Alene på eget rom?

Dette med mengde mat, er jo noe de regulerer selv, og da våkner om de vil ha mat! :) jeg har fått skryt av hs, fordi hun sover på eget rom! Ja, de anbefaler at barnet skal ligge mellom oss i starten, men skal man tenke at de kan dø, fordi man legger de i egen seng? :) tror ikke det er noe en forelder ønsker, tenker man sån, kan man jo aldri legge de på eget rom og i egen seng! :)
Det er ikke alle som klarer å regulere mengden mat selv, men de fleste gjør det heldigvis.
Og selvfølgelig kan man legge de på eget rom og i egen seng etterhvert, for risikoen avtar jo når de blir eldre ;)

Jeg har ei frisk og perfekt lita jente på 10 uker. Hu utvikler seg akkurat slik hu skal, spiser den mengden mat hu skal ila dagen, legger på seg det hu skal. Mener du at jeg skal trosse sjukehuset og hs sitt råd om å ikke vekke hu på natta??

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
Nei ikke når hun legger på seg bra. Hvor ofte sjekker du at hun legger på seg bra? Ammer du eller gir mme? For det er også vesentlig her siden mme metter mer enn morsmelk ;)

Dessuten TRENGER ikke asp små barn mat på natta hvis de leger på seg bra og alt fungerer fint slik det har gjort her.Dette er jo et tema det alltid vil være diskusjoner om og som man aldri blir enige om :)
Ja, det vil alltid være diskusjoner om dette temaet. Og heldigvis kan man kanskje si ;)
og så er det forskjell på om babyen får mme eller morsmelk også. Mme metter jo mer enn morsmelk, så det er også noe å ta med i betraktningen.

Her hos oss har det variert fra natt til natt omtrent. I perioder sover hun rundt før pupp, andre netter (som i natt) måtte puppen til pers kl 02.30. Men jeg har ei som spiser veldig dårlig for tida, kaster all mat på gulvet Og vil ikke ha noen ting. Og da trenger hun mat om natta når hun ikke kan roes med vann. Men tror det må være de tre jekslene som er på vei som plager henne....

Nei ikke når hun legger på seg bra. Hvor ofte sjekker du at hun legger på seg bra? Ammer du eller gir mme? For det er også vesentlig her siden mme metter mer enn morsmelk ;)
Max annen hver uke :) blir nesten 3 nå pga ferie. Akkurat gitt opp amminga. Så nå er det kun mme. Og har da full kontroll på at hu spiser det hu skal. Hu regulerer maten så fint sjøl. F.eks i går kveld spiste hu nesten bare 1/2 mengden av hva hu pleier. Da våkner hu før... og da får hu så klart. Men jeg vekker hu ikke!! ;)

Max annen hver uke :) blir nesten 3 nå pga ferie. Akkurat gitt opp amminga. Så nå er det kun mme. Og har da full kontroll på at hu spiser det hu skal. Hu regulerer maten så fint sjøl. F.eks i går kveld spiste hu nesten bare 1/2 mengden av hva hu pleier. Da våkner hu før... og da får hu så klart. Men jeg vekker hu ikke!! ;)

ja da har du jo kontrollen på hvor mye hun spiser. For det vil man jo aldri ha når man ammer, og da vil det variere mye mer ;)

Jenta mi sover 12t i strekk om natta på kun morsmelk. Hun har aldri sovet mindre enn 7t i strekk fra dag en, men vi har hele veien fått beskjed om at vi ikke trenger å vekke henne på natta for mat så lenge hun legger på seg fint. Noe hun gjør til de grader, hun er langt over gjennomsnittet og de trodde faktisk på hs at hun fikk mme siden hun er så stor. Så her trenger hun absolutt ikke noe ekstra om natten, hun spiser veldig mye på kvelden, og det er jo derfor hun klarer å sove så lenge i strekk!

Man blir gal i hodet som mor hvis man skal fokusere på alt som "kan" være farlig. Her må man finne sin egen vei, det som passer en selv best og som ikke er skadelig for barnet. Her finnes ingen fasit, husk det jenter! Lillegutt stortrives fortsatt på eget rom, og spiser godt både på dag og natt. Vi er vel her inne for å dele erfaringer og søke råd, ikke for å fortelle andre hva de gjør rett og galt? Jeg har hvertfall ikke noe grunnlag for å si hva som er rett og hva som er galt, men setter pris på å lese om andres erfaringer :)

Min har sovet på eget rom helt siden han var ca 5-6 uker gammel. Nå er han over 3 mnd og det har gått kjempebra. Sover 12 timer om natta og gjorde det nesten fra ca 1 uke etter han var på eget rom:-)

Back
Topp