Alene ved fødsel

Negsinth

Forelsket i forumet
Jeg og barnefar gikk fra hverandre i våres, jeg vil føde alene.. forrige fødsel klarte jeg ikke være meg selv- jeg følte jeg hele tiden måtte ta hensyn til barnefar, snudde meg stort sett vekk fra han for å kunne klare gå inn i meg selv.. det blir vel iallefall sånn må, spesielt siden vi ikke er kjærester en gang.. jeg har stort nettverk- kunne tatt med meg hvem som helst, men jeg vil gjøre det alene.. jeg ønsker det, for å klare å konse om min egen kropp og følelsene rundt det.. er det helt sykt?

Hører ikke til her, men svarer lell.

Nei, det er ikke helt sykt. Jeg har hatt med barnefar på alle fødsler, men det hadde ikke gjort meg noe om de ikke var der. De fikk beskjed om å sette seg ned, og holde kjeft! :knegg: De bidro ikke til noen bedre opplevelse på noe vis, det var først etter fødsel jeg synes det var greit å ha de der.

Om eg hadde følt at bf bare var til bry hadde eg heller ikke ville hatt han der, så du er ikke sprø for å ville føde åleine.

Synes du skal gjøre det som føles best for deg :happy: Det er ikke sykt å ville føde alene.

Det kan jeg dessverre ikke svare deg på ettersom jeg er førstegangs. Men syntes du er tøff og ønsker deg lykke til [emoji4][emoji173]️

Jeg har født alene, ikke noe stress det, det er nok å holde på med, og jordmødre og pleiere som passer på :)

Synes du er kjempetøff!! Og gjør det som er best for deg[emoji173]️[emoji173]️

Så godt å høre gode ord.. [emoji4][emoji4] jeg kjenner at det er lettere å glede meg til fødsel med tanken at jeg er alene- enn motsatt. Han får heller vente på gangen om han vil [emoji4] spent på hvordan jeg skal si det til han

Kunne tenkt meg å føde alene jeg, men bf ønsker å være med :) du klarer deg fint, og er ikke rart at du tenler de tankene :)

Her har jeg fått planlagt KS, men dersom jeg skulle være uheldig at fødselen starter før..Så er samboer mest sannsynlig på jobb- typ.23 timer med bil hjemme fra, og da vil han nok ikke rekke frem i tide.

Jeg ønsker ikke å ha noen andre med meg..så skulle det skje,så blir det alene :) og kjenner at det er helt greit det også. Føler ikke for å dele noe så privat med noen andre enn samboer:)

Nei det er ikke sykt.
Jeg skal ha planlagt keisersnitt og samboeren min skal ikke bli med denne gangen siden han har tatt noen valg som ikke er greit og jeg må konsentrere meg om mitt og ta vare på babyen, så han ville bare blitt en byrde å ha med inn.
Jeg kunne nok hatt med noen andre men det finnes ikke noen jeg hadde følt meg komfortabel med i den settingen der.
Gjør det som er rett for deg [emoji173]️

Sier som de over: gjør det som passer best for deg [emoji173]️ Jeg forstår deg godt! Jeg er andregangsfødende og det var ett tidspunkt under fødselen sist hvor jeg bare ønsket å være i fred,jeg gråt og ba mannen gå ut(det føltes så privat?). Og vi har jo ett godt forhold ellers [emoji177] Han kom inn igjen etter 5-10 min når jeg hadde fått samlet meg litt. Håper at barnefar vil forstå deg i dette

Godt å høre jeg ikke er gal som tenker dette. Satser på han takler det fint, vi er jo ikke sammen en gang så han burde i teorien ha forståelse.. det er så privat ja.. er jo nesten det mest private som går an føles det som

Ja,jeg tenker som deg.. det er det mest private jeg har opplevd hvertfall. Trudde det skulle være mer instinkt og at man ga mer «F». Han må bare respektere det. Han kan jo være på stedet,og få komme inn når barnet er ute?

Back
Topp