aleneforsørger...

x1xtonje07

Forumet er livet
Holder på å fylle ut papirer for aleneforsørgerstøtte jeg nå... [8|] Fant ut her en dag at sambo ikke har betalt regninger på lenge, og nå begynner det til å med komme inn inkassobrev [&:] Husleien er heller ikke betalt på to måneder, så vi ligger i skikkelig minus der... Jeg har stolt blindt på at han har ordnet regninger og sånn, siden han har hovedinntekten i huset, og siden jeg har hatt så mye annet med Filip og studier... men nei da... Nå klarer vi ikke betale ned på det viskylder engang, for gebyrene har begynt å legge seg på hovedkravene... I går prøvde jeg å få han til å sitte sammen med meg og se gjennom den store bunken med regninger og se hvordan vi kunne løse det, men det så han ikke noen vits i, og ville heller stikke ut til en kompis og se film [8|] Da ble jeg rasende og sorterte regningene i tre bunker - en med mitt navn på, en med hans navn på og en som var felles - telefon og strøm og sånn. Det verste er at nesten alt står i mitt navn, så det er jo jeg som vil slite med det om det går lenger nå...

Sendte han en melding i sted om at det beste nok var at han flyttet ut, og at vi begge fikk orden på økonomien hver for oss, for jeg orker ikke å bekymre meg for økonomien og sånn, og når han nekter meg i å få innsikt i hans økonomi så får vi ikke ordnet opp i den sammen... han ble litt skremt og spurte om vi kunne sette oss ned og prate om det i kveld. Da sa jeg at han måtte ha kommet opp med en god plan for hvordan vi kan løse dette, så får vi vel se hva som skjer.

Men papirene er ihvertfall fylt ut - så da er det jo bare å sende de inn hvis ikke samtalen fører noe sted, så får jeg ihvertfall råd til å betale mine ting [8|]

Huff... ble langt dette her... måtte bare få det ut [8|]

Jeg har trodd at alt var ok ja... men skjønte det var noe da jeg fikk melding av huseier om at det manglet en leie... og da jeg skulle rydde vekk noen vinterklær, fant jeg masse regninger liggende i en hylle på boden  - noen til og med uåpnede...! Ser ut som om dette har pågått en stund ja... ihvertfall siden i fjor. En ide er jo kanskje å ha skilt økonomi som du har FebruarGullet, men da vil jo jeg lide for det, siden jeg bare har en inntekt på 6000 i mnd og han 16 000 [8|] vi kan vel også kanskje bo fra hverandre en stund og se om vi får ordnet opp i økonomien da... og så eventuelt flytte sammen igjen... jeg har allerede fått en betalingsanmerking nå pga den fjompen... og det betyr at jeg ikke får tatt opp lån til bil som jeg hadde planlagt nå til sommeren [:'(] og jeg har jo ikke råd til å betale ned på det alene hvis vi fortsetter å bo sammen ihvertfall...

Tenkte å sette meg ned og ta en ringerunde nå... må vel snakke med alle kreditorene... ringte forresten tannlegen i sted, for jeg har skikkelig vondt i to tenner på den ene siden - så ille at det gjør vondt i både kjeven og halsen nå...men jeg kunne ikke få time fordi det var en utestående regning som jeg var sikker på at han hadde betalt...[8|]

Huff.. det er egentlig ganske så ille nå... bekymringer for økonomien er noe herk... føler meg utrolig dum som stolte sånn på at han fikset alt sånn, og så oppdager jeg dette!! [:'(]

Jo jeg har en flott familie som sikkert hjelper meg med tannlegen kanskje, men jeg tør ikke si noe til de om det andre, for av en eller annen merkelig grunn vil jeg ikke at de skal mislike sambo selvom han har oppført seg teit... og så har de seks barn, og prøver å være like rettferdig med alle, så det blir nok vanskelig å få noe hjelp med de andre regningene... men det ordner seg jo alltid for snille jenter, så det går nok bra uansett hva som skjer [:)] Stress med alt på en gang ja... får prøve å fokusere på de to eksamene jeg skal ha i neste måned [&:]

off a mæ...nei...her er det au sambo som ordner med regningene...og det har heldigvis gått bra t nå...men nesten alt står jo på han da.huset står på begge,heldigvis,om noe skulle skjære seg.men så er d jo han som har jobb,jeg er midlertidig ufør,så det er ikke så mye å hente her...
håper dere finner ut av det!!hvis ikke han har en god plan så syns jeg du skal sende de papirene,ikke vondt ment,men å slite økonomisk og fortsatt bo sammen med en som ikke er så intresert i å hjelpe,hverken med økonomien eller ungene..da er det nok bedre å vær alene en stund hvertfall...så han kan få tenkt seg om 2ganger...eller er det virkelig kompisene som betyr mest.....lykke til!!!krysser alt for deg!!sender deg en stor trøsteklem!!!

