Alenemødre..

ORIGINAL: cathrine24

All ære til alenemødre!!!

Men, det kommer et men. Ei jeg har jobbet med har 3 barn, Barnefedrene stiller opp 100% for ungene. Ungene går 100% i barnehagen som hun får dekt. Med alt hun får inn så har hun utbetalt over 22 tusen pr mnd. Det har hun i 3 år til, innen den tid har hun funnet en ny å få unge med. Synes igrunn noen har det alt for lett jeg!! Hun er ikke den enste, hun har noen venniner som gjør det på akkurat samme måte.

Men så er det de som er så utrolig flinke å får til alt, selv om endene knapt nok møtes!!! Det er slike som burde få hjelp, ikke de som sier opp jobben å får unge på unge for å slippe å jobbe!!!!!

Hvem dekker tre barn i bhg for henne?

barnevernet betaler. Og grunnen vat at hun og hennes tidligre samboer hadde et turbulendt forhold, etter det ble slutt har det fortsatt å betale. (at det var turbulendt var vel mest hennes skyld og at hun var utro gang på gang).

Men ikke misforstå meg helt. Hun er faktisk flink med ungene sine. Men hun hater å jobbe, og man skal vel ikke få mer penger om man sier opp jobben sin, enn om man jobber???

Skjønner at det kan bli slitsomt med 3 unger, men mange alenemødre som gjør en kjempejobb med ungene, og klarer å jobbe også[:)][:)][:)] De imponerer meg aller mest!!!!!!!!!!!

Jeg må innrømme at jeg alltid har trodd at omtrent alle alenemødre har levd på roser, fram til nå.[;)]
Man vet sannelig ikke hvordan det er før man sitter i papirmølla selv. Kanskje har man ikke så mye hjelp i familie og bf som man hadde trodd på forhånd. Kanskje (i enkelt tilfeller, langt i fra ALLE[;)]) sitter NAV på pengene som om det er deres egne. Det kommer helt an på hvilke personer man har rundt seg, både i familie, venner og de i skranken på NAV. Max uflaks om alle svikter samtidig.. Hva har man da?
Og ja, enkelte drar jo nytte av situasjonen, skraper til seg alt som skrapes kan, og lever med smør på flesk mens man sitter hjemme og ikke gidder å jobbe. Men dette gjelder absolutt ikke ALLE, som forbausende mange tror.
Så med mindre man har vært i situasjonen selv, syns jeg ikke noen bør si at alenemødre har det SÅ mye bedre!
Jeg har lært leksa mi, og vet nå hvor slitsomt det kan være[:)]

barnevernet betaler. Og grunnen vat at hun og hennes tidligre samboer hadde et turbulendt forhold, etter det ble slutt har det fortsatt å betale. (at det var turbulendt var vel mest hennes skyld og at hun var utro gang på gang).

Men ikke misforstå meg helt. Hun er faktisk flink med ungene sine. Men hun hater å jobbe, og man skal vel ikke få mer penger om man sier opp jobben sin, enn om man jobber???

Skjønner at det kan bli slitsomt med 3 unger, men mange alenemødre som gjør en kjempejobb med ungene, og klarer å jobbe også[:)][:)][:)] De imponerer meg aller mest!!!!!!!!!!!

Men det kan da ikke være så lett å utnytte barneverntjenesten...de stiller jo vilkår for hjelp de som alle andre. Poenget mitt er bare at det ofte ligger så mye mer bak situasjonen enn det som fremgår for andre. Hvis ikke, har jeg i hvertall problemer med å forstå at bv dekker slike utgifter for henne

ORIGINAL: HvorErMINpulesveis

Slik jeg ser det, å være alenemamma 50-60% av tiden er IKKE det samme som å være alene 100% av tiden.

Stor forskjell.

Så enig så enig. Noe avlastning versus ingen avlastning er to ulike verdener

Takk takk..

Som person er hun veldig åpen, er innimellom innom å besøker henne. Og hun regner med meg som en god venn, fordi jeg faktisk besøker henne. Hun har ikke bil eller førerkort.

Men hun sier selv hun utnytter systemet for å få penger. Barnevernet begynte å betale pga et turbulendt forhold, men de skulle fortsette å betale til hun "kommer ovenpå" igjen. Men hun har vel "kommet ovenpå" igjen etter 1 år. Hun orker jo å gå ut på 2 dager fester annenhver helg??

Jeg prøver ikke å henge ut alenemødre, jeg synes faktisk de fleste av dere er kjempeflinke!!!

Men jeg jeg synes det er veldig trist med de som utnytter systemet!!!!!!!!!!!!!! Og at de som faktisk trenger det ikke får det!!!!!!!!!!!!

Som person er hun veldig åpen, er innimellom innom å besøker henne. Og hun regner med meg som en god venn, fordi jeg faktisk besøker henne. Hun har ikke bil eller førerkort.

Men hun sier selv hun utnytter systemet for å få penger. Barnevernet begynte å betale pga et turbulendt forhold, men de skulle fortsette å betale til hun "kommer ovenpå" igjen. Men hun har vel "kommet ovenpå" igjen etter 1 år. Hun orker jo å gå ut på 2 dager fester annenhver helg??

Jeg prøver ikke å henge ut alenemødre, jeg synes faktisk de fleste av dere er kjempeflinke!!!

Men jeg jeg synes det er veldig trist med de som utnytter systemet!!!!!!!!!!!!!! Og at de som faktisk trenger det ikke får det!!!!!!!!!!!!

Men dette innlegget mitt var ment til de fleste- de som har en tyngre jobb enn oss som har mann og god økonomi. Ikke til de som "utnytter" systemet- er jo nettopp pga sånne at mange får unødvendig pes ala: dere har det jo så godt- masse penger og greier.
[;)]

Takktakk [:D] Når ein ikkje kjenner til anna, så har ein liksom ikkje heilt begrep om kva ein "går glipp av".
Og angåande økonomien, eg byttar gjerne bort det for å ha ein mann i nærheiten! [;)] Dessuten veltar vi ikkje oss i pengar slik om eindel trur..vi har alle dei utgiftene ein vanlig husstand har, uten å kunne fordele den på to..[;)]

ORIGINAL: Snupså

Men dette innlegget mitt var ment til de fleste- de som har en tyngre jobb enn oss som har mann og god økonomi. Ikke til de som "utnytter" systemet- er jo nettopp pga sånne at mange får unødvendig pes ala: dere har det jo så godt- masse penger og greier.
[;)]

Derfor er det viktig at slike ikke får utnyttet systemet, og at dere som virkelig trenger det får det!!

Back
Topp