steder. Og hvorfor skulle ikke noen av de være intelligente ?

Forskning viser jo at vi trenger vann og luft. Mens eks urbakterier kan leve i lava. Så jeg ser ikke noen grunnlag til at denne planeten skal være det eneste med liv på. Kunne ha sittet med filosofisteinen i evigheter. Elsker slike nerdete diskusjoner :)

Ok, la meg prøve og se om jeg får tid nå..

Altså bare i vår galakse fins det 200-400 milliarder stjerner.
Etter hva vi vet fins det uendelig mange galakser.
Det vil si det fins uendelig mange stjerner, og mange av dem vil ha en eller flere planeter.
Selv om sjansen for at forholdene er riktig for liv på en planet er veldig liten, så vil sannsynligheten for at det fins liv på noen av dem være stor ved tanke på at de fins uendelig mange planeter, og noen av dem vil mest sannsynlig også ha intelligent liv.

Mange spør "men hvorfor har ikke de kommet på besøk da"..
Vel vi har heller ikke besøkt noen, og det er et faktum at selv om det liv er intelligent, trenger det tid til å utvikle sivilnasjon.
Dersom man har en tidsmaskin, henter en baby i steinalderen og oppdrar den i vår tid vil den bli som alle andre.
Et steinaldermenneske er ikke mindre intelligent enn et nåtidsmenneske.

Så over til spørsmålet om det fins utenomjordisk liv her på planeten...
Livet oppstod for 4,5 milliarder år siden, en tid jorden ble bombardert av meteorer og asteroider.
Vi vet at bakterier og mikrober kan overleve det mest utrolige.
En teori er at det som startet livet på jorden kom hit med en eller flere meteorer eller asteroider fra det ytre rom.
Man har også funnet tilsvarende fossiler på mars som støtter denne teorien
Dersom det er riktig er egentlig alt liv på jorden utenomjordisk....

Om vi har fått besøk etter det har jeg ingen formening om

Er en selvfølge i mitt hode at det finnes annet liv i universet. Kanskje ikke som oss, og garantert ikke som ET, men selvsagt er det ikke helt tomt. Vi har såvidt begynt å skrape på overflaten, vi vet så utrolig lite om hva som finnes der ute. Å tro at vi er de eneste med liv er ganske naivt i mine øyne. :)

Ja. Det ville vært veldig naivt/ignorant å tro vi er alene. Men tror ikke de er her på jorden :p

Back
Topp