Alenemor

Bittelille83

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg er alenemor og lurer på når det ikke passer at man tar en baby med på handling? Altså hvor sent på kvelden passer det ikke. 

spørs vell hvor gammel den er? jeg har en gutt på 2 år og normal leggetid er ca 7. når jeg går på kjøpesenter etter dette og ser unger på ans alder være med lurer jeg jo litt på hvorfor de ikke heller er i seng.

butikkene stenger vel 20, og syntes ikke det er sent.. De sover jo stort sett alikevel... 

Men kommer og an på hvor gammel babyen er da. 

Har hun/han rutiner så burde du holde de, men ser heller ikke problemet at det skjer av og til...

Hehe. Det passer seg alltid. Det er du som må kjenne på selv. Vet ikke hvor gammel ungen din er nå, men da Nora var nyfødt kunne jeg fint ta henne med på Rema klokka kvart på elleve om kvelden liksom.

Jeg vekker henne ikke for å dra på shopping hvis hun er lagt for kvelden :P Men jeg ser ikke problemet med å ta med en unge som er våken uansett, på butikk. Om klokka er tolv på formiddagen og noen tenker "hvorfor sover du ikke middagslur nå HÆ?" eller halv åtte på kvelden og noen tenker "ungen MIN legger seg klokka seks, hva gjør du oppe nå?" er egentlig ikke nøye.. det er jo jeg som vet om hun burde vært lagt.. :)

Kineblomst skrev:

butikkene stenger vel 20, og syntes ikke det er sent.. De sover jo stort sett alikevel... 

Men kommer og an på hvor gammel babyen er da. 

Har hun/han rutiner så burde du holde de, men ser heller ikke problemet at det skjer av og til...

Du bor hen da? Butikkene er jo oppe til 23 nesten over alt.

Uansett, jeg synes det er greit å gjøre det ferdig før 7-8tiden... Det er liksom "grensa" mi.

Ungene mine legger seg i sju tiden, så etter det hadde jeg ikke hatt de med meg i butikken..
Er jeg på ett kjøpesenter og har med unga, så liker jeg å hvertfall være hjemme igjen til kl fem, sånn at vi får roet oss ned litt før leggetid..

Når de er så små som tulla di (og endel uker framover) så ser jeg ikke problemet i å ta hun med litt sent på kvelden. Man har jo ikke helt rutiner inne, og en nyfødt legger seg jo liksom ikke klokka halv syv for kvelden.

Når de eks ved 3-4 mnd alder begynner å få leggerutiner fra ca syv, så drar man jo ikke ut etter det.

Bittelille83 skrev:
Tusen takk for svar alle sammen. Nå er lille pia mi 12 dager <3

bare 12 dager ja, gd sååå herlig:)))

Men da kan du jo egentlig bare gjøre slik DU føler for. ta henne med når det måtte være, tenker iallefall jeg. Hn ligger jo uansett i vognen sikkert.

Traktar skrev:
spørs vell hvor gammel den er? jeg har en gutt på 2 år og normal leggetid er ca 7. når jeg går på kjøpesenter etter dette og ser unger på ans alder være med lurer jeg jo litt på hvorfor de ikke heller er i seng.

Aldri falt deg inn at det er forskjell på folk og unger? Eldste vår er 3 år og har lagt seg kl 20 siden han var året. Er det som funker best her i heimen. Legges han tidligere våkner han midt på natta. Hender noen ganger han er i seng senere enn 20 og, da sover han bare lenger neste dag. Så lenge man ikke har som vane å handle, med små unger, kl 22.00 (og senere) så syns jeg folk kan passe sine egne saker. Med en nyfødt kan man jo nesten handle når som helst på døgnet, de sover jo mesteparten av tiden så lenge de ikke har kolikk eller noe.

Min hadde ikke fast leggetid før han var 6 mnd. Da begynte vi med rutiner.

Det har hendt noen lørdager at jeg har glemt å kjøpe dopapir, melk og sånne småting på vei fra jobb og svinger innom etter jeg har hentet mini hos svigermor. Og når klokken har blitt litt over halv 8 så føler jeg meg ikke så veeeldig høy i hatten inne på butikken nei..

Synes det er kjempe flaut fordi jeg ikke vet hva folk tenker!

Pannekaka skrev:

Det har hendt noen lørdager at jeg har glemt å kjøpe dopapir, melk og sånne småting på vei fra jobb og svinger innom etter jeg har hentet mini hos svigermor. Og når klokken har blitt litt over halv 8 så føler jeg meg ikke så veeeldig høy i hatten inne på butikken nei..

Ja e sånn eg og føler det. Føler liksom at dem tenker at: "herregud ta ut en unge no". 
Men lilletøtta mi søv no stort sett hele natta. Våkner av og til for litt mat og skift. 

Spiller det noen rolle hva folk tenker da? Gjør det som passer best for dere. Jeg er skjønt enig med KristineBirgitte. Mine unger er i seng innen klokken sju så og si hver kveld. Men enkelte ganger har vi vært på f. eks. IKEA eller byggvare etter den tid og det går helt fint så lenge det skjer kun en gang i blant. Hva andre synes eller mener om det bryr meg midt i ryggen! 

Bittelille83 skrev:
Pannekaka skrev:

Ja e sånn eg og føler det. Føler liksom at dem tenker at: "herregud ta ut en unge no". 
Men lilletøtta mi søv no stort sett hele natta. Våkner av og til for litt mat og skift. 

Brydde meg ikke frem til han var 6 mnd. Da syntes jeg han hadde blitt såpass stor at vi burde komme inn i leggerutinene. Begynte å jobbe kveld da han var 14 mnd og han er nå blitt 19 mnd. Folk får tenke hva de vil fordi jeg vet jo at dette ikke skjer til vanlig at vi handler på butikken i 8tiden, men jeg synes fremdeles det er flaut. At jeg blir sett ned på som ung mor.

Da mine var 12 dager så var de oppe til jeg la meg :) Så tok de med overalt... Helt frem til de begynte å ha rutiner på legging..

Hadde med datteren min på 22 mnd på butikken 2130 forrige uke.. Faren hadde hatt ansvaret for henne og de hadde vært på ærend i en annen by  med bil, så da hadde hun sovet bilen. Da legger hun seg ikke klokken 20 for å si det sånn.. Så da var det like greit å få tiden til å gå med et par ærend.
Folk syntes sikkert jeg var litt gal og tok henne faktisk med på en butikk med få mennesker får å ikke få stygge blikk.
Men datteren min tar jo ikke noe skade av det, hun sover jo bare lengre neste morgen...
Aller helst skulle jeg selvfølgelig ønske at han gadd å ta hensyn til rutinene hennes, men av og til må man bare gjøre det beste ut av situasjonen.
Så feks i din situasjon med en så liten tass så hadde jeg dratt når det passet meg og babyen min. Ikke brydd meg om hva som andre mener rett, for det  er jo ikke nødvendigvis rett for deg!=)
Dessuten sover jo bitte små bebiser litt her og litt der..

Men jeg hadde aldri vekt ungen min for å dra på butikken...

Må være gal jeg da som tok med min 3 åring på badeland kl 1730 og badet til 2030 for så å dra på Kiwi og hadle. Nei gjør det som er best for deg og den lille jenta di og blås i hva alle andre gjør:)

Back
Topp