Alenemor

Nøste

Andre møte med forumet
Hei. Hva synest dere om dette? Jeg er gravid(har tremin den 11 november), og barnefaren vil ikke ha noe med ungen å gjøre!! Han vil ikke stå oppnevnt som far, og heller ikke betale bidrag... Hva gjør jeg?? Noen som har erfaring eller gode råd å komme med?? Er passe fortvilt over dette...

hei nøste...
jeg har selv vært alenemor..du skal ikke være beskymret..bidrag får du!veldig synn at han ikke vil være oppført noe sted...jeg hadde tatt kontakt med en advokat med dette og spurt hva du kunne gjøre..du kan selvfølgelig gå i mot hans vilje og føre ham opp som far...men det kan gå ut over deg...har du noe kontakt med faren?hvor holder du til da?
klem

Off jeg blir så sint når jeg hører om slikt.
Har det på samme måten med barne faren her oxo.
Når han fant ut att han måtte betale bidrag nektet han. Men det er barne far nødt til uansett! Så bidrag fra han får du!

Hva han vil er jo helt uvesentlig han skal jo betale for det han har vært med på og lage!!
hvis han ikke vil ha noe med barnet og gjør er jo det hans valg men da får har skrive under på at dette gjelder for alltid'
han kan ikke komme rekenes tilbake når han føler det er ok og være far!! før han opp som far og få han til og fraskrive seg alt foreldre ansver
lykke til dette klarer du helt fint alene..
klem june

Hei nøste!

Ja, snakk med noen som vet mye om dette, eksempel, advokat. Trorikke barnefaren har direkte lov til å nekte...

Ønsker deg lykke til ihvertfall. Du greier nok dette, og blir en god mor[:)]

Tusen takk for alle gode råd[:D]
Skal snakke med en advokat ja! Tror nok det er det beste jeg kan gjøre[;)]

kjære deg nøstemor:-))

Dersom du føler du kan gi babyen din nok trygghet og kjærlighet så skal du nok se at barnet ditt kommer til å få en flott oppvekst:-))
Bidrag får du nok av og selv om han ikke vil betale barnebidrag så får du samme beløp fra staten likevel:-))

For å finne ut hvor mye eksakt du kommer til å fåpr mnd, kan du snakke med trygdekontoret om:-))

Jeg håper du klarer deg fint opg ønsker deg utrolig masse lykke til:-))

Vit at du er sterk som går gjennom dette for det er ikke lett:-))

Vær stolt av deg selv:-))

Klemmer fra meg:-)

heisann.ser at du står i en vanskelig posisjon! faren til barnet blir far om han vil eller ei.bidrag får du uansett.la ikke han få stjele gleden av at du bærer ett nytt liv inni deg.Vær sterk å tenk på hva som er best for barnet ditt!!! svangerskapet skal være en tid som skal være gledelig.Det er dessverre ikke blitt sånn for deg.oppsøk hjelp å få det du har krav på.... håper den umodne barnefaren innser ansvaret sitt og tar sin del selv om dere ikke er et par!
BE STRONG!!

hei nøste
jeg synes du er tøff, som står i mot hva barnefaren sier og mener. det er du som bestemmer over kroppen din og ikke han. dette klarer du fint alene, og kanskje 1 dag når han har fått raset ifra seg så kommer han på knærne og vil møte barnet sitt. bare gi han tid, så skal du se at den dagen kommer(kanskje). lykke til med svangerskapet og tenk positivt[;)]

UFF DA!!! Syntes det er skikkelig barnslig assa! Jeg har ingen erfaring med dette selv, men det jeg vet er at du får bidrag. Ønsker deg masse lykke til.

har en venninne som fikk et barn etter et "one night stand"...faren til barnet nektet farskap...men hun fikk bidrag fra trygdekontoret uansett....så var det trygdekontoret (som jeg forsto det) som krevde at "far" skulle ta dna test for fastsettelse av farskap...først så nektet han, men da fikk han dagbøter for hver dag han ikke møtte...han tok testen og han VAR faren....nå får hun et større farsbidrag pga av far tjener ganske godt.....gutten har riktignok ikke kontakt med sin far, men de klare seg supert uten han...hun har foressten samboer nå, og den gutten mangler ingenting!