æsj sant er ikke no gøy.. får håpe alt ordner seg for deg..

ORIGINAL: smyga

off a mæ...nei...her er det au sambo som ordner med regningene...og det har heldigvis gått bra t nå...men nesten alt står jo på han da.huset står på begge,heldigvis,om noe skulle skjære seg.men så er d jo han som har jobb,jeg er midlertidig ufør,så det er ikke så mye å hente her...
håper dere finner ut av det!!hvis ikke han har en god plan så syns jeg du skal sende de papirene,ikke vondt ment,men å slite økonomisk og fortsatt bo sammen med en som ikke er så intresert i å hjelpe,hverken med økonomien eller ungene..da er det nok bedre å vær alene en stund hvertfall...så han kan få tenkt seg om 2ganger...eller er det virkelig kompisene som betyr mest.....lykke til!!!krysser alt for deg!!sender deg en stor trøsteklem!!!

det er akkurat det jeg og tenker! Hvis han ikke orker å stresse så mye for å få ting i orden, er det jo ikke noe vits i å være sammen...!

ORIGINAL: mamma88

Uff da Tonje, er no dritt når man sliter med økonomien[:-] Det veit jeg alt om[8|] Enda verre blir det jo av at din sambo ikke har giddi å betalt regningene, og helt idiotisk at det skal gå utover deg... Hiv han på dør og send inn papirene, hvis han ikke veit hvordan han skal løse det som har skjedd, da får du hvertfall råd til å betale det som er ditt og slipper å bekymre deg for enda flere ting med 2 barn og skolen...

Er så glad min sambo ikke er sånn, da hadde jeg hatt problemer, siden jeg ikke har noen inntekt og vi lever på hans inntekt...

Stå på Tonje[:)] Alt ordner seg vel til slutt[:D]

ja er ganske så risikabelt egentlig - å være så avhengig av en annen for å klare seg økonomisk..!! Godt samboeren din ikke er sånn ja... er bare slitsomt. De fleste er heldigsiv så oppegående at de forstår at regningene må betales... har visst bare vært uheldig og fått en som plutselig ikke gidder å bry seg mer [8|]

føler meg ganske så lurt ja... og det er snakk om endel tusen kroner også [8|]

Burde jo egentlig skjønt at han skjulte noe da, for han sier tydelig at han ikke vil at jeg skal få disponere kontoen hans - så jeg vet ikke hvor mye han får inn eller hvor mye han bruker... han hadde nok ikke sagt det om han hadde alt på det rene. pengene går jo fort ut ihvertfall - men tydeligvis ikke på det det skal [8|]

Off så fælt.. Høres umoden ut han samboeren din..[&:] Alle hvet jo at regninger bare vokser og vokser dersom du ikke betaler. Huff stakkars deg! Bare vær streng med han og stå på du!! [;)]
Gla min sambo ikke er slik. Han er veldig nøye med økonomien og er helt åpen om alt med meg. Slik burde d være også!! *Trøsteklem*

Ja det er så utrolig viktig å være nøye med økonomien også...!! jaja.. som sagt - alt ordner seg nok til slutt [:)] jeg er ihvertfall ikke den typen som gir opp [:D]

uff, stakkars deg..........[:(]
ta ett oppgjør med han, det går ikke ann å leve sånn...
venninna mi hadde det akkurat slik, hun ble alene fikk ett lån av kommunen å har det mye bedre nå....
Stor trøste klem fra meg......

uff da..håper dere kommer frem til noe...lykke til

Nå har vi pratet litt... han er nok enig med meg at vi kanskje burde flytte fra hverandre og få orden på økonomien - for det har ikke vært lett den siste tiden, og vi ser ingen mulighet til at vi kan klare å komme oss ovenpå igjen så lenge vi er sammen... reglene er ganske så rare når det gjelder akkurat det - vi får en mye bedre økonomi om vi flytter fra hverandre, og det er jo egentlig ganske så bakvendt da, spør du meg... jeg får jo ikke dekket tannlegen av sosialen engang siden jeg er student, men om jeg får trygd har jeg råd til det... [8|] Nå er barna endelig i seng, så nå skal vi finne ut av litt mer ting, og komme til en løsning. Jeg har gitt frist til i kveld at vi skal finne ut hva vi skal gjøre, for ellers må han finne leilighet i morgen. Er sikkert litt streng, men da forstår han ihvertfall at jeg ikke aksepterer det han har gjort...

Det dumme er at jeg elsker han utrolig høyt da.. og kommer til å savne han masse... [&:]

Back
Topp