tenkte kansje det var litt fint for deg å høre, så ser kansje ikke framtiden så svart ut...kos deg med det du har, du klare deg sikkert kjempefint uten han!

klem[:)]

jeg ser det står svar på mamma84, men det var til nøste...[:)]

Tuuuuusen takk for alle fine og støttende ord fra dere alle sammen[:D][:D]. Ja det som egentlig er det utrolige i denne hisdtorien min, er at han som skal bli far har 3 unger fra før av, og har vært gift!! Slå den da!!![:@] Men, jeg d r i t e r i han jeg!! Vi skal nok klare oss[:D] Babyen får blandt annet en kjempesnill og grei storebror[:)] som nettop har blitt tenåring[:D] Dere kan tro han gleder seg til dette. Lykke til alle sammen, med kommende bebiser[:D]. Jeg er forrresten fra Averøy. Noen her inne i nærheten??

jeg er også alenemor..[:D] faren til første barnet mitt ville ikke ha noe med babyen å gjøre sa han da han fikk vite det, men da sjokket gikk over ble han bedre.. han er ikke noen spes flink pappa, men han er en pappa for det for sønnen min..og vi var sammen i ett par år etter sønnen min ble født. nå er jeg gravid med nr 2 og er fremdeles alene [:(] barnefaren(ikke samme far som nr 1) nekter å tro han skal bli pappa, og bryr seg ikke. jeg sier bare at han får ta farskapstesten når ungen kommer så får han se, og ta det fra der. jeg har ikke noe kontakt med han nå mens jeg er gravid for det bryter meg bare ned.men vi skal klare oss fint [:D] og jeg har tro på at jeg en dag vil finne den rette som vil være der for meg og mine 2 [:D] du kommer til å klare deg kjempefint det er jeg sikker på! og barnebidrag får du uansett om du ikke oppgir farens navn.. men det vil jo ikke bli så stort verre for han om du oppgir navnet. han fortjener å sku betale, han var tross alt med på å lage babyen [:)] klemmer

Hei Nøste!

Så leit å høre at han avskriver deg og ungen helt! Men du skal vite at han ikke kan snike seg unna. I dag er det veldig enkelt å få tatt en DNA-test (ta kontakt med Tingretten eller kommunen der du bor - de har et standard opplegg de følger). Ingen kan snike seg unna en DNA-test hvis du mener at han er faren (det er straffbart å ikke møte opp), og så snart du har fått det dokumentert blir han krevd for bidrag umiddelbart. Har han betalingsproblemer så blir han trekt automatisk gjennom Statens Innkrevingssentral. Jeg synes du skal kontakte kommunen, så får du dette på plass snarest mulig.

Det er jo veldig synd hvis han ikke endrer mening etterhvert, fordi barnet har vel som regel godt av å ha to foreldre. Kanskje han endrer mening når barnet kommer ut og han får se det og bli litt kjent med det? For de aller fleste er det jo slik at blod er tykkere enn vann...

Lykke til [:)]

Hei igjen Nøste!

Ikke bruk penger på advokat. Dette ordnes gratis og enkelt gjennom Tingretten eller tilsvarende kommunal/fylkeskommunal instans.

hei nøste. jeg er fra Isfjorden men bor i ålesund. samboeren min er fra aukra!.

Hei nøste!! Kjem fra molde.. men bor i ålesund [:D]

Så lenge barnefar ikke har bevis for at han IKKE er faren, så kan han ikke nekte å stå oppført noen plass. Bidrag må han betale uansett.

Syns liksom alle her bare tenker bidrag jeg..... Er vel igrunn ikke det det dreier seg om.? Penger får en nok av som aleneforsørger uansett! Hvis faren ikke vil ha noe med barnet å gjøre er det kanskje like greit å ikke føre han som far...Da får jo ungen vite når den er stor at den har en far som ikke ønsker det.. Kanskje bedre ikke ha en far i det hele tatt da? og om du får en mann senere som vil være far til barnet,har han jo mulighet til å adoptere det.

Back
Topp